Szöveg és képek: Full-Gas Racing Team
Csapatunk két versenyz?je Kispataki Viktor és Adorján Tamás három rajtból háromszor szerzett gy?zelmet, 100%-os hétvégét zártunk a magyar bajnokság els? fordulóján.
Adorján Tamás, a tavalyi 750-es bajnok most is az Open 750 kategóriában indult és gy?zött Suzukiján, Kispataki az Open 1000-ben diadalmaskodott az összevont mez?ny felett, ráadásnak pedig nagy fölénnyel nyerte a V2 Kupát is.
A V2 Kupa versenyével kezdtük, aminek Viktor egy felkészített KTM RC8-cal vágott neki. Szó szerint „neki kellett vágni”, mert habár tavaly a ringen már egy széria RC8-assal legy?zte az összes Ducatit, Bimotát, Apriliát és Suzukit, a mostani gép egy 25 kg-mal nehezebb versenyz?re volt állítva (vagy elállítva), valamint az áttétel még távolról sem volt ideálisnak mondható.
A szabadedzésen Viktor két kör megtétele után kijött panaszaival: csúszott a kuplung (éjjel cseréltük), a futóm? borzasztó és iszonyú rövid az áttétel. Miután a szabadedzés el?tt pár órával kaptuk meg a gépet, sokat nem tehettünk, megpróbáltuk beállítani. Versenyz?nk a mért edzésen összesen öt kört ment és igazolva klasszisát megszerezte a pole pozíciót, a versenyen pedig egy t?le megszokott parádés rajt után messze elhúzott a mez?nyt?l és több mint 54 másodperces el?nnyel gy?zött.
Nemsokára következett az Open 750-1000 OB, ahol Viktor újra a rajtrács els? helyér?l várta a rajtot. Adorján Tomi els? 750-esként ötödik volt összetettben az id?mér?n ismét beállítva tavalyi legjobb 1’55:9-es idejét, de miután a negyedik pozíciót jegyz? Bitter Sanyi motorja megadta magát, az els? sorba került át ‘Atom’.
A rajt újra Kispataki Viki felségterületévé vált – egyszer?en jobban reagál a rajtjelre – így els?ként fordult a célegyenes végén. Mögötte Sárkány Dezs? a mez?ny talán legjobban felkészített superbike Suzukiján tartotta pozícióját, s?t, az els? három körben utolérte és szinte tolta Viktort. Mögöttük Vida, Bezzegh, Juhász, Jasensky, Henzsely, Egedi, Adorján és Hirczi látszott elszakadni a szép számú mez?nyt?l.
Kispataki kb. 1,5 kör múlva elkezdett visszaszokni a sor négyes Suzukira és megfutva a nap legjobb idejét (1.53.1) elhúzott Dezs?t?l, majd 17,6 másodperces óriási el?nnyel nyerte a versenyt. Második Sárkány, harmadik a ducatis „meglepetés ember” Egedi Sándor, aki legy?zte Vidát és a kölcsön Hondán motorozó Juhász Dávidot is. A befutási sorrendben Adorján Tomi következett a 750-es Suzukin, ?t ugyanilyen géppel Jasensky követte. Kilencedik Hirczi immár Hondával, tízedik Karsai Tamás, aki 1.57.1-es körid?vel megmutatta, hogy amat?rb?l az OB-én indulók is igen jó motorosok.
A csatának vesztesei is voltak. Közülük érdemes megemlíteni a mez?ny elejéb?l kiálló Henzsely Csabit és már a mért edzésen problémákkal küzd? Kupeczki Pistit, aki az utolsó helyr?l nagyon jól zárkózott a 750-es kategóriában, de egy elektromos hiba megint a pálya szélére kényszeríttette.
Tehát Open 1000-ben Viktor gy?zelméhez nem fért kétség és Adorján Tomi is biztos (közel 3 másodperces) el?nnyel gy?zte le szlovák-magyar riválisát. Ez azért nem volt ilyen egyszer?, mert a rajt után Tomas (Jasensky) volt el?l, majd a mi Tamásunk megel?zte a hátsó kanyarokban. Nem sokkal kés?bb viszont a cél végi féktávon csúnyán bepattogott a motor hátulja, amit?l egész a bukótérig sodródott. Ekkor rögtön visszael?zték ketten is (Jasensky és Karsai), de hamar visszaszerezte pozícióját és az utolsó két körben magabiztos el?nyre tett szert, így nyerte a 750-et.
ispataki Viktor: ‘Az RC8 KTM-ben van potenciál. Tavaly már mentem vele egy versenyt, az teljesen széria gép volt és a széria futóm?ve jól m?ködött. Most egy spéci hátsó gátló és egy els? cartridge volt beszerelve, de ezek beállításai nekem nem voltak jók. A tavalyi széria áttétellel nem váltottam hatodikat, a mostani pedig olyan rövid volt, hogy már a rajtvonalnál hatodikba kapcsoltam. A kanyarokban sem jött ki igazából jól ez a szuper rövid áttétel, de hát most ez volt a gépen. Mentem 1.55.9-es körid?t, de annak ellenére, hogy a fék szuper és a motor irányíthatósága is kiváló, a túl kemény futóm? miatt nem lehetett vele igazából gyorsan fordulni. Ha rendben lesz a futóm?, az áttétel és edzhetek is vele (összesen a versennyel együtt nem mentem vele 20 körnél többet), akkor a stabil 1.54-es id? megvan, ha pedig egy izmosító kitt is belekerül, akkor az 1.52 körid?t sem tartom kizártnak.’
‘Az OB-t magabiztosan nyertem a GSX-R-el, de az 1.53.1-es id?vel nem vagyok elégedett. Az edzésen megvolt az 1.52.6, kikötött váltóelektronikával (meghibásodott). Tavaly már mentem 1.51.9-et a K7-es Suzukival, így az új géppel a 0,7 másodperces lemaradás nem t?nik soknak. A motorer?vel egyel?re elégedett vagyok, de a futóm? és a fék sem az igazi még. Ha minden problémát sikerül megoldani, akkor akár 1.51 alá is be lehet motorozni, ami már pályacsúcs lenne! Ráadásul most az is hátrány volt, hogy egy V2-es, teljesen más karakterisztikájú gépr?l kellett váltanom, szerintem ez is bezavarhatott akár egy másodpercet is.’
Adorján Tamás: ‘Az id?mér?n futott 1:55:9 –es körid? elégedettségre adhatna okot, hiszen tavaly ez volt a szezon végéig futott legjobbam, de nem volt felh?tlen az örömöm az edzés után. Nem éreztem stabilnak a menésem. A rajtot elrontottam magamhoz mérten. Beegykerekezett a motor, el kellett vegyem a gázt. Negyedik pozícióból csak hatodiknak fordultam. Mivel riválisom, Jasensky Tomas pont elém került, változtattam a taktikán. Mögötte akartam maradni és a verseny vége felé el?zni.’
‘Csak pár kör után kiderült, hogy nem elég jó a tempó. Ezért megel?ztem Tomast, majd Henzsely Csabit és próbáltam faragni a körid?b?l. A nagy igyekezet majdnem visszaütött, a cél végén épp csak sikerült befordulni és máris 2 hellyel hátrébb kerültem. Hamar visszaküzdöttem magam eléjük és újból megpróbáltam kicsit elszakadni Tomastól a háta lév? pár körben. A lekörözéseknél csúnyán elakadtam többször is, tartottam t?le, hogy visszael?znek, de nem jött senki a befutóig. Összességében az eredménnyel elégedett vagyok, izgalmas is volt a futam, viszont a versenyen futott körid?ket szeretném lejjebb szorítani legközelebb.’
Legutóbbi hozzászólások