Ha érdekes hírekre vagyunk kíváncsiak a MotoGP világából (és nem a szokásos ‘Rossi álomcsapatban Schumacherrel’ típusú f?címekkel szembetalálkozni), Spanyolországban érdemes körülnézni. Az ottani sajtó megírta például, hogy Sete Gibernau aláírt a Ducati Corséhoz, s?t a jelenleg movistaros színekben vitézked?, a Honda gyár által kiemelten támogatott versenyz? fizetésér?l is napvilágot látott egy szám: a négymilliós. Dollárban.
Szóval így tudják a Pireneusi-félszigeten. Borgo Panigale és környékén egy kicsit máshogy mesélik a történetet… Sete még nem írt alá, és a konkrét összegr?l sem állapodtak meg, az 3,5 és 5 millió közt lebeg. Ez érthet? is volna, hiszen miel?tt új szerz?dést kötnének, ildomos volna tisztázni Capirossi jöv?beli szerepét a csapatban. ‘Szabad srác vagyok’ mondta Loris még Csehországban a státuszát firtató kérdésre, és még az most is: hitelesnek t?n? források szerint a Ducati, a Pons Honda és a Suzuki között oszcillál. Ha marad a vörösöknél, akkor nagy kérdés az együttesen belül elfoglalandó helyzete: Capirex mindenesetre nehezen tudna elképzelni egy ‘második pilótai’ szerepet magának (és ha meggondoljuk, a Ducati eddigi MotoGP-sikerei oroszlánrészben neki köszönhet?ek).
A harmadik faktor egyenletünkben Carlos Checa. Egy két spanyol versenyz?b?l álló Ducati aggályos volna szponzori- és közönség-szempontból. (Volt már példa két hispánból álló királykategóriás csapatra – a hatvanas, hetvenes években. Az azóta kimúlt ibériai Mototrans gyártott licenszre Ducatikat – de az egy egészen más világ volt.) Abban biztosak lehetünk, hogy az olasz gárda hamarosan – talán még Motegi el?tt – konkrét bejelentést tesz a 2006-os felállást illet?en.
Legutóbbi hozzászólások