EST. 2002

Gilera Nexus… 300!

Szegény Simoncelli, miután megnyert egypár versenyt zsinórban a Gilera LE motorral, talán egy RSÁ-ra vágyna inkább… ehelyett a gyár valami egészen mással lepte meg ?t. Jelesül plusz 50 köbcentivel. Ha ezzel állna oda a következ? nagydíj-rajtrácsra, valószín?leg kizárnák m?szaki szabálytalanság miatt. De hála az égnek nem is kell ilyesmit tennie, hiszen pusztán a szponzori kötelezettségek ültették az olaszok negyedliteres vb-reménységét a Gilera újdonságára, a nemrég bemutatott Nexus 300-ra.

A Quasar blokk úgy terjed a Piaggio-csoporthoz tartozó márkák gépparkjában, mint valami gomba: teljesen észszer?, hogy a gilerások felfejlesztett robogóját is egy ilyen hajtsa. Az er?forrás, miután sikerrel debütált Vespa-színekben, bekerült a Sportcity modellbe, most pedig lám, ide is megérkezett. 278 köbcentiméteres, egyhengeres egység, a ‘300’ tehát finom túlzás a marketingesek részér?l, de rendben.

A szíváltültetést természetesen a futóm? változásai kísérik. A vázszerkezet, a felfüggesztések és a fékek maradtak, amilyenek voltak (a féktárcsák átmér?je 260/240 mm). Apró, mégis fontos dolog: a kerekek lettek 15 colosak, amivel – ha úgy tetszik – motorszer?bb filozófia látszik érvényesülni, mint a kett?ötvenes Gilera a maga 14′-es felnijeivel. El?re 120/70-es, hátulra 140/60-as gumiabroncsok kerültek, de ezt leszámítva alig valami különbözteti meg ezt a masinát a kistestvért?l.

A blokk, amir?l mellesleg már több apropóból volt módunk értekezni, meg?rizte a 250-es verzió legnagyobb teljesítményét, ami 22,4 lóer?, forgatónyomatéka viszont mintegy 10%-kal n?tt – 23 Nm a másik változat 20,2-jéhez képest, ezt pedig alacsonyabb fordulaton, már 6.000-en (szemben a 6.500-zal) el?hozza. A végsebesség többé-kevésbé változatlan, különbségek a karakterisztikában viszont vannak. A gilerások hiába igyekeznek a motoros életérzésre építeni, a Nexus robogó, annak minden praktikumával: meglehet?sen nagy szélvéd? plexi, 34 literes nyereg alatti hasznos csomagtér sisaknak, kütyüknek, téliszalámis szendvicsnek. A 300-as modellt a gyár mintegy 200€-val árazza a Nexus 250 fölé.

ugrás fel