EST. 2002

Factory Racing: Töretlen lendülettel

Épp, hogy csak összepakoltunk a Hungaroringen, az Alpok-Adria Bajnokság els? fordulóját követ?en, szinte azonnal útnak indultunk Rijeka irányába, ahol a motorversenyek koronázatlan szentélyében, a Grobnik-i pályán kellett ismét rajthoz állnunk. Csapatszállító kamionunk – némi határon történ? várakozás után – Csütörtök délben gurult be a rijekai boxutcába, ahol 30 fok körüli h?ség és igazi nyári id?járás várt minket.

Mi tagadás, nem ez volt a legszerencsésebb hétvégénk, lendületünket azonban semmi nem tudta visszafogni. A hungaroringi verseny h?se, Magda Attila a csütörtöki második szabadedzésen elnézte a „zágrábi” féktávot, és a sóderágyban kötött ki. A motorját már nem tudta a szerel?gárda megfeszített munkában sem helyre hozni, ezért a csapatmanageri feladatokat ellátó Balogh Róbert motorjával indult Attila a Stock 1000 versenyen (Stock 600-ban ezúttal nem indult).

„Nem ez volt a legszerencsésebb hétvégénk. Csütörtökön összetörtem a motoromat, ezért a Balogh Robiéval mentem, ráadásul mellényúltunk az els? futóm? beállításánál, ezért nem tudtam úgy közlekedni, ahogy szerettem volna, ráadásul a versenyt félbe is szakították egy esés miatt. A motor eleje folyamatosan csapkodott, emiatt nem tudtam nyélgázon menni a célegyenesben, a jó rajtom után visszacsúsztam egészen a hatodik helyig, majd piros zászló. A következ? „felvonásban” sem ment jobban a dolog, a végelszámolásnál a 7., a magyar értékelésben a 4. lettem, ami nem rossz, de a Hungaroringi verseny után többet vártam a rijekai fordulótól. Éppen ezért nem is merek jósolni a következ? verseny kimenetelére, a maximumot szeretném nyújtani a Pannónia-Ringen is.” – sommázta a hétvégét Attlia.

Varga Gerg? volt a másik versenyz?nk, aki a Stock 1000-ben képviselte a csapatot. ? sem fog szívesen emlékezni a Rijekában történtekre, ráadásul egy edzésnappal kevesebbet futott a mez?nynél, így az elért 9. helyezés becsületes helytállásnak min?sül részér?l, megismételve az el?z? verseny eredményét.

‘Ez a hétvége sem kezd?dött zavartalanul. Bokros teend?im miatt csütörtöki edzésnapon nem tudtam részt venni, a motorom megsérült szállítás közben és péntek reggel még nem voltak meg sem az edzésre sem a versenyre szánt gumik. Az els? rijekai verseny mindig nagyon nehéz, f?leg, hogy az idei motorral nem tudtunk még itt edzeni. A versenyre végül összeállt a gép, de az edzéseken sajnos csak a 15. helyet szereztem meg, hiányzott az a csütörtöki nap. A versenyen nagyon jót rajtoltam, de összementek el?ttem, aminek én ittam meg a levét és ismét hátracsúsztam. Mire újból átverekedtem magam a középmez?nyön, lefújták a versenyt és hátrasoroltak az új rajtnál. A második, csupán 5 körös versenyrészben egészen Magda Attiláig feljöttem és az összeadott versenytávok után 9. lettem. A versenyen futott körid?k már biztatóak voltak, úgy érzem lépést tudtam volna tartani a mez?ny elejével. Következ? alkalommal már az élmez?nyben szeretnék harcolni!’ – nyilatkozta Geri a futamot követ?en.

Csapatunk becsületét Tolnai „Totó”István védte meg, miután hörpintett egy embereset a csapatot támogató Tantra energia italból, igaz a kvalifikáción ? sem tudta magából kihozni a maximumot. Ennek ellenére negyedik tudott lenni a Stock 600-as kategória összesítésében, a magyar értékelésben viszont neki szólt a Himnusz.

„Az edzéseken a nagy forgalom miatt nem tudtam magamból kihozni a maximumot, ezért csak az ötödik helyr?l vághattam neki a versenynek. Az viszont megnyugtató volt, hogy a szabadedzéseken és a warm-up-on is jobb id?ket tudtam motorozni, ami jó el?jel volt a vasárnapi futamra, mint utóbb kiderült, futamokra. Az els? felvonásban nagyon jól eljöttem, már a harmadik helyen köröztem, amikor bukás miatt leintették a versenyt. Az új rajtom már nem sikerült ilyen jól, végig az ötödik pozícióban harcoltam, az utolsó körben sikerült a negyedik helyre feljönnöm, a magyar értékelésben viszont enyém lett az aranyérem. A motorom már sokkal kezesebben viselkedett, mint a Hungaroringen, a következ? versenyen mindenképpen a gy?zelem a cél.” – értékelt Totó.

A csapat legpechesebb embere Péntek „Rozsdás” Laci volt, aki a 32. helyen futott célba, egy bukást követ?en.

A Pannónia-Ringen nem lehet más a cél, mint Varga Zolival és Balogh Robival kiegészülve tovább menetelni, és megszerezni a Factory Racing-Yamaha City els? Alpok-Adria gy?zelmét, amihez Attila már nagyon közel került a hungaroringi Stock 600-as versenyen.

Factory Racing-Yamaha City

A csapat támogatói

Shell
TT-Racing
Super Zone
Yamaha City
Tantra
Danger Bikes
Bódis Exhaust

ugrás fel