Az egykoron dics?séges márkát egy trevisói vállalkozó élesztette újra.
Hamarosan piacra kerül a gyár történelmi modellje, a Caballero, a héten pedig bemutatták a 250cc-ben érdekelt versenycsapatot, melynek két pilótája a rutinos Vincent és az újonc Ferro.
A motor a barcelonai Irta-teszten debütál, hála Federico Fregnan vállalkozó elszántágának és nem kevésbé a pénzének. Az úriember fiatalkora óta szerelmese a Fantic Motornak, tizenévesként ? maga is versenyzett a krossz-ágazatban a márkával, amely nyolc éve nem gyárt motorkerékpárt. A kaland elég valószín?tlennek t?nt els?re, de ahogy a mondás tartja: aki mer, az nyer. A két szériában gyártandó krossz-modell, a Caballero Regolaritá Casa és a Super 6 Motard versenyre felkészített prototípusa máris második helyen végzett egy regionális versenyen Észak-Olaszországban.
A csapat hivatalos bemutatóján a legnagyobb várakozás az R250-t el?zte meg, amellyel Arnaud Vincent (2002 francia világbajnoka a 125-ben) és a mindössze 16 éves hazai fiú, Gabriele Ferro indul a negyed literes osztályban. A f?m?szaki Franco Moro, aki az Aprilia hajójának fedélzetén (tiszti hídján) töltött hoszú éveket olyan egyéniségekkel dolgozva együtt, mint Rossi, Biaggi, Capirossi és De Angelis. A fejlesztésben a modenai központtal dolgozó CRP-é lesz a f?szerep, amely vállalat a Forma-1-be és a Tereprali vb-be is beszállít.
A végeredményr?l, a motorról Moro így beszélt: ‘Sok éve foglalkozom a 250-nel és szerettem volna minden eddigi tapasztalatomat, ötletemet beleadni ebbe a bringába.’ A motor érdekessége, hogy a több helyütt avantgárd alkatrészek kivétel nélkül (a Dunlop gumikat leszámítva) olasz – s?t trevisói – földön készültek. A csapat f? támogatója maga Treviso provincia.
Kapcsolódó cikkeink |
Vincent a Fantic-nál |
Hop Hop Caballero! |
Fantic: ilyen a motor |
Fantic Motor a 250-ben |
Legutóbbi hozzászólások