Mi az, amit a Piaggio csoport bemutathatna, mint újdonságot? Az X9 500 Evolution
ABS, mint régi-új modell? Néhány extravagáns, frissen kikevert szín az utolsó
Vespának? Vagy netán egy véglegesített kéthengeres nagyrobogó, afféla anti-Burgman
650? De hogy egy teljesen új, és ilyen csinos motorkerékpár! Nahát. Ez
lett volna a legutolsó a feltevéseink között, nem igaz?
És mégis. A neve ‘Ferro’, mely annyit tesz Dante nyelvén: vas. Ez
az elnevezés jópár szóviccre adhat okot a rossznyelv?ek részér?l, de óva
intenénk a hirtelen ítélkezést?l: a prototípus (mert egyel?re a Ferro 850
még csak kiállítási tárgy) valóban jó vas. Legalábbis észrevéteti magát,
annyi szent.
Letisztult, gilerásan agresszív stílus, kevés flikkflakk: minimalizmus, akárcsak egy vérbeli,
karakteres naked-bike esetében. Hogy több elképzelésünk legyen a modellr?l, íme néhány
adat: a súlya 189 kg szárazon, a tengelytáv 1.450 mm, hossza 2.080 mm. A beépített
blokk, jó olasz hagyomány szerint nem is lehet más, mint egy V 90 fokos kéthengeres
(850kcm-es henger?rtartalommal). A megkezdett, ám le sosem zárult tárgyalások
alapján ez hajtotta volna az MV Agustával közösen realizált motorokat.
Szóval túl sok újdonság nincs ezen a fronton. Van viszont másikon: az automata
váltó, ami az igazi újdonság. A Gilera intelligens módon közelíti meg az
‘automatika’ tárgykörét, vagy legalábbis a hagyománnyal való drasztikus
szakítás nélkül (hiszen a motorosnál konzervatívabb nem sok van), azaz megtartva
a lehet?séget, hogy az ember úgy váltson, ahogy neki tetszik.
Egyszóval, a lehet?ség adott, hogy a pilóta feladja a motorfék elektronikus
kontrollját és az agilisebb kigyorsítást a kézi ‘pakolásért’ cserébe.
És persze fordítva. Az R&D Gilera mérnökeinek el?zetese szerint a vezet?
számos paraméterbe, beállításba belenyúlhat, ideértve a sebességfokozatok
nagyságát avagy a motorfék hatékonyságát.
Nincs más hátra, mint várni, hogy a prototípus valóssá váljon. Talán nincs
is annyira messze.
Legutóbbi hozzászólások