EST. 2002

Factory Racing: Megvan az els?!

Szöveg: Factory Racing Fotó: FR, motorinfo.hu, Mike

Végre megvan megtizedelt csapatunk els? gy?zelme! Óriási kedvvel és nem kevés munkával vágtunk neki ennek az évadnak: újonc csapatként nem kisebb célt t?ztünk ki magunk elé, mint a folyamatos jó szereplést, gy?zelmeket, esetlegesen bajnoki címeket. Fortuna azonban nem kereste kegyeinket: Toto brnói balesetével a stock 600-as bajnoki cím egyik legnagyobb magyar várományosa hullott el (szerdán d?l el, hogy indulhat-e Mostban), Magda Attila már az els? versenyen gy?zhetett volna, de egy elmért féktáv miatt „csak” a második hely jutott neki. Kisebb technikai hátrányunk is van az élmen?kkel szemben, az így elbukott tizedmásodperceket kénytelenek pilótáink jobb csuklóból behozni.

A május 15-én megrendezésre került rijekai futamon azonban visszakaptunk valamit a sorstól. Magda Attila már eddig is szépen teljesített a Stock 1000-es kategóriában, csak az els? rijekai futamon nem ? volt a legjobb magyar. Folyamatosan a legjobb ötben végez a szériához nagyon közeli R1-essével, melyet a Yamaha City biztosított nekünk erre az évre. De inkább beszéljen ? err?l a szerencsés gy?zelemr?l.

„Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült végre nyernem. Úgy éreztem, hogy az el?z? rijekai versenyhez képes majd 1 másodpercet gyorsultam, a futóm?vet is sikerült beállítanunk a durva pályára, ezért kicsit csalódott voltam, hogy csak a 4. helyre kvalifikáltam magam. A rajtom viszont jól sikerült, a második helyen fordultam a legjobb id?t motorozó Tonini mögött. A verseny nagy részében ketten csatáztunk az élen: a pálya egyik részén ?, a másikon én voltam gyorsabb. Nem tudtunk mit kezdeni egymással, így érkeztünk meg az utolsó méterekhez, ahol egy lekörözött versenyz? húzta keresztül Marco számításait: azt hitte, hogy én beragadtam mögé, ezért állva ünnepelt a rajtrácson, de a képzeletbeli célvonalat még nem szelte át. Én meg, mint az ?rült húztam a gázt, mert úgy gondoltam a hátsómban vannak az ellenfelek. Mint kés?bb kiderült nem volt mögöttem senki, viszont ez elég volt ahhoz, hogy le tudjam ?t hajrázni. A verseny után beszéltem vele, hát nem volt valami boldog. Állítása szerint az utolsó három körben már azt se tudta hol van a nagy h?ségt?l. Köszönöm a csapatnak a kemény munkát, ezen a hétvégén minden klappolt.”

Varga Geri viszont nem volt ennyire boldog a futam után. Mint kiderült, egy tévedés folytán rossz méret? abroncsot kapott a versenyre, ami teljesen felborította a motor egyensúlyát – a bukást kockáztatva is, de befejezte azért a futamot.

‘A hétvége a terveinknek megfelel?en kezdett alakulni. Minden egyes fölmenetelnél egyre gyorsabbak voltunk. Az id?mér?n végül a s?r? mez?nyben 9. rajthelyet sikerült megszereznem 1:33.5-ös id?vel. Nem vagyok egy id?mér?-men?, f?leg nem Rijekában, ezért úgy éreztem képes leszek a versenyen jó eredményt elérni. A verseny napja már nem kezd?dött ilyen zökken?mentesen. Én teljesen másfajta Dunlopokkal mentem (más méret és keverék), mint a többiek és kiderült, hogy az egyik gumimat véletlenül elcserélték. A lényeg, hogy nem volt meg a gumi a versenyre, amire az egész motort, a taktikát és jómagamat felépítettük. Nagy nehezen sikerült szerezni egy jóval keményebb gumit és reménykedtem, hogy ezzel is fog m?ködni. A rajtom fantasztikusra sikerült, 3.-nak fordultam Tonini és Magda után. Hamar rájöttem, hogy a hátsó gumimnak semmi tapadása sincsen. Három körig tudtam tartani a pozíciómat és mentem 1:33.1-et, de életveszély volt tartani a tempót. Egy nagyobb megcsúszás után megel?zött Rizi és Prager is, majd szép lassan még jó páran. Mentálisan összeomlottam a verseny közben, nem hittem el, hogy ilyen butaság foszt meg egy esetleges jó eredményt?l. Annyira ideges voltam, hogy közöm nem volt a motorozáshoz és a testi épségem érdekében majdnem kiálltam, de az nem én lennék és végül végigmentem a versenyen és 12. lettem. Remélem többször ilyen nem fordul el?.’

A legifjabb Talmácsi Brno után Rijekában is vendégünk volt, de most nem a mi technikánkkal, hanem a saját Supersport gépével állt rajhoz, amivel testvére nem hivatalos körrekordot repesztett a Hungaroringen. Az edzéseken sikerült a második helyre kvalifikálnia magát a Superpsort rajtrácsra, de a versenyen már nem tudott indulni technikai problémák miatt. Gerg? sajnos még nem tudta kiheverni horrorisztikus doningtoni bukását, így idén már nem indul a Supersport világbajnokságon. Ha minden igaz, akkor egy magyar motoros helyettesíti majd ?t a Vector Racingnél.

Attila gy?zelméhez az egész paddock gratulált, a csapatf?nökkel pedig madarat lehetett volna fogatni.

„Nem is lehetnék ennél büszkébb Attilára és a csapatra. Érz?dött, hogy egész évben a maximumot nyújtja, szinte minden hétvégén ? volt a legjobb magyar. Kellett egy kis szerencse ehhez a diadalhoz, de már szükségünk volt erre a brno-i történések után. Attila ezzel a sikerrel újra a második pozícióban van a bajnokságban, szerintem meg lehet neki a bajnoki cím, képes rá, már elégszer bizonyította ezt idén. Sajnálom a Gerit, hogy nem jött össze a versenye, még egy ilyen hibát nem szabad elkövetnünk” – értékelte a hétvégét Balogh Róbert.

Ahogy a mondás tartja, minden sorozatnak vége lesz egyszer. Reméljük, hogy az eddigi peches versenyeinket felváltják a hasonló sikerekben gazdag futamok, és az év végén még a rijekainál is nagyobb partit tudunk majd csapni.

A csapat támogatói

Shell
TT-Racing
Super Zone
Yamaha City
Tantra
Danger Bikes
Bódis Exhaust

ugrás fel