A két teleszkóp között egy vaskos kipufogócs? halad keresztül (rendszerét tekintve négy az egyben), hogy végül, a motor végén, egyfajta aerodinamikus terel?t?l védve egyesüljön. Végre vége a motoroknál tapasztalható technikai füldhözragadtságnak, és valami újat láthatunk!
Ez a megoldás Suji Sakurada, a Yamaha technikusa szerint egy „teljesen új megközelítés, mely a tolóer? javulásához és a gumik életének könnyebbé tételéhez vezethet”. Mi hozzátennénk, hogy a kibocsátás harmonikusabbá válik, ez mindig is problémát jelentett a MotoGP történetében, mert a kipufogók kidolgozását alá kellett rendelni az áramvonalasságnak a járm?vel tervezése során.
Az új M3-mas profilján látszik a villa szokatlan formája, és hogy az üzemanyagtartály lejjebb került.
A Yamaha kijelentette, hogy minden más változatlan maradt, de szemmel láthatólag vannak különbségek a borításon és a vázon, a lejjebb helyezett tankon kívül. A motort Abe M1 evolutionnek nevezte, de úgy t?nik, meg volt elégedve a dupla felfüggesztéssel. Ezzel kapcsolatban megkérdeztük Sakuradat, hogy lehetséges-e az, hogy a felfüggesztések egyike a vízszintes, másik pedig a hosszanti hullámokat tompítja, tehát különválasztva oldják meg azt, amit eddig egy egységes rendszer oldott meg. A japán tervez? titokzatoskodva bár, de meger?sítette ezt, mondván: „Ez is egy olyan lehet?ség, melyet vizsgálunk, de egyel?re két azonos m?ködés? felfüggesztésr?l van szó.
Jól látható a két hátsó felfüggesztés: az egyik hosszanti, a másik függ?leges irányban fejthetné ki hatását.
Mondjuk ki, beszélhetünk itt M1 evolutionról, vagy M3-ról, a kett?s felfüggesztés rendszere a legnagyobb újítás az Elf ideje óta a GP történetében, és lehet, hogy ez a tanulmány csak a gázkibocsátás módját akarja forradalmasítani, de ne felejtsül el, hogy a Yamaha rövidtávú tervei között szerepel a felfüggesztés elektronikus szabályozása is, egy olyan technológiáé, mely intelligensen tud alkalmazkodni a változó versenyhelyzetekben. Lehet, hogy a kett?s felfüggesztéssel is ebben az irányban tapogatózik a Yamaha. Egyel?re azonban elégedjünk meg ezzel a fülessel.
Legutóbbi hozzászólások