EST. 2002

Finomságok a Bimotától

Összefut a nyál az ember szájában a Bimota új termékpalettájára tekintve: nem kevesebb, mint tizenkilenc (19) motor volt ott a hetvenedik Eicma kiállításon az olaszok standján, ebb?l öt abszolút debütáns: jelesül a BB2, a DB11, a DB11VLX, a DB12 B.Tourist és a Tesi 3D Evo Naked. 

bimota

Nem ez az els? eset, hogy a Bimota és a BMW közös útra lép: 1995-ben használták donornak – persze alapos átalakítás után – a bajor egyhengeres F650 blokkot. A BB1 Supermonóból 1996-ig 376 példányt gyártottak, 35 kW (48 LE) maximális teljesítményével és mindössze 167 kilogrammos tömegével 196 km/h-s végsebességre volt képes.

bimota

Ezúttal, tekintettel a márka rajongóinak négyhengeres elkötelez?désére (állítólag rengeteg levelet kapott a gyár, hogy legyen végre négyhengeres spotmotor), a rimini konstrukt?r tet? alá hozott egy megállapodást a BMW-vel, és megszerezték az S1000RR 193 lovas er?forrását, ami több Bimotában dolgozik majd a közeli jöv?ben. Ezen együttm?ködés csúcsa a BB2 koncepció, ami egy elképeszt? küllem? sportoló, ám kereskedni egyel?re nem fognak vele a hírek szerint.

bimota DB11

Mindezzel párhuzamosan folytatódik a közösködés Borgo Panigaléval is: a Ducati szállítja a Testastretta blokkokat a megújított DB11-nek – többek között. Az 1.198 köbös, 162 lóer?s egység mellett a klasszikus alumínium vázszerkezet, a Marzocchi teleszkóp, az Extreme Tech rugóstag és a Brembo fékrendszer igényel említést ezen a remek paripán.

bimota DB11 VLX

Ha Bimota, akkor nem maradhat el az ‘?rület’: az Adria-parti mérnökök korszakalkotó ötlete a Testastretta kompresszorral való felhuzatása volt (egy Sprintex csavarkompresszor segített 191 lóer?ig növelni a teljesítményt – 9.750 percenkénti fordulaton mérve, míg a nyomaték 142 Nm az eredeti 127 Nm helyett). Ez a DB11 VLX, állítható Öhlins Extreme Tech futóm?vel, Tin-kezelt villaszárakkal, TTX 36 hátsó rugóstaggal. A motor tömege szárazon 179 kg.

bimota DB12 B.Tourist

bimota DB12 B.Tourist

Heló, turiszt – a DB12 B.Tourist a riminiek kirándulásra szánt motorkerékpárja, persze a sportosabbik fajtából. A kormány magasabb, a nyereg kényelmesebb, a szélvédelem granturismós, a felfüggesztés-beállítás kevésbé pályaorientált. A Testastretta itt a gyári 162 LE-t adja le, a mérleg nyelve a 185 kilós értéknél pihen meg, míg a tankba 18 liter üzemanyag fér. Döntse el ki-ki maga, mekkora távnak indulna neki ezzel a bringával – mi ha egy világkerülést nem is, de egy Rimini oda-visszát mindenképpen vállalnánk!

bimota Tesi 3D Evo Naked

bimota Tesi 3D Evo Naked

A hetvenedik Eicma seregszemle alkalmából hozzányúltak a Tesihez is, az új Tesi 3D Evo Naked lett az eredmény – a Ducati 1.078 köbös kéthengerese 90 LE-t ad le 7.750 percenkénti fordulaton ebben a csupaszban, az Extreme Tech adta a felfüggesztéseket a projektbe, a száraz tömeg pedig 170 kg.

bimota DBX

bimota DBX

Ugyanez a kéthengeres (öt lóer?vel er?sebb kivitelben) került a DBX-be, a Bimota Öhlins-cuccos, enduroid gépébe, amelyet januártól kezdenek el gyártani. 

ugrás fel