EST. 2002

F4-1078 RR312 Edizione Finale: az F4 hattyúdala

Az MV Agusta feltámasztja poraiból az eredeti F4-est, a régit, azt a motort, ami 13 évvel ezel?tt újraindította a márka szívverését; amit az új változat tavalyel?tt év végén küldött nyugdíjba. Ilyesmire eddig még nem volt példa.

El tudjuk képzelni, mekkorát néznénk, ha például a Yamaha újra el?venné a négyszem? R6-ot? Vagy a Kawa az els?generációs ZX-10-est? Esetleg a Suzuki a K5-ös GSX-R1000-est? Nos, talán az utóbbi nem is lenne olyan nagyon rossz, hiszen a 2005-ös Nagygixer a mai napig az egyik legjobb a fajtából, de összességében az, hogy egy gyártó visszahozzon egy több mint tíz éves konstrukciót, miután már bemutatta az újat, ráadásul éppen sportmotorból, az szinte elképzelhetetlen.

F4-1078 RR312 Edizione Finale

Több mint tízéves formák, de sosem unalmasak.
Klikk a képre a galériáért!

De természetesen az MV Agustára nem vonatkoznak a hétköznapi játékszabályok, hiszen az F4 sem egy hétköznapi motor, s?t a varesei gyár igazából nem is motorokat gyárt, sokkal inkább a jöv?t formálja a motortervezés és dizájn területén, kábé évtizedes rendszerességgel, megbízhatóan. A 20. század végén letettek valamit az asztalra, és ezt még ma is érdemes újra el?venni: F4-1078 RR312 Edizione Finale – így hívják a legújabb régi Agustát.

Aki konyít az MV névképzéséhez, annak a szám és bet?halmaz sok információt hordoz, úgymint köbcentit és végsebességet, az RR pedig a legfrissebb verziót jelöli – hiszen 1998 óta reszeltek a típuson b?ven, de szerencsére csak odabent, a forma mindig is maradt. A forma, amit legtöbben egyszer?en csak a világ legszebbjeként szoktunk emlegetni, vita nélkül.

F4-1078 RR312 Edizione Finale

A használati utasítás szerint csak Tweed zakóban szabad felülni rá…

Az eredeti F4 utolsó szériájából összesen 30 példány készült, a fels? villahidakon ott is van az elmaradhatatlan, sorszámozott plakett, de a legversenyesebb Brembo féknyergekr?l, illetve meglehet?sen szokatlan, steppelt ülésér?l könny? lesz felismerni az Edizione Finalékat. Feltéve persze, hogy valaha is lesz szerencsénk megpillantani egyet, hiszen – és ez talán magyarázza is a kissé ízlésficamos ülést – mind a harminc darabot Japánba exportálták az olaszok.

ugrás fel