Fausto Gresini, a Team Movistar Telefonica Honda csapatfönöke közleményt adott
ki április 15-én este hét órakor. A szövegben információk vannak a Japánnagydíjon
borzalmas balesetet szenvedett Daijiro Kato egészségi állapotára vonatkozólag,
másrészt tartalmaz egy interjút az olasz csapatmenedzserrel.
A pilóta fizikai kondícióit érint? hírek még mindig drámaiak. Claudio Costa
dr. meger?sítette, hogy Kato állapota egyáltalán nem mutatott javulást, már
ha az életfunkcióinak stabilizálását nem vesszük annak. Sikerült rögzíteni a
versenyz? szívm?ködését: "momentán Kato mély kómában van – er?siti meg
a doktor – jelenleg az állapota stagnáló.
Két kulcsfontosságú szavunk: "remény és
hidegvér."
Id?közben Gresini visszatért Olaszországba, de gondolatban még értelemszer?en
Japánban van versenyz?je mellett, akihez évek egymás mellett töltött munkája
f?zi. Itt közöljük a csapatf?nökkel készült interjú részleteit.
"Amióta a baleset megtörtént, csak a reményb?l élek. Hogy egyszer csak
hívnak Japánból, hogy pozitív változás történt; bármilyen apró jel, ami a javulás
felé mutat: talán csak a jel, hogy Daijiro kész folytatni a harcot az életéért."
Gresini elzárkózott a válaszadástól Kato MotoGP-helyének utódlása kérdésében.
Ám nagyon is nyomatékosan adott hangot nemtetszésének (akárcsak Rossi) a dobogón
és a japán futam végén történt ünnepléssel kapcsolatban.
"Tudom, hogy a baleset nem a versenyz?k hibája: ?k csak versenyeznek,
és úgy helyes, ha a minél jobb eredményért dolgoznak, arra koncentrálnak. De
az, ami a pályán történt – összevetve a futamvégi performance-szal, súlyos.
Lehetséges, hogy senki (szervez?k, a csapatuk…) nem intett ?ket részvétre? A
csapatf?nökök helyében nem mulasztottam volna el a figyelmeztetést."
Gresininek nem tetszett a balesetet követ? polémia sem: volt, aki technikai
hibáról, volt, aki blokkolt fékr?l írt, de a Honda (f?leg a média nyomásának
hatására) a hét elején mindenkivel tudatta: Kato 211-ese nem mutatott rendellenességeket.
Az elemz? vizsgálat ezt er?sítette meg: persze még mindig vannak, akik nem hisznek
a vizsgálatnak.
A csapatf?nök a történtek ellenére nem tekinti Suzukát "elátkozott pályának".
"Suzuka szép versenyring. Biztos vagyok abban, hogy ha elvégzik a tervezett
változtatásokat, látunk még szép versenyeket ezen a japán pályán. Azt hiszem,
a kritikák e tekintetben nem megalapozottak.
Annyi igaz:" a biztonságnak garantáltnak kellett volna lennie, és
valakinek vállalnia kell a felel?sséget a történtekért."
A balesetet követ?en a versenybírók a futamot nem szakították meg, a csapatf?nök
azonban nem hibáztatja ?ket döntésükért.
"Ha meg is szakítják vagy fel is függesztik a versenyt, az már mit sem
segített volna Kato sorsán. Neki csak minél hamarabbi orvosi segítségre volt
akkor szüksége. Persze nem mondom, hogy egy kimondottan tiszteletteli megoldást
láttunk: ha pedig a döntés Kato körülményeire is kihatott volna, azt mondanám
rá: tragikus."
Mi lesz a csapattal így, szól az utolsó kérdés.
"Még meg kell vitatnunk a Hondával. Egyel?re korán van tervezgetni. Egyel?re
még magunkhoz kell térnünk a sokkból. Kemény pillanat ez. Dél-Afrikában mindenképpen
ott leszünk, biztos vagyok benne, hogy ez az, amit Daijiro is akarna. Aztán
ott van Sete Gibernau, akinek szüksége van a jó csapatra. Egységesnek kell maradnunk
a nehéz percekben."
Legutóbbi hozzászólások