EST. 2002

Friss Maxok a fedélzeten

Talán ha délebbi fekvés? lenne kishazánk; talán ha magasabbak lennénk a bérek; talán ha több ésszel és kevésbé presztízsb?l választanánk városi járm?vet, akkor talán-talán több szaladgálna útjainkon a legpraktikusabb városi közlekedési eszközökb?l, a nagyrobogókból.

A Yamaha bemutatta az Európában hatalmas köztiszteletnek örvend? és felhasználói táborral büszkélked? sportrobogóinak legújabb eresztését: a 125-ös és 250-es X-Maxból teljesen újat konstruáltak, a T-Max-szal, tízedik születésnapjára tekintettel, pedig fehér ünnepl?ben, White Max néven ünnepelhetünk.

T-Max White Max

A nagyköbcentis sportrobogók között a Yamaha soros, kéthengeres ötszázasa mindig is el?kel? helyet foglalt el, ki gondolta volna, hogy már tíz éve annak, hogy köztünk van?

A T-modell (hehe) lényegében változatlan, de mint évfordulós speciális kiadás, a White Max nevet kapta a keresztségben. Ezüstre és feketére eloxált fémek itt-ott a testén, a speciális festés (érdemes a kerekeit közelebbr?l megvizsgálni), a White Max matricák, és fehér betétes, kétszín? ülés különbözteti meg az eddigi modellt?l, amib?l, ha még emlékszünk, 2007-ben pont a 2010-es ellenkez?jét, Black Maxot kínáltak piros varrású üléssel, gonosz, sötét színben.

Az 500-as fekv? kéthengeres középtartományát feljebb hangolták egy tónussal, de a feszes és merev támaszt nyújtó, a T-Max specialitásának számító aluímnium váz változatlan, ahogy a jó régi R1-esr?l származó Sumitomo els? féknyergek és a feszes, sportos hangolású futóm? is. Királyi kényelem, már-már nagymotoros kezelhet?ség, és hatalmas rakodórekeszei – ebben jó a T-Max… továbbra is.

X-Max 125 és 250

Az X-Max(ok) maxi scooterként szerepelt(ek) eddig is Yamaháék polcain, és méretben, valamint menetteljesítményeit tekintve nem is volt soha gond velük saját kategóriájukban, és hát nem is lett volna továbbra sem, de szemünk már hozzászokott, a konkurencia is fejlesztett, tehát 2010-re teljes megújulás van napirenden a 125-ös és 250-es egyhengeressel kapható X-Max számára.

Azt, hogy rá sem lehet ismerni, enyhe túlzás lenne állítani, a hátulnézet alapján továbbra is könnyen azonosíthatóak lesznek az X-Maxok, de a min?ségi ugrás szemmel látható. Átgondoltabb ívek, kecsesebb, néhol pedig pont hogy sokkal inkább er?t sugalló formák jellemzik az új modellt, mindene valahogy nagyrobogósabb lett.

A legmarkánsabb min?ségérzeti javulást az új m?szerfal hozza. Az el?z? X-Max-generáció a formában és „csiliviliben” mindig is az er?s olasz konkurenciához képest két lépéssel lemaradó enyhe egyszer?ségének az új, fix, már nem a kormánnyal együtt forduló kokpitban nyoma sincs, szerintünk már ezért, és a gyönyör?, piros háttér világítású m?szerekért megérte a vesz?dést a 2010-es ráncfelvarrás.

El?röl már mellbevágóbb a változás, a 2010-es X-Max eleje sokkal nagyobb lett, magasabb a plexi, jobb a szélvédelem, a nagyobb mellidomban a zárható keszty?tartó is jóval több kacatunkat képes elnyelni, több a lábtér, kényelmesebb az ülés, alatta pedig továbbra is két zárt sisak számára van hely.

A 250-es és 125-ös motorblokkok maradtak változatlanok, a nagyobb 20 lóer?t ad le, a kisebbr?l hivatalos gyári adatot nem kaptunk egyel?re (a tavalyi 14 lóer?s volt), de az X-Max 125 egyébként sem szerepelt eddig a Yamaha Hungária kínálatában, de talán ha majd 2010-ben végre bevezetik a B kategóriás vezet?i engedély jogosultságváltozásait, és autós jogsival is vezethetünk majd 125-ösöket, a kisebb verzió is megérkezik a hazai szalonokba.

Az új küls? és majd’ változatlan motorblokkok mellett a váz teljesen új konstrukció, ami által nagyobb merevséget, sportosabb – de inkább fogalmazzunk úgy: kevésbé robogós – menetteljesítményeket ígérnek. A hátsó rugóstagot négy fokozatban feszíthetjük el?, a kerekek elöl 15-, hátul 14 hüvelykesek.

ugrás fel