EST. 2002

Factory Racing: Pünkösdi sikerek

Szöveg: Factory Racing-Yamaha City Fotó: Mike Tamás

Van, aki körmentre megy Pünkösdkor, van, aki családjával tölti az ünnepeket, a mi csapatunk viszont kemény csatákat vívott május utolsó hétvégéjén. A Pünkösd vasárnap és hétf? pirosbet?s ünnepként vonul be csapatunk naptárába, hiszen az Alpok-Adria gyorsasági szériával párhuzamosan zajló nemzeti bajnokságban újabb bravúros gy?zelmeket arattunk a Stock 600 és a Stock 1000 kategóriában egyaránt, csakúgy, mint a Dunlop Trophy második állomásán.

A hazai motorosok körében közkedvelt pályán, a Pannónia-Ringen rendezték meg az Alpok-Adria Bajnokság harmadik fordulóját, majd a rá következ? napon, a Magyar Köztársaság Kupa és a IV. Dunlop Trophy soron következ? összecsapását a Hugaroringen. Újonc csapatunk mindkét (illetve mind a négy) szériában érdekelt, ezért igen mozgalmasra – és felejthetetlenre – sikerült az elmúlt hétvége.

A rijekai verseny után, minden motorosunk bizonyítási lázban égett, hogy hazai közönség el?tt feledtessük a nem éppen szerencsés horvát forduló történéseit. A két legnépszer?bb géposztályba, akárcsak a hungaroringi nyitányon, rekordszámú nevezés érkezett. Mind a Stock 600-as, mind a Stock 1000-es kategória részvev?it két csoportra kellett osztani az edzések alkalmával – közel 70-en versenyz? küzdött egymással, hogy beverekedjék magukat a 46 f?s mez?nybe. Sajnos csapatunk két tagjának, Varga Zolinak és Péntek Lacinak nem sikerült kvalifikálnia magát a Stock 600-as versenyre, ?k Pünkösd hétf?n vigasztalódtak a Hungaroringen. A kategória legjobb magyarja, Tolnai „Totó” István viszont ott volt a futamon, és ha már ott volt, akkor ismét megmutatta, miért is ? vezeti a magyar értékelést.

„Nagyon sokan voltunk mi is, ha jól tudom, akkor 69 motoros próbált felférni a 46 versenyz?t befogadni tudó rajtrácsra, ezért az els? edzést két csoportra bontották a szervez?k. Az els? id?mér?n már elkaptam a ritmust, a csoportomba a 3., összesítésben a 4. id?t motoroztam. A második id?mér?n már összeeresztették az egész mez?nyt, itt sajnos a második körben eldobtam a motort, elég nagy restauráció várt a 600RR-re: idomzat, fék, h?t?, gátló. A szerel?imnek köszönhet?en a warm-upon már egy tökéletes géppel körözhettem, jöhetett a verseny, amivel összességében elégedett vagyok. A 6. helyr?l rajtoltam, de egyesben és kettesben is egykerékre állt a motor, ezért visszacsúsztam a kilencedik helyre. Innen sikerült feljönnöm hetediknek, majd az utolsó körre ismét visszacsúsztam a kilencedik pozícióba, az utolsó kanyarokban azonban visszajöttem hetediknek. Ha minden tökéletesen alakul, akkor csak egy hellyel tudtam volna el?rébb végezni ezen a futamon, viszont így is elégedett vagyok, hiszen ismét én voltam a legjobb magyar. Következik a brnói verseny, ami számomra egy mumus pálya, ennek ellenére itt is a maximumot szeretném kihozni magamból és a motoromból.” – értékelte a hétvégét a 600-ások legjobbja.

A literes széria gépek versenyén ezúttal is Magda Attila és Varga Gerg? öregbítette csapatunk hírnevét, és gazdagította serlegeink amúgy sem csekély számát. Mivel a Rijekában összetört R1-eshez még nem érkeztek meg az alkatrészek, ezért Balogh Robi ismét átadta a helyét a magyar értékelés éllovasának, Magda Attilának. Hogy mennyire bölcs húzás volt ez a csapatvezet?nk részér?l, azt a futam végeredménye bizonyítja: Attila összesítésben második, a magyar értékelésben els? lett. Így látta ? a Pannónia-ringi fordulót.

„Az edzések a helyes futóm? beállítások megtalálásának jegyében telt, mivel Rijeka óta Dunlop köpenyek feszülnek az R1-esen, ráadásul a Pannónia-Ringre megkaptuk a legújabb fejlesztés? abroncsokat, ami szintén nehezítette a dolgunkat, hiszen még nem ismertük ezt a keveréket. Szerencsére folyamatosan tudtam javulni, a szabadedzéseken már 2:00-akát mentem, igaz ekkor még csak a tetejét, de már mutatta, hogy jó irányban haladunk. Az id?mér?n két csoportra bontottak minket, én az A csoport harmadik helyén végeztem, ami összesítésben az ötödik rajtpozíciót jelentette – épp úgy, mint Rijekában. A rajtom katasztrofálisra sikerült: az els? fordulóban többen akartunk beférni, mint amit a pálya engedélyez, volt adok-kapok rendesen, szerencsére mindenki épp b?rrel megúszta. Visszaestem a kilencedik helyre, innen kezdtem el a felzárkózást. Két kör alatt elkaptam hét embert, az ötödikben már a második helyen mentem, de egy perc nyugtom nem volt. Berto Camlek jött mögöttem, sikerült megel?znie, de a nagy tempónak kavicságy lett a vége, viszont ez plusz er?t adott nekem: az addig vezet? Pragert is elkaptam. Az els? pozícióban vágtam neki az utolsó körnek, egy pillanatra kiestem a ritmusból, ezt maximálisan kihasználta Prager, nem volt id?m már ?t visszael?zni, de ez a második helyezéssel is maradéktalanul elégedett vagyok. A magyar értékelésben sikerült a legjobbnak lennem, a magyar bajnokságot vezetem, az Alpokban második vagyok, ha jól tudom. Brnóban is hasonlóan sikeresen szeretnék szerepelni.”

Varga Geri is nagyon közel volt ahhoz, hogy megszerezze els? alpok-adriás dobogós helyezését citromsárga színekben – az elfáradó fékbetét húzta keresztül számításait. A Magyar Bajnokság külön értékelésében viszont felállhatott a dobogó második fokára, egy helyezést javítva a hungaroringi harmadik pozícióján.

‘Pénteken kezdtünk el motorozni a pályán, ahol elég hamar sikerült beállítani a motort. Számítottam a kemény mez?nyre, de a kb. 70 f?s versenyz?i létszámon még én is megdöbbentem. Az id?mér?t így két csoportra bontották, ahol mi a keményebb csoportba kerültünk. Most találkoztam ilyen edzéssel és rajtfelállással el?ször. Ez kicsit összekavarta a rajtfelállást, f?leg azokat, akik a nehezebb csoportba kerültek. A 2:00.2-es id?mmel a 7. rajtkocka jutott, holott az összevont 6. id?m volt, de ugye a csoportban elért helyezések alapján tették egymás mellé a versenyz?ket. A rajtom jól sikerült, pár el?zés után fölkapaszkodtam a 3. helyre. Az egyik kanyart 3-an akartuk egyszerre bevenni Camlekkel és Magda Attival, ahol kis híján leszaladtam a pályáról és lendületet vesztettem. Nagy harc árán visszajöttem a 3. helyre és sokáig itt is mentem. Sikerült 2 perc alatti köröket futni, de sajnos a fékbetéttel elkalkuláltuk magunkat, és az utolsó körökben kicsit lassultam, így a szemfüles Tonini vissza tudott el?zni. Az AA mez?nyben negyedik, a magyar értékelésben pedig második helyezést sikerült elérnem. Nagyon jó kis verseny volt, nagyon élveztem. Kezdünk összekovácsolódni a motorral, kezdjük fölvenni a ritmust és a csapatban is jó hangulat van. Sok tartalék van még a motorban is amit a szabályzat megenged, de mi még nem használtuk ki. Várom Brnót!’

Ezután még nem volt vége serlegvadászatunknak. Péntek Laci, Varga Geri és Varga Zoli a Hungaroring felé vette az irányt, hogy a Magyar Köztársaság Kupa valamint a IV. Dunlop Trophy következ? állomásán szerepeljen. Zoli végül megnyertre a Dunlop Trophy 600-as versenyét, Laci harmadik lett az MKK 600-as mez?nyében, Geri pedig a negyedik pozícióban futott célba az MKK 1000-es futamán.

Következ? megmérettetés július elseje, Brno, az UEM Alpok-Adria Gyorsasági Bajnoksággal együtt futó MAMS Nyílt Magyar Bajnokság negyedik állomása, ahol tovább szeretnénk gyarapítani pontjaink, serlegeink és gy?zelmeink számát, mindkét szériában.

Akik nélkül nem jöhettek volna létre sikereink

Yamaha City
Shell
TT-Racing
Super Zone
Tantra
Danger Bikes
Bódis Exhaust

ugrás fel