EST. 2002

Factory Racing: Brno-i lecke

Szöveg és kép: Factory Racing

Brno neve egyet jelent a min?ségi motorsporttal. A legendás Automotodrom Brno az egyik olyan pálya, mely mindkét gyorsasági világbajnoki sorozatnak is otthont ad (SBK, MotoGP), így nekünk, az Alpok-Adria bajnokság résztvev?inek mindig külön öröm egy olyan ringen versenyezni, melyen Troy Bayliss, vagy Valentino Rossi is húzta már a gázt.

A régió legrangosabb bajnoksága az elmúlt hétvégén ezen az aszfaltcsíkon vendégeskedett, és bár megfogni nem sikerült a helyi men?ket, csapatunk tagjai ismét a legjobb magyar csapat lett, pedig nem indultak szerencsésen az edzések számunkra. Rögtön két pilótát is elveszítettünk. A vendégszerepl? Végh Jana (ugye ?t nem kell bemutatni) saját technikája nem bírta a gy?r?dést, így id? el?tt kénytelen volt haza indulni, a legfájóbb mégis Tolnai „Totó” István elvesztése volt. Totó a második id?mérésen egy szerencsétlen baleset okozója lett, mivel a Stock 600-as bajnoki cím egyik legnagyobb magyar esélyesér?l beszélünk, a Brno-i nullázás még hiányozhat az év végén. A bukás önmagában még nem lett volna baj, ha nem szenvedett volna Totó lábközépcsont törést, így a hondás különítményünk egy csapásra „megsemmisült”.

Magda Attilára, Varga Gerg?re, Péntek Lacira és a szintén vendégszerepl? Talmácsi Gerg?re hárult tehát a mundér becsületének megvédése. Bizonyára sokan teszik fel a kérdést, mit keres a Supersport-világbajnokságon induló Talmácsi-testvér a csapatban. Gerg?nek a csapatf?nök, Balogh Róbert küldött meghívót a csehországi derbire, hogy újra ráérezzen a súlyos doningtoni balesete után a versenyzés ízére, egyúttal éles körülmények között motorozhasson a Brno-i pályán, ami széria világsorozat következ? állomásának ad majd otthont.

A szombati es?zések után szikrázó napsütés fogadta a mez?nyt vasárnap. A szokottnál is többen látogattak ki Brno-ba, mivel pár vb-men? is elindult az Alpok-Adria sorozat negyedik állomásán. Itt volt Max Neukirchner, Andy Meklau, Matthieu Lagrive is, de ?k a Supersport illetve a Superbike géposztályokba neveztek. S?t Max Biaggi lakóbuszával is találkozhattak az élelmesebbek, a római sztárt személyesen azonban nem láttuk.

A versenyeken aztán teljes mértékben cseh és lengyel fölény uralkodott. Talma és Lacika nem tudtak beleszólni a dobogós helyezések sorsába, akárcsak Attila és Geri sem egy géposztállyal feljebb, ennek ellenére a magyar értékelés legjobbjai lettek a srácok. A futóm? volt a hétvége egyik rákfenéje, szinte valamennyien panaszkodtak rá az edzések és a versenyek után is. A technikai szabályok enyhítése sem kedvez csapatunknak: idén már jóval rugalmasabbak a stock szabályok, engedélyezik például váltóelektronikát, ami még nincs a mi motorjainkon.

De inkább beszéljenek a fiúk a versenyekr?l:

Magda Attila (Stock 1000: 8. helyezés – 2:08.688)

„Sajnálom ezt a versenyt, mert a nyolcadik helynél el?rébb is végezhettem volna, de a futam végére teljesen leradíroztam a hátsó gumit, valamint a fékem nyomáspontja kijjebb került, ezért bedurrant az alkarom is. A kigyorsításoknál elveszítettem a kontrollt a motor felett, így a negyedik helyr?l szépen lassan elkezdtem hátrébb csúszni. Ráadásul az egyik körben elmértem a célegyenes utáni féktávot, emiatt legnagyobb ellenfelem, a cseh Kamil Prager megel?zött, majd a verseny végén a Tonini is bejött elém. Ezzel együtt az ötödik leggyorsabb kört sikerült repesztenem 2:08.688-cal (a verseny gy?ztese, Pavel Szkopek 2:07.403-at ment), ami nem rossz, Rijekában javítanom kell, ha továbbra is versenyben akarok lenni a bajnoki címért.”

Varga Gerg? (Stock 1000: 10. helyezés – 2:09.786)

„Hasonlóakat tudok mondani, mint az Attila. Kezd?dött azzal, hogy puhább gumit tettünk fel a motorra, így nem csak a kigyorsításoknál, de még a kanyarokban is csúszkáltam. A motoron egyébként nagyon jól éreztem magam, kicsit szenvedtünk a futóm?vel az edzéseken, de valamennyire sikerült orvosolni ezt a versenyre. A 12. helyr?l rajtoltam, végig az els? ötös boly mögött jöttem a Toninivel, de a verseny közepén tempót váltott, amit már nem tudtam én felvenni, így meg kellett elégednem a 10. helyezéssel, ami reális volt ezen a hétvégén, hiszen a legjobb köröm is a 10. leggyorsabb volt.”

Talmácsi Gerg? (Stock 600: 9. helyezés – 2:11.420)

„Az edzéseken 13. lettem, aminek egyáltalán nem örültem, de a csapat és a családom folyamatosan motiváltak. A rajtra sikerült felszívnom magam, az el?ttem lév? sort lerajtoltam, kb. a 6.-7. helyen fordulhattam. Az els? boly nagyon elment, nem tudtam felvenni velük a versenyt, csak ha az esést kockáztatom, amit nagyon nem szerettem volna a doningtoni események után. ?szintén megvallva, egy kicsit még bennem van a baleset, nem érzem magam még biztonságban a motoron, nem merem annyira beleereszteni a kanyarokba a gépet. Pont ezért fogadtam el a Robi meghívását, hogy szokjam a következ? vb-futam el?tt a pályát, és a kiélezett csatákat. Ha a szezon eleji formámat nézem, akkor tuti dobogón végeztem volna most. Lehet, hogy a következ? Alpok-Adria fordulón is rajthoz állok, de ezt még tisztázni kell a csapattal.”

Péntek Laci (Stock 600: 30. helyezés – 2:19.486)

„A futóm?vel én is megszenvedtem: els?sorban a féktávokon volt bizonytalan a gép, de a kanyarsebességem sem volt ideális. A 30. helyen végeztem, ami nem egy szívderít? eredmény, egyedül az vígasztal, hogy két másodpercet javultam tavalyi önmagamhoz képest.”

Balogh Róbert – csapatf?nök:

„Büszke vagyok a srácaimra, keményen küzdöttek ezen a hétvégén is. Sajnos Totó balesete kicsit rányomta a bélyegét a vasárnapra, neki ez mégse szegte kedvét, valószín?leg két hét múlva, Rijekában már ott tud lenni. Ezen kívül eredményesnek értékelem a hétvégét, mondhatom azt, hogy tradicionálisan elhoztuk a magyar értékelés els? és második helyét. Attila az Alpok-Adria állandó résztvev?i közül a harmadik, Geri a negyedik helyet csípte el, értékes pontokat gy?jtve. A bajnokság feléhez még csak most érkezünk el, még semmi nincs veszve, bizakodva várom az el?ttünk álló versenyeket.”

A csapat támogatói

Shell
TT-Racing
Super Zone
Yamaha City
Tantra
Danger Bikes
Bódis Exhaust

ugrás fel