EST. 2002

Freddie Spencert?l vett vezetési leckéket a világbajnok

Nicky Haydenr?l nem mondható az, hogy elszállt volna, miután tavaly kiélezett végjátékban elnyerte a gyorsasági világbajnoki címet Valentino Rossitól. És most is határozottan, két lábbal a földön áll: olyannyira, hogy egy tévém?sorban, a Speedvision csatorna Szélcsatorna cím? magazinjában elmondta: úgy készül az isztambuli Török Nagydíjra, hogy néhány napot Freddie Spencer motoros akadémiáján tölt Las Vegasban.

‘Van néhány problémánk’ vallott Hayden. ‘De nem minden a motoron múlik. Persze nem sikerült úgy hozzászoknom, ahogy szerettem volna. De biztosan egy másfajta vezetési stílusra van szükségem, mint az eddigi. Sokkal finomabban kell motorozni ezzel a Hondával, a kanyarokban nagy sebességet kell tartani. Én dirt track-en n?ttem föl, bemegyek, levágom a kanyart és nyitom a gázt, de ez a módszer nem lesz jövedelmez? a 800-asokkal. Egy csomó munkám van. A jó része az a dolgoknak, hogy az eddigi két versenyb?l a másodikon közelebb tudtam érni az élbolyhoz, még ha ez az eredményen annyira nem is látszik. Fejl?dnöm kell. A motoromnak is persze, nem csak nekem, mivel a hondások nagyrészének gondjai vannak a gép elejével.’

Freddie Spencert sokan a mai MotoGP-szurkolók közül sosem látták versenyezni. A Fast Freddie fed?nevet hamar megkapó pilóta els? 500-as vb-címét 1983-ban nyerte, letaszítva Kenny Robertst a trónról, mindössze huszonegy évesen – azóta is ? a sporttörténelem legfiatalabb királykategóriás bajnoka. A louisianai születés? motoros 1985-ben ismételt, abban az esztend?ben párhozamosan a 250-es géposztály koronája is az ? fejére került – azóta is Spencer az utolsó (és valószín?leg már az is marad), akit több kategóriában avattak bajnokká ugyanabban a szezonban.

ugrás fel