EST. 2002

Ezpeleta: jöhet a Suzuki, de csak meglev? csapathoz

A MotoGP 2011-es elhagyása óta a Suzuki többször kifejezte már abbéli szándékát, miszerint visszatérne a cirkuszba. A 2014-es szezon, mint céldátum, el is hangzott már, ekkorra lehet kész az ezres prototípus, és az els? szezon a tapasztalatszerzésé lenne, illetve a motor versenyképességének felméréséé.

A Suzuki hosszabb távú szereplésben nyilván csak akkor lenne érdekelt, ha a technika megállja a helyét a mez?nyben – ezzel szemben a Dorna a ‘rajtrács stabilitását’ t?zte zászlajára.

Ezért aztán eljött az id?, hogy Carmelo Ezpeleta révén megtudjuk a Dorna álláspontját a Suzuki visszatérése kapcsán. Szerintük egy már meglev?, konszolidált csapattal (mint a Gresini, az Aspar vagy a BQR) kéne menniük, amely aztán – ha esetleg mégis visszavonulót fújnának a tanulóév után – folytathatná munkáját és jelenlétét egy másik gyár támogatásával. Akaratukat pedig egy egyszer? adminisztratív eszközzel érik el.

‘2014-ben nem fogadunk el új csapatnevezéseket, ezért ha a Suzuki indulni akar a bajnokságban, egy már létez? és nevezett csapathoz kell csatlakoznia. Meg is vehetnek egy ilyen csapatot, bármelyiket választhatják’ – mondta Ezpeleta egy MCN-nek adott interjúban. ‘Nem szeretnénk olyan helyzetbe kerülni, ahol a Suzuki becsatlakozik, hogy aztán azonnal távozzon. Távozhatnak nyugodtan, ha egy már induló csapathoz szeg?dnek. A dolog jól m?ködött a Forma-1-ben, mikor a BMW-nek a Williams vagy a Sauber istállóra kellett támaszkodnia – a Sauber mellett döntöttek, és távozásuk után a Sauber a rajtrácson maradt. Mi történne például, ha megengednénk az Apriliának is a nevezést, hogy aztán egy szezon után kilépjenek?’

Egy lehetséges értelmezés szerint Ezpeleta a MotoGP csapatait igyekszik védeni, akik a vészterhes id?kben is kitartottak a bajnokságban. ‘Egyvalami biztos: a MotoGP pillanatnyilag az, amivé sok ember, köztük a csapatok és a CRT mez?ny tette. Nem tetszik nekem, hogy valaki csak jön, meg megy. Nem mondok semmit az új konstrukt?rökr?l, csak annyit, hogy teljes fennhatóságuk lehet a csapatukon belül – és azt kérdezem t?lük, miért kellene a nulláról indulniuk, kamionok, felszerelések és hospitality megvételével?’

ugrás fel