EST. 2002

Ezpeleta a rajtrácsra tekint: kevesen vannak, de jók

A múlt héten napvilágot látott a gyorsasági vb végleges nevezési listája, ki is csemegéztük bel?le n+1-edszer is, hogy nem indul a KR, meg hogy négy Gilera lesz a 250-es osztályban, Talma mégis az 1-es rajtszám mellett teszi le voksát, és a többi. Azon dráma mellett azonban nehéz elmenni szó nélkül, hogy a királykategória idén mindössze 18 állandó résztvev?vel indul neki az évnek. Az a hosszú esztend?k óta húzódó folyamatrendszer, aminek eredményeképp jeles és stabilnak hitt csapatok dobták be a törülköz?t sorra vagy kerültek finanszírozási zavarba úgy fest, nem nagyon aggasztja Carmelo Ezpeletát, a GP-jogtulajdonos Dorna mogulját.

A f?nök kedden Milánóban járt a Gresini Honda alakulat bemutatóján. A San Siro (na jó, Giuseppe Meazza) stadionban természetesen el is kapták annak rendje-módja szerint az újságírók a spanyolt. És alaposan kifaggatták, már amennyire t?lük tellett.

Elnök úr, idén csak tizennyolc állandó indulója lesz a vb-nek, legalábbis a kezdetkor így állunk. Ez egy cseppet kevésnek t?nik. F?leg, hogy Ön is azt tartotta korábban, hogy az ideális létszám 20-22 volna. Gondolja, hogy lesz beszálló csapat menet közben?

Igen, ez igaz, csak tizennyolcan vannak. Elértük a minimum-szintet. De igazság szerint én mindig a látványos, min?ségi versenyzést helyeztem el?térbe és nem a mennyiséget. Épp ezért nem szomorkodom efölött, már csak azért sem, mert ha nem tévedk, huszonnégy világbajnoki cím áll rajthoz átvitt értelemben, és ez, engedtessék meg, nem kevés. A másik meg az, hogy azért kár versenyezni, hogy folyamatosan utolsó legyen valaki (egyértelm? a célzás Kenny Robertsék gárdájára?). Ugyanakkor ha menet közben jön valaki, aki gyors és versenyképes motorja is van hozzá, örömömre szolgál, ha csatlakozik.

Idén is Katar fogadja az els? versenyt, de ezúttal éjszaka rendezik a viadalt. Ez az ön ötlete volt?

Nem, a szervez?ké. Mikor el?ször jártam a Losailon az együttm?ködésünkr?l szóló szerz?dést aláírni, azt mondtam, hogy a forróság lehet a legnagyobb akadály, amin át kell lépni. Biztosítottak afel?l, hogy az évnek abban a szakában, amikor Katarba látogat a vb, nem lesz elviselhetetlen a klíma, másrészt pedig felvetették egy esti-éjjeli sportesemény elképzelését, hiszen akkor a h?mérséklet jóval kellemesebb. Akkor meglepett a kezdeményezés. De ?k csak mentek el?re és amikor úgy érezték, hogy készen vannak, kértek egy tesztet. Megkapták, el is buktak. De a katariak nem olyanok, akik egykönnyen feladják. Még jobban felkészültek, felkérték az e téren legrutinosabbnak számító amerikai Musco Lightning céget a kivitelezésre. A többi már a közelmúlt krónikája: emlékezhetnek a próbára, amin Capirossi, De Angelis, Rossi és mások vettek részt sikerrel – bizonyítva, hogy a berendezés készen áll a tökéletes biztonságban lebonyoltandó motorverseny fogadására. És könnyen lehet, hogy a jöv?ben más helyszínek is hasonlóan döntenek.

Mindez remek, de mi lesz, ha esik?

Na ez egy jó kérdés. Világos: ha esik, akkor nem rendezünk versenyeket. Még szerencse, hogy Katarban szinte soha nem esik.

A paddock már évek óta kezd szétszakadni, vagy már végleg szét is szakadt a MotoGP és a többi osztály között… úgy t?nik, nem akar alábbhagyni a felemás hangulat.

Nézze, én mondtam els?ként, hogy a 125-ös és a 250-es kategóriák fontosak és a tevékenységünk elválaszthatatlan részét képezik. Ugyanakkor kötelességem is a lehet? legnagyobb felületet biztosítani a MotoGP-nek és szponzorainak.

ugrás fel