Többen megégették már magukat a MotoGP-vel az utóbbi id?ben, ismert alakok, a szcéna világsztárjai, mint Kenny Roberts – vagy éppen teljesen ismeretlen formációk, mint a tavaly a semmib?l fel-, majd ugyanilyen viharos sebességgel elt?n? Onde2000 csapat. A MotoGP-hez háború, és azt már Montecuccoli óta tudjuk, hogy a háborúhoz három dolog szükségeltetik: pénz, pénz és pénz. Emiatt lépett le a királykategória pástjáról Luca Montiron alakulata, a JiR, de pezsg?sdugóként szállt el a sporttörténet utolsó 250-es bajnokát adó Team Scot is. És sorolhatnánk… nem kéne sokat visszalapoznunk, hogy eljussunk Pons úrék financiális vessz?futásáig, és megállapítsuk: a MotoGP olyan étel, amib?l könny? sokat habzsolni, megemészteni viszont annál nehezebb. Ehhez Mario Ilien, az Ilmor atyja és a Kawasaki-menedzsment is tudna f?zni pár szót.
A megannyi int? példa ellenére látszólag g?zer?vel folytatódik az FB Corse építkezése. A trieszti székhely? gárda hatalmas tervekkel csapódik be a gyorsasági motorsport világába: egy szebb sorsra érdemes háromhengeres BMW prototípust porolt le az Oral Engineering, minden valószín?ség szerint John Hopkins lesz az, aki ráül, Luca Cadalora pedig az, aki tesztpilótaként vesz részt a projektben. Ez azonban még nem minden, a csapat a Moto2-ben is jelezte részvételi szándékát Simone Grotzkyj révén (Honda-Bimota). Egyes olasz bulvárlapok máris tudni vélik, ki töltötte ki tavaly augusztusban a nemzeti lottó nyertes szelvényét a rekordideje halmozódó 148 millió euróért.
Amennyiben viszont nem az FB Corse vitte el a szupernyereményt, úgy legkés?bb január végéig nem ártana egy tehet?sebb szponzort felvonultatniuk ambiciózus terveik alátámasztásaképpen – a mai motorsportban ugyanis keveset lehet gurulgatni anyagi fedezet nélkül.
Ami Hoppert illeti, nagyon hisz az FB-ben. Andrea Ferrari, a csapatot operatíve irányító szakember elmondta, terveik szerint az amerikánust egy hónapra Triesztbe költöztetik, az els? lépéseket pedig valóban Cadalora teheti meg a motorral. Az FB – vagy nevezzék akárhogyan – biztosan nem lesz ott Malajziában, az évad els? kollektív tesztelésén február 3. és 5. között. Ennek okait ne firtassuk, Ferrari szerint ‘okosabb, ha a fejleszt?bázis közelében maradunk, ebben a munkafázisban nem volna szerencsés, ha elmennénk Malajziáig. A katari hivatalos viszont résztveszünk a többi csapattal együtt.’
Amit a képeken csodálhatunk, az nem más, mint maga a motor, amelyet tizennyolc világbajnoki nagydíjon kívánnak elindítani az olaszok. A gumikat addig még biztosan cserélik.
Legutóbbi hozzászólások