Az egyes rajtszámmal a motor orrán bizony néha nehéz az ember élete. Most Talmácsi Gáboré is az. De a mélypontokat is meg kell élni, mert a h? szurkoló ilyenkor is társ, mikor a helyzet nem túl rózsás. Most éppenséggel elkél a lelki plusz a sok-sokmillió támogatótól, szimpatizánstól, hiszen a 2007-es ellenfelek – Pasini, Faubel, Pesek – kiszállása, kategóriaváltása után sokan feltételeztük, hogy kedvencünk majd leuralja a mez?nyt a kizárólag számára hátrahagyott 125-ben, esetleg egy-egy kósza Corsi vagy Smith mutatja majd magát, azt is csak azért, hogy mégis valami izgalom legyen vasárnaponként. Ehhez képest a jelenleg pokoli nehézségeken van túl a zuglói srác, miközben a pesszimistább beállítottságú sportbarátok már temetik is a vb-címvédést. Meg kell hagyni, nem Talmácsié a legkisebb odds a mi fogadóirodánkban sem, de ez csak egy dolog.
Corsi két versenyt nyert meg egymásutánban, vezeti az összetettet, utána pedig ott van egy sereg kölyök, tisztelet persze a kivételnek, de a ‘gyorsasági-utánpótlás’ jeles képvisel?i mégiscsak fiatalkorúak. A világbajnok 14 pontot gy?jtött, tizenkettedik a tabellán ezzel. Több fórumon, így itt is felvet?dött a kézenfekv? ötlet: váltson motort bajnokunk. Az RS-sel sikerült elhódítani a tavalyi titulust, most meg csak a szenvedés megy ezzel a híres új fejlesztéssel… Portugáliában egy lényegében vezethetetlen géppel kellett kínlódnia Gábornak – ? mondta – élete legnehezebb versenyén. Váltás azonban aligha lesz. Sanghajban – már ha a politikai és diplomáciai hercehurca árnyékában megrendezhetik egyáltalán a Kínai Nagydíjat – az Aspar csapat RSÁ-i mellett plusz egy gyári mérnök áll, egy olyan személy, akinek jelent?s tapasztalata van a modellr?l. Fel-feltámadni látszik a hátszél, reméljük, az eredménye is meglesz majd.
Talmácsi Gábor az új motorral fogja folytatni a bajnokságot, hiába t?nhet kézenfekv?nek az ellenkez?je a köznek. ‘Sosem kértük az Apriliától, hogy vissza kéne térni az RS-hez’ – idézi Talma menedzserét, Stefano Favarót a jeles szakújság, a GPOne. ‘Határozott meggy?z?désünk, hogy az RSA lesz idén a nyer? motor, úgy, ahogy tavaly meggy?z?désünk volt, hogy az RS az. Sajnos az els? két nagydíjon balszerencsés volt Gábor, egy kicsit úgy, mint Pasini 2007-ben. Estorilban vezethetetlen volt a motor, de csak azért, mert nem tudtuk rendesen beállítani. Tavalyhoz képest változatlanul hagytuk a csapatot: ezek a technikusok ragyogóan értenek az RS beállításához, megnyertük együtt a világbajnokságot, de az RSA egy teljesen új valami számunkra. Rá kellett döbbennünk, hogy kell egy ember, aki jobban ismeri ezt a motort, aki segíteni tud. Épp ezért Sanghajtól kezdve az Aprilia még közelebbr?l kísér bennünket, egy mérnökkel több lesz a boxunkban.’
Gigi Dall’Igna, a Piaggio csoport sportigazgatója meger?sítette, hogy a csapatnak az RSÁ-val kell folytatnia a megkezdett utat: ‘Talmácsi sosem kérte t?lem, hogy visszaülhessen az RS-re, s?t. Meg van gy?z?dve róla, hogy az RSA versenyképesebb. ? maga nevezte gyémántnak, amit viszont még az ? alkatához kell csiszolni.’
Így állunk egyel?re, tizenkettedik helyen a pontversenyben, de változatlanul nagy reményekkel magunk el?tt, miközben jön a… nem tudjuk, milyen nagydíj, talán a kínai, talán a francia. Egy a lényeg: hajrá magyarok! Hajrá Talma!
Legutóbbi hozzászólások