EST. 2002

Gemma a japán piacon

Divatos dolog a robogó, nem igaz? Hétr?l-hétre bújnak el? az új jövevények, nagy blokkal, vékettesen, hifi cuccal, LED-es diszkóvilágítással, és most itt a legújabb: a családnak. Igaz, egyel?re a japán piacot hódíthatja meg, de ami késik, nem múlik – lehet nem kell sokat várni, hogy idehaza is kitörhessen a Gemma láz. Emlékszünk még a kis kocka alakú 49 köbös szúnyogdarálóra Gemma felirattal? Úgy 1985 táján, vidáman csörömpölte végig Japán utcáit mosolygós japánokkal a hátán, majd Európába is behajóztattak jó pár darabot – konténerben, mert hozzánk még az is b?ven jó volt.

Ezt vette most el? a Suzuki, mármint a nevet. Hasonlóság a korábbi és mostani modell között nulla, anno teljesen konzervatív praktikum volt a robogó, most pedig kihívóan futurisztikus, vagy inkább csak simán fura. Tavaly novemberben még csupán koncepcióként tetszelgett Tokióban, de most már bárki megveheti Japánban – kereskedésekben az els? legyártott sorozat. Az er?forrás a Suzuki oly jól ismert Burgman modelljéb?l származik, maga a gépezet viszont összességében könnyebb az el?dnél. Kifejezetten az utascipel?s menésekhez fejlesztették ki a motort, állítja a gyár, a japán belpiacos jelleg az üléspozícióban kumulálódik: egy európai kvalitású ember aligha találhat jobbat a törökülésnél, mint üléspozíció, ha ketten vannak, az már a kenguruülés. Hogy mennyire lesz életképes a gigant fordulókörrel megáldott jószág, hogy mennyire lesz stabil a méretes tengelytáv, az még a jöv? zenéje. Végül is, el lehetne nézegetni a magyar városi berkekben is, nem?

ugrás fel