Szín és f?tengely. Ez a két szó foglalja össze a 2010-es Honda CBR1000RR lényegi újdonságait. Az mondják változtattak valamit a hátsó sárvéd?n és a rendszámtartó formáján, no meg átlátszó féklámpa búrát is kapott, de a legfontosabb adalék mégis a négy új fényezés, és a f?tengely húsosabb sonkái.
A Superbike Világbajnokságon nem zajlik valami túl rózsásan az idei hatalmas Honda offenzíva, ilyen sok aranyszárnyas, és f?leg ilyen jól felkészített alakulat nem hasított már rég a WorldSBK futamain. Mégsem ?k vezetnek, mégsem ?k dominálnak. Mármint a Hondák.
A superbike technikai szabályzata nem engedi a f?tengely módosítását: mindent szabad tuningolni… szinte mindent, de a blokk legnehezebb és legfontosabb alkatrészét, a f?tengelyt nem. Ezért kellett a szérián reszelni, illetve pont ellenkez?leg: a 2010-es CBR1000RR plusz súlyt kapott f?tengelyére. Nehezebbek néhány grammal a sonkák, vagy pogácsák, vagy hívja ?ket ki, ahogy akarja, ami összességében 6,87 %-kal növelte a f?tengely lendtömegét.
Ez nekünk, utcai motorosoknak nem sok mindent fog jelenteni motorozhatóság szempontjából, de aki versenyzik, annak sokat. Nekünk esetleg felt?nik majd a beígért, még jobb gázadagolhatóság (nem tudjuk hova lehet még növelni a Fireblade legendás gázkezességét) a versenyz?k tuningolási er?feszítéseit viszont elvileg hálásabban fogja honorálni a motor.
A négy gyönyör? új színösszeállítás közül az igazi újdonságot a speciális össz-fekete fényezés jelenti, itt az idomok sötét színe mellé a váz és leng?villa fényes alumínium szín?, ez eddig csak a Repsol fényezés? CBR sajátja lehetett.
A külcsín egy kecsesebb hátsó sárvéd?, szebb alumínium kipufogódob-takaró lemez, és egy új, egyrészes rendszámtábla tartó konzol hivatott fokozni, valamint a gyári képek által nem mutatott átlátszó hátsó lámpabúra.
A f?tengely nagyobb súlyát néhány könnyebb anyagúra cserélt csavar, és egy kisebb méret? h?t?ventillátor ellensúlyozza, így a CBR súlya marad amennyi volt, 1 kiló híján 200, menetre készen. A többi gyártónál divatos száraz súlyt a Honda nem adja meg, de az RR valahol 180 körül lehet.
Honda CBR1000RR (ABS) 2010 – TECH
|
|
Motorblokk Folyadékh?téses, négyütem?, 16-szelepes, soros négyhengeres Üzemanyagellátás: PGM-DSFI elektromos benzinbefecskendezés Felfüggesztés Váz: „Diamond” alumínium dupla hídváz Méretek: (HxSzxM) 2,075 x 685 x 1,130 mm Futóm? Fékek |
Legutóbbi hozzászólások