Megújult a Suzuki 1250-es Bandit-szériája. A közkedvelt nagy csupaszon megejtett kötelez? változtatások által az L0-ás (ell-nullás) 1250-es a tavaly frissült 650-es stílusjegyeit hordozza magán, motorblokkja pedig a Suzuki sportmotorjaiból ismert keverékképzési ügyességeket örökölte… és, a GSX650F sikerét a nagy henger?rtartalmú kategóriában megismétlend?, bemutatkozott egy „új” modell is, a teljesen felöltöztetett GSX1250F.
GSF1250 Bandit
Európa egyik legkedveltebb nagy nakedbike-ját a feketére festett sornégyes blokkról könnyen fel fogjuk tudni ismerni a jöv? szezonban – a K9-széria blokkja ezüstszín? volt. A festésen kívül a bitangnyomatékú egy-kett?-ötvenest továbbra is SDTV rendszerrel (Suzuki Dual Throttle Valve), azaz a kétpillangós injektorsorral szerelik, aminél a másodlagos fojtószelepeket számítógép vezérli, akárcsak például a GSX-R1000-esen.
Az SDTV rendszer a Suzuki sportmotorjaiban a hibátlan gázfelvételéért, az ideális teljesítmény-leadásáért, és az alacsony fordulati nyomatékosság növeléséért felel?s, de mivel a Bandit ezen területeken mindig is brillírozott, így szüksége isten igazából most sincs rá, de a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás nyilván csökkent általa valamelyest.
A továbbra is 1255 köbcentis er?m?ben a hengerek SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) bevonattal rendelkeznek, amit nem muszáj megjegyezni, elég, ha annyit tudunk róla, hogy a hengerfal és a dugattyú között fellép? súrlódást csökkenti, ezáltal pedig a blokk hatásfokát, és bizonyára a teljesítményt is növeli, bár a hivatalos adatokra még várnunk kell a hazai bemutatóig.
Megjelenését tekintve a Bandit a tavalyi 650-es formáit visszhangozza: sajnálatos módon elt?nt a szép nagy, klasszikus kereklámpa és a kerek m?szerek, helyüket a Kisbanditéhoz hasonló halogénizzós pajzslámpa, és egy GSX-R-, avagy Gladius-szer?, fokozatkijelz?s m?szerfal veszi át.
Néhány ecsetvonással a m?anyagok formáján is igazítottak. A tankot leszámítva (de mondjuk az nem is m?anyag…) minden elem formája változott: a h?t? feletti takaró, a komplett farokidom lámpástul, és a blokk mögötti fekete m?anyagok is mind a 650-esr?l ismer?sek, ahogy a kipufogódob is a kistesótól örökölte ovális végét. Újak az indexek és a tükrök is, így az összhatás kétség kívül modernebb, de általuk rengeteget veszítettünk az eddigi Banditok egyik f? vonzerejéb?l, a hamisíthatatlan „oldszkúlságból”.
GSX1250F
Újdonság, de mégsem. Az új GSX1250F igencsak közeli rokonságot mutat a GSF1250 Bandittal, de ez nem okozhat nagyobb meglepetést a Suzuki-ismer?k részére, f?leg a tavalyi GSF650-b?l fabrikált GSX650F után nem.
A recept a nagyköbcentis kategóriában is ugyan az volt: a Banditot alapul véve, egy GSX-R-lámpás, teljes idomgarnitúrával sporttúra Banditot kreáltak Hamamatsu mérnökei. Gondolkodni biztos nem kellett sokat rajta, de a GSX650F eladásainak tükrében az 1250-es verzió is felettébb közkedvelt típussá válhat.
A GSX1250F az L0-ás Bandittal megegyez? apróbb technikai újdonságokat vonultat fel, de farokidomának és légsz?r?takarójának formája maradt „K9-féle”, aminek a szépérzéküket az elmúlt években nem elveszt? Suzuki-fanok csak örülni fognak.
A Bandithoz hasonlóan a GSX1250F ülése is két fokozatban lesz állítható, a két állás között 20 milliméter különbséggel, valamint az elöl 310-, hátul 240 mm-es fékrendszerhez ABS opciót is beikszelhetünk majd a gyári kiegészít?k listáján.
A két új 1250-es Suzuki tavasszal érkezik a szalonokba, a félidomos S-modell 2010-es verziójáról azonban egyel?re hallgat minden nemzetközi Suzuki-fórum – a GSX1250F megjelenésével egyid?ben még az is elképzelhet?, hogy megszüntetik a Banditok eddig legkedveltebb verzióját? Nos, szerintünk nem kell megijedni, ugyanis ha a 650-es Bandit-széria alakulásáról vonhatunk le bármiféle következtetést, az 1250-es család is háromtagú lesz 2010-t?l: Bandit, Bandit-S és GSX1250F.
Legutóbbi hozzászólások