Az 1987-ben alapított aacheni AC Schnitzer neve ezer és egy szállal köt?dik a BMW márkához, igaz, túlnyomórészt a négy keréken guruló bajor járm?vek tuningja juthat az ember eszébe a név hallatán. Korábbról is voltak ‘motoros’ munkái a m?helynek, amely az utóbbi id?szakban szorosabbra f?zte a szálakat a Motorrad szekcióval.
Ezúttal a Rotax-blokkos házicsupaszra, a nemrég pfeifferi változatában is megcsudált F800R-re tette rá a kezét az AC Schnitzer. A beavatkozás egy vizuális- és a futóm?vet érint? szofttuning, melynek célja új megvilágításba helyezni a motor dinamizmusát. A megfelel? szó talán az ‘elsztrítfájteresítés’ a történtekre: az AC arra tett kísérletet, hogy ördögibbé, exkluzívabbá és gusztusosabbá tegye a nyolcszázas R-t.
Az eredmény a képeken látható – és szinte borítékolható, hogy meg fogja osztani a közönséget. Az biztos, hogy egyedi – de harmonikusnak csak nagy engedékenységgel mondható. Az elüls? rész és a fehérre fényezett elemek olyan hangulattal ruházzák fel az F800R-t, ami vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem jön be: az arany középszer ezesetben felejt?s. A modell alapkoncepciójával, a könnyed vonalvezetéssel szöges ellentétben áll az aacheniek által nekünk adományozott látvány.
A funkcionális dolgokra helyezte inkább a hangsúlyt az AC: az új kormány pozicionálásával, a lecserélt karokkal elérték, hogy megváltozzon a motor ergonómiája. A széria-felfüggesztések helyén a WP alkatrészei kaptak helyet. A 2-1-be rendszer? kipufogórendszer az AC Schnitzer saját márkajelzés? darabja, igazi iparosremek, de a szögletes vonalai valahogy jobban passzolnának a K-sorozathoz, semmint az F800R-hez. A modellhez való Akrapovic dob – amely extraként szerepel a BMW felszereltség-kínálatában, egyszer?sége okán valahogy simulékonyabb választásnak t?nik ehhez a csupaszhoz.
Legutóbbi hozzászólások