Szöveg: Nagy Norbert – Fotó: motorinfo.hu, brorganisation.hu, Mike Tamás
Azt bátran kijelenthetjük, hogy ez nem a magyarok éve az Alpok-Adria sorozatban. Tavaly szinte minden összejött: 125 GP kategóriában Gy?rfi Alen, Stock 600-ban Juhász Tamás, Stock 1000-ben Dudás Péter lett a bajnok, Végh Jana pedig éppen lecsúszott róla a Superbike géposztályban, valamint a nemeztek értékelésében is toronymagasan a hazai legények hozták el a pálmát.
Az idei évre azonban sokat változott a bajnokság összképe. Kispataki Viktor, Németh Balázs és Talmácsi Gerg? elhagyták a sorozatot: el?bbiek a Stock 1000, utóbbi a Supersport világszéria kedvéért. Számos kulcsember csapatot, vagy kategóriát váltott: Dudás Péter hosszú évek Suzukizása után idén már Kawasakival versenyzik, Bezzegh Istvánnal, Kardos Krisztiánnal és Egedi Sándorral alkotják a Speed Horse Motorsportot. Juhász Tamás (Juhász RTD) 1000-es motorra cserélte a bajnok R6-osát, így tulajdonképpen a kisebbik Juhász, és Tolnai István (Factory Racing) maradt a Stock 600-ban, akik eséllyel harcolhatnak az id?sebbik Juhász által árván hagyott trónért.
|
Adorján Tamás (Full-Gas) is kategóriát váltott: 2007-ben már a Stock 1000-ben húzza a gázt. Gy?rfi Alen idén a világbajnokságra és az Európa-bajnokságra koncentrál, eddig csak a hungaroringi els? versenyen indult, igaz azt megnyerte. Végh Jana pedig öregecske technikájával és az elemekkel küzd idén. Talmácsi Gerg? f?szerel?jeként kezdte az évet, de befejezni már nem tudja ebben a szerepben. A Supersport kategóriában is hiába keressük Székely Zsoltot, az anyagiak miatt idén csak a GSX-R Kupában versenyez.
No hát, ilyen el?jelekkel vágtunk neki az idei évnek, sejteni lehetett, hogy nehezen tudjuk majd megismételni a sikeres 2006-os esztend?t. A Hungaroringen kezd?dött az évad, itt még viszonylag rendben mentek a dolgok. Szép számmal indultak magyarok, Gy?rfi Alen 125 GP-ben, a Török Nagydíj tapasztalatával a háta mögött taktikus gy?zelmet aratott, Stock 600-ban Magda Attila, és Juhász Dávid is a dobogóra fért, sajnos egyikük sem a legfels? fokára.
|
Attila az utolsó körben elszúrt egy féktávot, ezért nem tudta megnyerni a futamot. Stock 1000-ben a címvéd? Dudás nem kapott orvosi engedélyt a versenyen való induláshoz, így ? a pálya szélér?l kísérte a legnépszer?bb kategória küzdelmeit, amin nem sok babér termett nekünk: Magda 4., Bezzegh 8., Varga 9., Császár 16., Zács 21., Egedi 24., Nagy 30. lett. Adorján kuplung problémák miatt egy kört sem tudott teljesíteni, Vida a verseny elején elesett, ahogy Juhász Tamás is, aki még nem barátkozott össze teljesen az 1000-es motorral.
Következett a rijekai Grobnik versenypálya, ami amellett, hogy zabálja a gumikat, a szabályok által megengedett legnagyobb d?lésszög? kanyarkombinációkkal van telet?zdelve, ahol iszonyatos kanyarsebességeket lehet elérni. Deák Attila hetedik helyezésével kezd?dött a versenynap magyar szempontból a 125 GP derbin. Alen hiányában Gabriele Gnani zsebelte be a gy?zelmet. Honi indulókkal ezen kívül még a Stock kategóriákban találkozhattunk. 600-ban Tolnai Totó István volt a legjobb negyedik helyezésével, Juhász Dávid volt a kategória másik magyar indulója, hetedik helyen fejezte be a versenyt. Termesztésen Rijekában is a széria 1000-esek mez?nyében volt a legtöbb magyar:Vida 3., Dudás 5., Rizmayer 6., Magda a 8., Varga Geri 9., Juhász Tomi 17., Ty? 22., Adroján 23., Zács 28., Császár a 30. helyen lett értékelve. Az öreg róka, Berto Camlek állhatott a dobogó középs? fokára.
|
A bajnokság harmadik állomásának a Pannónia-Ring adott otthont. Túl sok babér ezen a hazai futamon sem termett számunkra, amit a magyar legénység érdemben fel tud mutatni, az Magda Attila ezüstérme a Stock 1000 versenyr?l. A 125-ös GP kategóriában Sebestyén Peti hatodik helyezésének örülhettünk (ezt a futamot is Gnani nyerte), Stock 600-ban ismét Totó lett a legjobb hetedik pozíciójával, a másik magyar, Juhász Dávid 23. lett. 1000-ben a Factory-s srácok voltak ezúttal a legjobbak (Rijekában a Kawások voltak jobbak): Magda hét tizeddel szorult a második helyre Kamil Prager mögé, Geri a 4., Vida a 9., Sárkány Dezs? a 13., Adorján a 15., Zács a 17., Bezzegh a 20., Juhász a 23., Nagy Zoltán a 27., Császár a 31., Egedi a 32. helyen végzett.
|
Ilyen el?zményekkel érkeztek a csapatok Brno-ba, a sorozat negyedik állomására. A futam el?tti héten még a Superbike-világbajnokság nagymen?i tesztelték itt az új fejlesztés? Pirelliket, néhányan itt is maradtak, a Supersport nagyágyúi közül is egy kis oktatásra. Max Neukirchner, Andy Meklau, Mattieu Lagrive, is mosolyogva fogadott minket, Benzso kolléga még le is kapott engem az ifjú német sztárral.
Gy?zelmet ezúttal sem sikerült magyarjainknak aratni: 125 GP-ben Deák Attila a 20. lett. Stock 600-ban Talmácsi Gerg? volt a legjobb magyar, miután Toto lábát törte az edzéseken. A fiatalabbik Talma a Factory Racing színeiben indult ezen a versenyen, 9. lett. Juhász Dávid 20., Péntek Laci 30. pozícióban fejezte be a futamot.
|
Stock 1000-ben ezúttal nem jött össze a dobogó, a csehek és a lengyelek lelépték a szerényebb technikával küzd? magyarjainkat. Magda Attilát 8.-ik, Varga Gerit 10.-ik, Dudás Pétert 15.-ik, Vida Tibort 16.-ik, Egedi Sándort a 20.-ik helyen intette le a kockás zászló. Viszont Supesportban és Superbike-ban is indultak honfitársak: Rizmayer Gábor a Supersport (8.) , Kispataki (15. lett) Németh a Superbike géposztályba nevezhettek csak stock vasaikkal, miután a rengeteg induló miatt nem fértek fel kategóriáik rajtrácsára. És akkor még nem beszéltünk Adroján Tomiék balszerencséjér?l, vagy inkább nevezzük figyelmetlenségnek: nem kötötték meg a külföldi versenyre szóló biztosításaikat, így a kemény cseh rendez?ség nem engedte indulni ?ket a hétvégén.
|
A rendezésre egyébként sem lehetett panasz, minden úgy zajlott, ahogy abban a bizonyos könyvben le van írva: szigorúan betartották a nevezések anyagi kérdéseit, oda nem ill? belép?vel nem tehetted be a lábad a pályára, ami nekünk magyaroknak picit szigorúnak hatott – nem ehhez vagyunk hozzászokva. Egyedül a sajtós hölgyet sikerült levennünk a lábáról ellenállhatatlan colgate-mosolyunkkal, ugyanis egy picit késve (értsd: a verseny napján) akkreditáltunk magunkat, amit június 20-áig meg kellett volna tennünk. Egy kis durcizás után, azonban kiosztotta nekünk a mindenható médiás igazolványt.
Nincs könny? helyzetben a magyar válogatott a bajnokság derekán. A stock szabályok enyhülése miatt a szerényebb költségvetés? csapatok (ide tartozik a komplett magyar mez?ny) nehezebben tartják a lépést a tehet?sebb ellenfelekkel, ami meg is látszik az eredményeken. Erre jön még pár versenyz?nél a pszichés gondok, vagy a szokatlan technika miatti hátrányok: Dudás Peti hiába címvéd?, minden egyes versenyhétvégén megszenved a Kawasakival, de a suzukis legények is kemény harcot vívnak a technikával. Talán a yamahás alakulatok lehetnek egy gondolatnyi el?nyben a brutális R1-es miatt, ami még széria állapotban is ott vannak a mez?ny els? felében (lásd: Magda Attila és Varga Geri). Nem hiába alázták le a Masterbike-on is a többi japán kollégát a hangvillások.
A következ? versenyre jöv? hétvégén kerül sor. A mez?ny újra Rijekába látogat.
A bajnokság állása 3 forduló után
|
|
125 SP 125 GP SST 600 Supersport SST 1000 Superbike Nemzetek versenye A fenti táblázatban, csak a már pontot szerzett magyarokat tüntettük fel. Az állás a Brno-i verseny el?tti állapotot tükrözi, mivel az Alpok-Adria honlapjára még nem tették fel a friss eredményeket.
|
Legutóbbi hozzászólások