EST. 2002

Ez az indiai stílusérzék

Indiában is értenek ám a customhoz! Az közép-északkeleti Jaipurban az indiai zsenialitás teljes kiaknázásával szó szerint ócskavasból épülnek Royal Enfield alapokra a hasonló gyönyör?ségek.

A Nandinál is mindössze két szempontot határozott meg Subhayou Nayak, a megrendel?. Az egyik a „hazai” 500-as egyhengeres legmodernebb változata, a duplagyertyás, OHV vezérlés?, 27 lóer?s légh?téses motor volt, a másik egy 300 mm széles hátsó kerék. Ennyit szeretett volna Nayak, a többit Vijay Singh álmodta meg.

Rajputana Customs Nandi

A Kanadában tömegkommunikáció szakon végzett fiatalember tavaly vette fel mesterségnek a motorkerékpár építést, Rajputana Customs néven indította el a vállalkozását. Els? motorjukat, az Original Gangstert a 2010-es Újdelhi Auto Expón mutatták be, talán mondanunk sem kell, óriási sikert aratva vele.

Rajputana Customs Nandi

Rajputana Customs Nandi

A garázs azonnal a közönség kedvencévé vált, a tehet?s indiai motorgy?jt?k is gyorsan felfigyeltek Vijay-ékra, azóta szinte megállás nélkül épülnek a Nandihoz hasonló egyedi, de nagyon is szerethet? stílusú vasak, természetesen szinte mindegyik Royal Enfield motorral. Egyébként Indiában egyáltalán nem is hiányzik senkinek a (a nyugat kusztomizat?rei által már unalomig nyúzott) Harley-blokk, nagyon is szeretik ezeket a hazai g?zgépeket hajtani – egyszerre akár 54-en is – nem hiányzik nekik a nagy V2 egyáltalán.

Rajputana Customs Nandi

És pont hogy a blokk miatt olyan kecsesek, a megszokottnál egy picit kisebb, kompaktabb csopperek a Rajputana motorjai. Az egyhenger nem foglal sok helyet, letisztult, egyszer?ségében nagyszer?, igazi motor motornak kinéz? er?forrás ez – látványnak még mindig a légh?tés a nyer? – köré pedig ismét egy roppant arányos csoppert sikerült hajlítani Vijay-éknak.

Rajputana Customs Nandi

Rajputana Customs Nandi

A legszebb az egészben, hogy mindent maguknak készítenek motorjaikhoz. Saját kezük alatt született meg a váz, a tank, a Springer villa, a b?rrel vékonyan behúzott lemeznyereg, a kipufogó, vagy akár a csepptank, még a kerékagyak és a 300-as gumi miatt szükséges hajtás-szélesítés lánckerekei is a Rajputana munkáját dicsérik – ezért is tartott két hónapig a Nandi megépítése.

Ráadásul annak ellenére, hogy a motor nászajándéknak készült – a megrendel?, Nayak úr saját magát, saját esküv?jén „lepte meg” a Nandival – Sivának hála nem díszítették indiai ünnepi giccsbe, helyette krémfehérrel és a gyarmatosítóktól átvett racing greennel fényeztek.

Rajputana Customs Nandi

A Nandi részletein is érdemes egy pillanatot elmélázni: a váz és a villa feketéjéhez kiválóan passzolnak például a réz bilincsek, a szívótorkon egy utasszállító repül? hajtóm?véhez hasonló miniat?r légbeöml?t találunk, a vázcsövek végébe dugott helyzetjelz?-féklámpák, illetve egy customon szokatlan dupla tükrök pedig azt jelzik, hogy Nayak úr talán utcára is ki szándékozik vinni a vasbikát.

ugrás fel