EST. 2002

Full-Gas: Alpok-Adria második menet – Rijeka


Szöveg:
Full-Gas

Full-Gas Racing Team kiemelt versenyz?je, Kispataki Viktor alig vette át a Hungaroringen a képzeletbeli díjat, ami a leggyorsabb magyarnak jár, Rijekában is elhódította a címet. Ráadásul az Alpok Adria Bajnokság grobnik-i motodromban rendezett futamán a Superstock1000 kategória leggyorsabb körideje is már ? neve mellett íródott fel a táblára, de nézzük a történteket sorjában.

Csapatunk a csütörtök esti kapuzárás el?tt jó egy órával érkezett a pályára, ahol mindjárt legomboltak rólunk 28 eurót, hogy bemehessünk éjszakára. Így is örültünk, hisz a határátlépésünk paródia volt. Egy órás várakozás után (egyedül álltunk a sorompó el?tt) kértek t?lünk atakarne-t a szerszámkocsira, „közösségi engedélyt” – amit végképp nem értettünk – meg minden mást, ami még feleslegesen bonyolítja az amúgy sem egyszer? utazásunkat. A végén nagy nehezen – miután többször is többen megtekintették a lakófülkéket, a konyhát stb. – elhitték, hogy az emeletes járgányunk se nem 52 személyes turista busz, se nem kamion, hanem lakóautó. Végül is Bregyó vagy 8 nyelven el?adott meggy?z? információözöne gy?zte meg a határ ?rz?it, vagy a kiosztott plakátok és sapkák enyhítették meg a rend szigorú ?reit.

Kora este már bent a depóban csak egy kérdés volt, hogy rakjuk fel a spinakker nagyságú sátortet?t, de a már egy napja a horvátok vendégszeretetét élvez? Juhász család Luigi és Dávcsi nev? f? er?it kölcsönözve legy?rtük a nehézségeket. (Köszi Lajos!) Miközben a f?árbocra felhúztuk a vitorlát – azaz a busz oldalába a sátrat – tudtuk meg, hogy Dávid gyerek már csütörtökön is igen biztató id?ket motorozott.

Pénteken a szabadedzésen, amely már jó ideje fizet?s edzés, – na itt álljunk is meg egy gondolat erejéig. A depó 65 %-a telt meg, ami a tavalyi teltházhoz képest jelent?s visszaesés. Mondhatnánk, hogy válság van, de ezt a rendez?k nem tolerálják, s?t az A-A futamokra már 160 EUR a nevezés, és a régen még ingyen járó szabadedzések is fizet?sek. Persze a rendez?k díjai is emelkednek, így kénytelenek a versenyz?kre hárítani a többlet költségeket. Talán a pálya üzemeltet?inek kéne elgondolkozni az áraikon, és a tisztességes profitot tartani szem el?tt az extráról lemondva, mert így el?bb-utóbb csak a kányák köröznek majd a pályák felett, hátha átfut egy árva pocok a célegyenesben.

Folytatva az érdemit, Viktor alig ment egy-két kört pénteken, már a legjobbját futotta. A második mért köre 1.30,5 volt, amit?l szinte leültünk. Délutánra nem raktunk fel új gumit, de így is 1.31-es köröket teljesített, ami a tavalyi els? versenyen a gy?ztes id?ket jelentette volna.

A szombati els? mért edzésen az els? körben az élre állt 1.31,538-al, amit 1.30,027-tel be is biztosított. Egy körrel kés?bb a szlovén Marko Jerman – akinek ez hazai pálya – 1.29,285-ös körid?vel fantasztikus új stock1000-es pályacsúcsot motorozott. Viktor az utolsó körében 1.29,873-mal ismét élete legjobbjával állt a második helyen. Harmadik a horvát Simonovic 1.31,9-cel, negyedik az új V4-es Aprilia-val motorozó Pellizzon 1.31,203-mal ötödik Juhász 1.31,871-es körid?vel.

A délutáni második mért edzésen Viktor használt gumival kezdett, és pár körig a hatodik helyen állt a monitoron, majd kijött és bedobtuk hátra a qualis gumit. „Három kör az élet” mondhatnánk, mert a negyedikben a qualis már olyan, mintha vízen menne. Próbáltuk kisakkozni, hogy mikor van egy üresebb szakasz, hogy ne akadjon be senkibe. Aztán amikor átszáguldott a célvonalon rohantunk a monitorhoz, hogy jól mértünk-e? 1.29,226-tal els?, és stock1000 pályacsúcs! A következ? körben a völgyb?l kifelé a hátsó egyenesre fordulva kívülr?l is látszott az iszonyú tempó, de az is, hogy a visszafordítóban utolért valakit. 1.29,665 két embert kívülr?l el?zve, majd az utolsó tapadós körben – a részid? most is a legjobb – egy szlovák kezd? pont el?tte hibázik, és keresztbe megy el?tte – gáz le, kikerüli, de pont megint odabóklászik, így lesz 1.30.274 és vége a guminak.
Viktor kijön, és nagyon mérges! „Hogy a P…ába tudnak ezek mindig el?ttem elb…ni mindent. Úgy mentem, hogy minden benne volt, és nem lett ezek miatt pályacsúcs!
A versenyen futott leggyorsabb kört legalábbis a mostani pályán mért – a cél végét átépítették – Berto Camlek futotta 2006-ban egy VB technikát képvisel? SBK-al, el?l-hátul qualis slickel 1.28,9-el.

Közben a „mumus” (?t még Viktor soha nem tudta legy?zni) Pellizzon kint van a qualis gumival, de nem tud Viktor elé motorozni, az 1.30,058 csak a második helyre jó. Jerman verseny szimulációt fut, és 1.30,395-ös körideje veszélyesen jó a verseny gumikon. A két horvát yamahás, Valjan és Simonovic a 4-5 helyre kvalifikálta magát 1.30,494, és 1.30,686 id?vel. Hatodik Juhász Dávid 1.30,961-gyel a versenyre szánt soft gumival. A cseheknek most nem megy valami jól, Rous tizedik 1.31,455-tel, a SBK VB-ét megjárt Drazdak tizenegyedik 1.32,599-cel.
A mez?ny gyorsaságára jellemz?, hogy még ez az id? is jobb, mint a tavalyi els? versenyen Németh Balázsé, aki 1.32,85-tel volt a leggyorsabb magyar.

A Warm-Up-on megint Kispataki a legjobb 1.30,740-nel, utána Jerman 1.30,835, Pellizzon 1.30,861. Juhász a negyedik, javítva legjobbján 1.30,980-cal.

Verseny, nem kevés izgalommal!

A rajt ismét Viktoré, Dávid a második sorból bepréseli magát a második helyre, és a két suzukis magyar jön el?l az els? két körben. Dávid igyekszik a Full-Gas-osra tapadni, de a következ? körben Jerman a hátsó egyenesben kikerüli. Viktor 1.30,304 – a versenyben futott legjobb kör az összes kategóriát nézve rekord – de nem sokáig, mert Jerman ahol Dávidot, Viktort is legy?ri az egyenes végén. Új rekord: 1.30,121 a célvonalon, de az egyenes végén Viktor elmegy neki féktávon. A hátsó egyenesben aztán megint a szlovén a gyorsabb. Nyolc körön keresztül szinte egymáson motoroznak.

Közben Juhász négy másodpercet marad le, ?t Pellizzon, és az olasz Tomassini üldözi. A fiatal magyar mindent megtesz a dobogóért, de kicsit hibázik, aminek nagy bukás lesz az ára. A motor porrá törik, de Dávid ép b?rrel ússza meg az esést.
Jerman vezet, és stabilan megy 1.30-as köröket, összesen két 1.31.0-ás ideje van az egész versenyen. Viktor is nyomja az 1.30-akat, jól tartja magát, még az utolsó négy kör is 1.31 eleje, de Markot most a hazai pályán nem lehet legy?zni. Harmadik Pellizzon – végre elvertük.
Viktor a második helyezésével stabilan vezeti az A-A történelmének leger?sebb Superstock1000 bajnokságát 41 ponttal. Második Jerman 37 ponttal, utánuk több mint tíz ponttal lemaradva a cseh különítmény, akik majd május 24-én Brno-ban próbálnak revansot venni.

Kispataki Viktor: ‘Év elején még soha nem voltam ilyen jó formában. Rijekában is én vagyok a leggyorsabb magyar, és a stock rekord is az enyém, igaz Jerman 5 ezred másodpercre van t?lem. Az abszolút pályarekordtól 3 tizedre vagyok, ami ha nem akadok be a mért edzésen, biztos meg lett volna. Majd legközelebb! Vezetem a versenysorozatot, legy?ztem az olaszokat is, és ezzel a versenyid?mmel tavaly az összes rijekai futamot nyertem volna. Most csak 2,3 másodpercet kaptam Jermantól a leintésnél – pedig az utolsó két körben már semmit nem kockáztattam -, aki tavaly Meklauékat is jóval többel verte. Nagyon várom a következ? futamot. A 2009-es fejlesztés? GSX-R1000-est?l vagyon sokat várok, a tesztek alapján még gyorsabb motor, mint a jelenlegi K7-esem. Brno-ban még biztosan nem lesz kész az új motor, viszont már a m?helyünkben van. Köszönöm támogatóimnak, barátaimnak és a szurkolóimnak a segítséget, de els?sorban a Full-Gas-nak, hogy ebben a nehéz gazdasági helyzetben még egyáltalán fenntart egy nemzetközi eredményekre képes csapatot. Én mindent megteszek, hogy szponzoraimat, A Magyar Suzukit, a Pirellit, a Pirellit, a MOL Dynamic ken?anyag üzletágat és a Bódist a lehet? legjobb eredményekkel örvendeztessem meg.’

ugrás fel