Életjelet mutat magáról a világ legnagyobb motorkerékpárgyárának verseny-részlege a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon. A királykategóriában most is peches napot fogott ki a gyári alakulat, brillírozott viszont a Bridgestone talpas Gresini-alakulat, bizonyítva, hogy igenis fekszik motorosaiknak a trükkös isztambuli aréna. A negyedliteresknél viszont Honda-diadal született Andrea Dovizioso révén, aki a Portugál Nagydíjon, vagyis három verseny után ünnepletett a pódium legmagasabb fokán. A nyolcadliteres versenyen a fiatal Bradley Smith öregbítette a gyár hírnevét.
MotoGP
A h?vös török id?járáshoz ezúttal a Bridgestone abroncsai alkamazkodtak a legjobban – verseny körülmények között. A szombati id?mérésen abszolút a Michelin-es csapatok vitték a prímet, a francia gyártó speciális puha keverékének köszönhet?en. A vasárnapi versenyen aztán teljesen feje tetejére állt a papírforma: Pedrosa már az els? körben kiesett Olivier Jacque meggondolatlanságának köszönhet?en, Nicky Hayden pedig a mez?ny hátsó alakzatában motorozott, csak úgy, mint a Konika Minolta Hondával Shinya Nakano, és Checcinello motorján Checa.
Elias és Melandri viszont elemében érezte magát Törökországban, amit els?sorban a japán abroncsoknak köszönhettek – ennyire el?l még nem harcolhattak idén Fausto Gresini fiai. A spanyol élete legjobb versenyét vívta, és most már bizton állíthatjuk, hogy el?lépett Valentino Rossi mumusává (emlékezzünk csak a tavalyi jerezi vagy az estorili versenyre): az olasz média nyomdafestéket nem sajnálva elemezte Elias el?zési man?verét, mely mellett még a hétszeres világbajnok sem ment el szó nélkül. A man?ver tisztasága vitathatatlan, s?t Toni még elnézést is kért a verseny hevében, melyet a lábával jelzett Rossi felé.
„Olyan volt, mint egy 125-ös verseny: rengeteg volt az el?zés. Nagyon jól éreztem magam a motoron, Rossi megel?zése is feldobott. Az elején sokáig voltam beragadva Hopkins mögé, ezért a gy?zelemért nem csatázhattam, de szerintem leszünk mi még ennél is jobbak az év folyamán.” – értékelt pár mondatban Elias.
Marco Melandrinak nem sikerült zsinórban harmadszor is elhódítania az isztambuli pálya trófeáját, viszont nagy csatában maradt alul a dobogóért vívott harcban. Egyáltalán nem volt elkeseredve az olasz a verseny után:
„Jó kis verseny volt, azt hiszem a maximumot sikerült kihoznom ma bel?le. A motorer?vel nem voltak most problémák, viszont a hátulja pattogni kezdett a verseny utolsó szakaszában, amiért vissza kellett vennem a tempóból. A csapatom nagyszer? munkát végzett a hétvége folyamán, amit külön köszönök nekik.” – sommázta a verseny történéseit Melandri.
A Repsol garázsban viszont nem lehetnek maradéktalanul elégedettek az eredménnyel. Pedrosa gyors volt egész hétvégén, de Jacque nem akarta, hogy egyetlen kört is befejezzen a kis spanyol, Nicky Hayden sem lehet túl boldog a hetedik pozícióval, az sem nyugtatja az amerikait, hogy ? lett a legjobb Michelin-es.
„A dobogóért jöttem, de csak egy újabb hetedik hely lett bel?le. A pálya leggyorsabb kanyarját a verseny vége felé már nem tudtam tökéletesen teljesíteni a rossz állapotban lév? els? gumik miatt, pedig a verseny els? szakaszában az egyik kedvenc részem volt ez a hajlat. Az eredménnyel nem vagyok elégedett, de el?re kell nézni. Tudom, hogy a csapat mindent megtesz a gy?zelemért.” – nyilatkozott bizakodóan Hayden.
„Sajnálatos, hogy ez történ, mert jó eredményt tudtam volna itt elérni. A rajtom jó volt, egy nagyobb csoportban harcoltam, aztán egy ütést éreztem hátulról. Fáj ugyan kicsit a mellkasom és a nyakam, de Kínára rendben lesz minden.” – tette hozzá Pedrosa.
250
Sem magát, sem versenyz?társait nem kímélve tört a gy?zelemre Andrea Dovizioso, a Humangest Honda csapat talján motorosa. A vb-második Dovi felejthetetlen versenyt produkált Törökországban, melyet gy?zelemmel koronázott meg, megszakítva Jorge Lorenzo sikersorozatát, önmagát a tavalyi Portugál Nagydíj óta el?ször dobogó közepére juttatva.
„Kemény verseny volt. Fontos gy?zelem ez számunkra, így versenyben vagyunk még a világbajnoki címért. Boldog vagyok, hogy újra nyerni tudtam.” – nyilatkozta boldogan Dovi.
A mez?ny többi hondása jócskán a mez?ny végében végzett: Julian Simon 8., Ratthapark Wilairot 15., Shuhei Aoyama 16., Eugene Laverty a 17. lett Törökországban.
125
A szakért?k csak jókat tudnak mondani a fiatal Bradley Smith-r?l, a britek új üstökösér?l. A Repsol Honda motorosa mindenkit meglepve, az élen végzett a pénteki szabadedzésen, a hétvége további szakaszában is a legjobb Hondásnak bizonyult.
8. helyével élete legjobb versenyét produkálta Isztambulban, nem sokon múlott, hogy el?rébb végezzen a kockás zászló lecsapódásakor: az utolsó kör felénél már Koyamával harcolt az ötödik helyért, végül tapasztalatlansága miatt csúszott vissza három pozíciót. A jöv? nagy bajnoka lehet a fiatal angol motorosból – vélik a szakik.
Legutóbbi hozzászólások