Méltó finálé Szepangban a zárónapon, pályán az összes prominens és azzá váló résztvev?vel. Izgalmakban nem volt hiány, s végül a Ducati kett?se jegyezte a legjobb körid?t, akárcsak a második tesztnapon. 2’01’03 Gibernau, 2’01’08 Capirossi ideje az olaszok számítógépe szerint, de más források (a Honda mérése) alapján Capirossi ment jobbat két századdal: az eltérés minimális, mindenesetre transzponder egyik verziót sem igazolja. De talán ezúttal mindegy is.
Szepang egyértelm?en a Ducatinak és a Bridgestone gumiknak kedvez? pálya, ez már korábban kiderült. A vörösök szinte végig a nyúl szerepét játszották, f?szerepl?k voltak: nagyon pozitív meglepetés Gibernau teljesítménye, akit?l alighanem kevesen vártak volna abszolút els?séget az évadot nyitó tesztelésen. De le a kalappal Marco Melandri és Daniel Pedrosa el?tt is: utóbbi máris ‘naggyá’ vált, úgy vezette a 211-et, mintha egész eddigi életében ezt csinálta volna. Nevezett pilóták mind edzésgumikat használtak, ellentétben a napi ötödik Valentino Rossival, aki a délel?tt során versenyabroncsokat tetettett föl.
Némileg meglep?, hogy az id?eredmények úgymond visszafogottak: sokan azt várták, hogy még akár Capirossi egy évvel ezel?tti ?rületes pályarekordja is megd?lhet, és sikerül áttörni a 2 perces álomhatárt. De ilyesmi nem történt, a csúcsot nem fenyegette veszély. Hogyhogy? Capirossi szerint a válasz egyszer?: ‘amikor azt a kört futottam, teljesen ideálisak voltak a körülmények, és olyan gumikkal mentem, amik ma már nincsenek. Szepangban néhány fok h?mérsékleti különbség is radikális változásokkal járhat.’ Annyi biztos, hogy javulás azért van: Capirex ezen a teszten er?lködés nélkül hozta a 2’2 körüli id?ket, míg tavaly (Desmo GP05) a versenyátlag egy tizeddel több volt körönként.
Ezen a teszten egyébként sem a kirívóan nagy körid?kre törekedtek a csapatok, sokkal inkább az általános harmóniára. Ezt er?síti meg Rossi is, aki szerint most sokkal gyorsabban tudott menni az M1-gyel, mint a 2005-ös Maláj Nagydíjon. Vale a Ferrari F1 valenciai tesztelésér?l (január 31.) egy árva szót sem nyilatkozott. Egy újságírói kérdés arra vonatkozott a sajtótájékoztatón, nem fárasztják-e a világbajnokot az eltér? jelleg? tesztek eltér? helyszíneken. ‘Nem, jól szórakozom és id?m is van az egészre.’ Hogy mit szól az egészhez Davide Brivio Yamaha-boss és a Camel? Brivio szerint ‘Valentino képes mérlegelni azt, hogy mit lehet megcsinálni és mit nem, hiszen profi.’ A soron következ? ausztráliai MotoGP-próbákat mindent?l függetlenül kihagyja a Yamaha.
Az id?eredmények
Capirossi (Ducati) 2’01’04
Gibernau (Ducati) 2’01’06
Melandri (Honda) 2’01’09
Pedrosa (Honda) 2’01’56
Rossi (Yamaha) 2’01’60
Hayden (Honda) 2’01’69
Nakano (Kawasaki) 2’01’78
De Puniet (Kawasaki) 2’02’00
Elias (Honda) 2’02’26
Vermeulen (Suzuki) 2’02’30
Edwards (Yamaha) 2’02’54
Stoner (Honda) 2’02’67
Hofmann (Ducati D’Antin) 2’03’20
Roberts (KR Honda) 2’03’20
Ellison (Yamaha Tech 3) 2’04’10
Cardoso (Ducati D’Antin) 2’04’50
Legutóbbi hozzászólások