EST. 2002

Európába is átruccan: BRP Can-Am Spyder

Mikor a Piaggio kijött MP3-mal, és elkezdett a három kerék forradalmáról
beszélni, sokan er?s fenntartásokkal fogadták a revolucionárius elképzeléseket.
Az igaz, hogy nem lepték még el a közutakat a hiperagilis, injektoros triciklik,
ám a köztudatba egyre inkább kezdenek beszivárogni, köszönhet?en a változatoknak
(Gilera Fuoco) és a fejlesztéseknek (MP3 hibrid) is. A pontederaiakéhoz
hasonlatos áttörésre készülnek – saját m?fajukban – a Bombardier Recreational
Products (BRP) emberei is. Mást, valami egészen mást hoztak tet? alá a Can-Am
Spyder
névre keresztelt modellel, amelyr?l már els? pillantásra lerí a kanadai
származás: olyan, mintha egy quad meg egy motorosszán egyvelege volna.

A BRP filozófiája már puszta nevéb?l is egyértelm?: a szórakoztatásra tették föl
munkájukat. Ennek megfelel?en 106 lóer?s kéthengeres blokk került a futurisztikus
idomok alá, Rotax-gyártmány, ami ett?l eltér? beállításokkal az Aprilia RSV-ben is
brummog (a BRP csoport a Rotax többségi tulajdonosa; az Aprilia mellett a BMW-nek
is szállítanak er?forrásokat).

Eredend? ereje mellett egy sor szenzor és rafinált elektronika szavatol a
stabilitásért. A Spyder két els? kereke nem d?l oldalirányban, mint a
háromkerék-témában megkerülhetetlenné vált MP3-é, hanem amúgy ‘autósan’
kormányozhatóak.

Mi minél jobban nézzük, annál jobban hasonlít egy felgumizott motorosszánra.
Valószín?leg ez lehetett a derék juharlevelesek ihletése. A járm? elüls? része
legszélesebb pontján 1.506 mm-es, így aztán ezzel aligha cikázik majd az ember a
tömött kocsisorok közt. Ez bizony nem duguláselhárításra való, sokkal inkább a
végtelen, forgalmi akadályoktól mentes betonszalagokra. a nyílt térre, a szabadba
ki, ahol rének barcognak a t?levél-gyanta illatát ontó hegyek ormán.

Transzkontinentális túrára valami miatt mégis csak akkor indulnánk ezzel, ha
valaki valamit felajánl cserébe. Rövid vagy közepes utazásokra viszont nagyon is
ideálisnak t?nik, köszönhet?en 44 literes befogadóképesség? elüls? csomagládájának
is. Az utasnak els? blikkre elegend? helyet hagytak a tervez?k, ám a hátsó poszt
még a szériatartozék két kapaszkodóval és a kiegészít? háttámasztóval együtt sem túl
vonzó.

A BRP Európába is elhozza háromkerek? modelljét 2008-ban, megközelít?leg
négymillió forintos áron.

ugrás fel