EST. 2002

Friss Shiver és Dorsoduro Factory az Apriliától


Úgy volt, hogy az RSV4 R-változata mellett a V4-es Tuonóról is lerántják majd a leplet a milánói expón, de nem így lett. Az Aprilia standon egy frissített Shiver 750, és egy felextrázott, Factory kivitel? Dorsoduro fogadta az újdonságra éhes tekinteteket.

Shiver 750

Az elmúlt évek egyik legsikeresebb Aprilia modelljét, a Shiver 750-et enyhén átdolgozták a 2010-es évre, és a látszat ellenére nem csak a színösszeállítások szintjén kapunk újat: 2007-es bemutatása óta ez az els? alkalom, hogy komolyabban hozzányúltak a saját fejlesztés? V2-essel hajtott sportos csupaszhoz.

A legfelt?n?bb természetesen az új, kétszín? fejidom, ami a gyár szándékai által nem csak a modell sportos megjelenésén taszajt egyet a jó irányba, de szélvédelmi funkciókat is ellát majd – a tulajdonosokat pont a nagysebesség? orkán zavarta az eddigi Shiveren. A motor ergonómiája is el?nyére változott. Az új ülés 5 mm-rel keskenyebb, és ezzel együtt kényelmesebb is, állítják, az alacsonyabb motorosoknak könnyebb lesz általa letalpalni, ez viszont biztos.

A Shiver lábtartói is újak, és míg a hátsó lényegében változatlan helyen és módon ad támaszt az utasnak, addig elöl több dolog is változott. A fent említett új ülés mellett a vezet? lábtartóit hátrébb helyezték néhány milliméterrel, illetve a Shiver kormánya is más szögben áll az eddig megszokotthoz képest, együttesen ez egy, a motor stílusához jobban passzoló, sportosabb üléspozíciót eredményezett.

Az els? Brembo féknyergek már tavaly óta radiális rögzítés?ek a Shivereken, a 2010-es modell hullámos 320-as féktárcsákat kapott melléjük. Az Aprilia állítása szerint az új tárcsákkal a fékteljesítményen is javítottak valamelyest, de még ha nem is, [mi] azt mondjuk, a motor megjelenése csak profitálhat általuk, tehát már megérte. A Shiver 750 2010-ben két színösszeállításban kerül a piacra (feketében és ezüstben), mindkett?t fekete/piros vázzal és fekete kerekekkel szerelik.

Dorsoduro Factory

A Keményhátú sem menekülhetett: a Dorsodurót is alávetették az Apriliánál szokásos sportosító kúrának, amit a Factory utónév megjelenése jelez számunkra.

A Shiverben is alkalmazott 90 fokos hengerszög?, hengerenként négyszelepes DOHC V2-eshez (92 LE / 82 Nm) nem nyúltak, egyedül a másodikgenerációs ride-by-wire és a TriMap (a három választható er?leadási karakterisztikát hívja így a gyár) rendszerekre néztek rá a mérnökök a még finomabb teljesítmény-leadás elérésének érdekében.

A futóm? viszont teljesen új: el?re egy mindenhogy állítható 43 mm-es villapár került, ami ugyan méretileg megegyezik a „normál”, nem-factory Dorsoduro elejével, de beállításai sportosabbak, alsó, a radiálisan rögzített Brembókat befogó öntvényei pedig er?sebbek. Kábé ugyanez hátul is igaz, azzal a különbséggel, hogy az új Sachs rugóstagon már látszik a másság: különálló gáztartályáról hamar észre lehet venni a Factory-sítást.

És természetesen nem szabad megfeledkeznünk a megszokott Factory-jellegr?l, azaz a karbon-tengerr?l: A Dorsoduro Factory szinte minden lehetséges m?anyag alkatrészét szénszáler?sítés? m?anyagra cserélték, ezzel jó néhány dekát elspórolva a menetkész tömegb?l, illetve az összhatás sportosságának még tovább fokozása érdekében még egy egyedi, piros varrással megbolondított új ülést is kap a Factory vásárló.

ugrás fel