Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Frissítettek egyet a Fireblade-en

Frissítettek egyet a Fireblade-en

Hirdetés

Szín és f?tengely. Ez a két szó foglalja össze a 2010-es Honda CBR1000RR lényegi újdonságait. Az mondják változtattak valamit a hátsó sárvéd?n és a rendszámtartó formáján, no meg átlátszó féklámpa búrát is kapott, de a legfontosabb adalék mégis a négy új fényezés, és a f?tengely húsosabb sonkái.

A Superbike Világbajnokságon nem zajlik valami túl rózsásan az idei hatalmas Honda offenzíva, ilyen sok aranyszárnyas, és f?leg ilyen jól felkészített alakulat nem hasított már rég a WorldSBK futamain. Mégsem ?k vezetnek, mégsem ?k dominálnak. Mármint a Hondák.

A superbike technikai szabályzata nem engedi a f?tengely módosítását: mindent szabad tuningolni… szinte mindent, de a blokk legnehezebb és legfontosabb alkatrészét, a f?tengelyt nem. Ezért kellett a szérián reszelni, illetve pont ellenkez?leg: a 2010-es CBR1000RR plusz súlyt kapott f?tengelyére. Nehezebbek néhány grammal a sonkák, vagy pogácsák, vagy hívja ?ket ki, ahogy akarja, ami összességében 6,87 %-kal növelte a f?tengely lendtömegét.

Ez nekünk, utcai motorosoknak nem sok mindent fog jelenteni motorozhatóság szempontjából, de aki versenyzik, annak sokat. Nekünk esetleg felt?nik majd a beígért, még jobb gázadagolhatóság (nem tudjuk hova lehet még növelni a Fireblade legendás gázkezességét) a versenyz?k tuningolási er?feszítéseit viszont elvileg hálásabban fogja honorálni a motor.

A négy gyönyör? új színösszeállítás közül az igazi újdonságot a speciális össz-fekete fényezés jelenti, itt az idomok sötét színe mellé a váz és leng?villa fényes alumínium szín?, ez eddig csak a Repsol fényezés? CBR sajátja lehetett.

A külcsín egy kecsesebb hátsó sárvéd?, szebb alumínium kipufogódob-takaró lemez, és egy új, egyrészes rendszámtábla tartó konzol hivatott fokozni, valamint a gyári képek által nem mutatott átlátszó hátsó lámpabúra.

A f?tengely nagyobb súlyát néhány könnyebb anyagúra cserélt csavar, és egy kisebb méret? h?t?ventillátor ellensúlyozza, így a CBR súlya marad amennyi volt, 1 kiló híján 200, menetre készen. A többi gyártónál divatos száraz súlyt a Honda nem adja meg, de az RR valahol 180 körül lehet.

Honda CBR1000RR (ABS) 2010 – TECH

Motorblokk

Folyadékh?téses, négyütem?, 16-szelepes, soros négyhengeres
Henger?rtartalom: 999 cm3
Furat x Löket: 76 x 55.1 mm
S?rítési arány: 12.3 : 1
Max. Teljesítmény: 178 LE (131 kW) / 12,000 f/p
Max. Nyomaték: 112 Nm / 8,500 f/p

Üzemanyagellátás: PGM-DSFI elektromos benzinbefecskendezés
Torokátmér?: 46 mm
Üzemanyagtank: 17,7 liter (4 liter tartalék)
Váltó: 6-sebességes

Felfüggesztés

Váz: „Diamond” alumínium dupla hídváz

Méretek: (HxSzxM) 2,075 x 685 x 1,130 mm
Tengelytáv: 1,410 mm
Villaszög: 23° 18′
Utánfutás: 96,3 mm
Fordulókör: 3,2 m
Ülésmagasság: 820 mm
Hasmagasság: 130 mm
Menetkész tömeg: 199 kg (E: 105kg; H: 94kg)
Terhelhet?ség: 180 kg
Összsúly: 379 kg

Futóm?
E: 43 mm-es fordított HMAS teleszkóp, teljesen állítható, 120 mm rugóút
H: Unit Pro-Link felfüggesztés gáztöltés? HMAS rugóstag, 10-el?feszítés és teljesen állítható csillapítások, 135 mm rugóút
Gumik: 120/70-17 / 190/50-17

Fékek
E: 320 x 4.5 mm dupla féktárcsa, 4-dugattyús féknyergek, ABS opció

H: 220 x 5 mm féktárcsa egydugattyús féknyereg, ABS opció