Szöveg: Factory Racing-Yamaha City – Fotó: Mike Tamás
Van, aki körmentre megy Pünkösdkor, van, aki családjával tölti az ünnepeket, a mi csapatunk viszont kemény csatákat vívott május utolsó hétvégéjén. A Pünkösd vasárnap és hétf? pirosbet?s ünnepként vonul be csapatunk naptárába, hiszen az Alpok-Adria gyorsasági szériával párhuzamosan zajló nemzeti bajnokságban újabb bravúros gy?zelmeket arattunk a Stock 600 és a Stock 1000 kategóriában egyaránt, csakúgy, mint a Dunlop Trophy második állomásán.
A hazai motorosok körében közkedvelt pályán, a Pannónia-Ringen rendezték meg az Alpok-Adria Bajnokság harmadik fordulóját, majd a rá következ? napon, a Magyar Köztársaság Kupa és a IV. Dunlop Trophy soron következ? összecsapását a Hugaroringen. Újonc csapatunk mindkét (illetve mind a négy) szériában érdekelt, ezért igen mozgalmasra – és felejthetetlenre – sikerült az elmúlt hétvége.
A rijekai verseny után, minden motorosunk bizonyítási lázban égett, hogy hazai közönség el?tt feledtessük a nem éppen szerencsés horvát forduló történéseit. A két legnépszer?bb géposztályba, akárcsak a hungaroringi nyitányon, rekordszámú nevezés érkezett. Mind a Stock 600-as, mind a Stock 1000-es kategória részvev?it két csoportra kellett osztani az edzések alkalmával – közel 70-en versenyz? küzdött egymással, hogy beverekedjék magukat a 46 f?s mez?nybe. Sajnos csapatunk két tagjának, Varga Zolinak és Péntek Lacinak nem sikerült kvalifikálnia magát a Stock 600-as versenyre, ?k Pünkösd hétf?n vigasztalódtak a Hungaroringen. A kategória legjobb magyarja, Tolnai „Totó” István viszont ott volt a futamon, és ha már ott volt, akkor ismét megmutatta, miért is ? vezeti a magyar értékelést.
„Nagyon sokan voltunk mi is, ha jól tudom, akkor 69 motoros próbált felférni a 46 versenyz?t befogadni tudó rajtrácsra, ezért az els? edzést két csoportra bontották a szervez?k. Az els? id?mér?n már elkaptam a ritmust, a csoportomba a 3., összesítésben a 4. id?t motoroztam. A második id?mér?n már összeeresztették az egész mez?nyt, itt sajnos a második körben eldobtam a motort, elég nagy restauráció várt a 600RR-re: idomzat, fék, h?t?, gátló. A szerel?imnek köszönhet?en a warm-upon már egy tökéletes géppel körözhettem, jöhetett a verseny, amivel összességében elégedett vagyok. A 6. helyr?l rajtoltam, de egyesben és kettesben is egykerékre állt a motor, ezért visszacsúsztam a kilencedik helyre. Innen sikerült feljönnöm hetediknek, majd az utolsó körre ismét visszacsúsztam a kilencedik pozícióba, az utolsó kanyarokban azonban visszajöttem hetediknek. Ha minden tökéletesen alakul, akkor csak egy hellyel tudtam volna el?rébb végezni ezen a futamon, viszont így is elégedett vagyok, hiszen ismét én voltam a legjobb magyar. Következik a brnói verseny, ami számomra egy mumus pálya, ennek ellenére itt is a maximumot szeretném kihozni magamból és a motoromból.” – értékelte a hétvégét a 600-ások legjobbja.
A literes széria gépek versenyén ezúttal is Magda Attila és Varga Gerg? öregbítette csapatunk hírnevét, és gazdagította serlegeink amúgy sem csekély számát. Mivel a Rijekában összetört R1-eshez még nem érkeztek meg az alkatrészek, ezért Balogh Robi ismét átadta a helyét a magyar értékelés éllovasának, Magda Attilának. Hogy mennyire bölcs húzás volt ez a csapatvezet?nk részér?l, azt a futam végeredménye bizonyítja: Attila összesítésben második, a magyar értékelésben els? lett. Így látta ? a Pannónia-ringi fordulót.
„Az edzések a helyes futóm? beállítások megtalálásának jegyében telt, mivel Rijeka óta Dunlop köpenyek feszülnek az R1-esen, ráadásul a Pannónia-Ringre megkaptuk a legújabb fejlesztés? abroncsokat, ami szintén nehezítette a dolgunkat, hiszen még nem ismertük ezt a keveréket. Szerencsére folyamatosan tudtam javulni, a szabadedzéseken már 2:00-akát mentem, igaz ekkor még csak a tetejét, de már mutatta, hogy jó irányban haladunk. Az id?mér?n két csoportra bontottak minket, én az A csoport harmadik helyén végeztem, ami összesítésben az ötödik rajtpozíciót jelentette – épp úgy, mint Rijekában. A rajtom katasztrofálisra sikerült: az els? fordulóban többen akartunk beférni, mint amit a pálya engedélyez, volt adok-kapok rendesen, szerencsére mindenki épp b?rrel megúszta. Visszaestem a kilencedik helyre, innen kezdtem el a felzárkózást. Két kör alatt elkaptam hét embert, az ötödikben már a második helyen mentem, de egy perc nyugtom nem volt. Berto Camlek jött mögöttem, sikerült megel?znie, de a nagy tempónak kavicságy lett a vége, viszont ez plusz er?t adott nekem: az addig vezet? Pragert is elkaptam. Az els? pozícióban vágtam neki az utolsó körnek, egy pillanatra kiestem a ritmusból, ezt maximálisan kihasználta Prager, nem volt id?m már ?t visszael?zni, de ez a második helyezéssel is maradéktalanul elégedett vagyok. A magyar értékelésben sikerült a legjobbnak lennem, a magyar bajnokságot vezetem, az Alpokban második vagyok, ha jól tudom. Brnóban is hasonlóan sikeresen szeretnék szerepelni.”
Varga Geri is nagyon közel volt ahhoz, hogy megszerezze els? alpok-adriás dobogós helyezését citromsárga színekben – az elfáradó fékbetét húzta keresztül számításait. A Magyar Bajnokság külön értékelésében viszont felállhatott a dobogó második fokára, egy helyezést javítva a hungaroringi harmadik pozícióján.
‘Pénteken kezdtünk el motorozni a pályán, ahol elég hamar sikerült beállítani a motort. Számítottam a kemény mez?nyre, de a kb. 70 f?s versenyz?i létszámon még én is megdöbbentem. Az id?mér?t így két csoportra bontották, ahol mi a keményebb csoportba kerültünk. Most találkoztam ilyen edzéssel és rajtfelállással el?ször. Ez kicsit összekavarta a rajtfelállást, f?leg azokat, akik a nehezebb csoportba kerültek. A 2:00.2-es id?mmel a 7. rajtkocka jutott, holott az összevont 6. id?m volt, de ugye a csoportban elért helyezések alapján tették egymás mellé a versenyz?ket. A rajtom jól sikerült, pár el?zés után fölkapaszkodtam a 3. helyre. Az egyik kanyart 3-an akartuk egyszerre bevenni Camlekkel és Magda Attival, ahol kis híján leszaladtam a pályáról és lendületet vesztettem. Nagy harc árán visszajöttem a 3. helyre és sokáig itt is mentem. Sikerült 2 perc alatti köröket futni, de sajnos a fékbetéttel elkalkuláltuk magunkat, és az utolsó körökben kicsit lassultam, így a szemfüles Tonini vissza tudott el?zni. Az AA mez?nyben negyedik, a magyar értékelésben pedig második helyezést sikerült elérnem. Nagyon jó kis verseny volt, nagyon élveztem. Kezdünk összekovácsolódni a motorral, kezdjük fölvenni a ritmust és a csapatban is jó hangulat van. Sok tartalék van még a motorban is amit a szabályzat megenged, de mi még nem használtuk ki. Várom Brnót!’
Ezután még nem volt vége serlegvadászatunknak. Péntek Laci, Varga Geri és Varga Zoli a Hungaroring felé vette az irányt, hogy a Magyar Köztársaság Kupa valamint a IV. Dunlop Trophy következ? állomásán szerepeljen. Zoli végül megnyertre a Dunlop Trophy 600-as versenyét, Laci harmadik lett az MKK 600-as mez?nyében, Geri pedig a negyedik pozícióban futott célba az MKK 1000-es futamán.
Következ? megmérettetés július elseje, Brno, az UEM Alpok-Adria Gyorsasági Bajnoksággal együtt futó MAMS Nyílt Magyar Bajnokság negyedik állomása, ahol tovább szeretnénk gyarapítani pontjaink, serlegeink és gy?zelmeink számát, mindkét szériában.
Akik nélkül nem jöhettek volna létre sikereink
|
|
Yamaha City
|
Legutóbbi hozzászólások