Csütörtök délután. Éppen otthon írtam az R1-es cikkemet, amikor berregni kezdett a telefonom. Nézem a kijelz?t, hogy ki is lehet az. Szabó Attila! Elkezdtünk beszélgetni, majd végül rákérdezett, hogy nincs-e kedvem menni a hétvégi futamon? Emlékeztem rá tavalyról, hogy milyen nagy élmény volt menni azon a 6 versenyen, amin részt vehettem, persze, hogy habozás nélkül igent mondtam, annak ellenére, hogy idén jóformán még egyszer sem mentem élesben a Hungaroringen.
Ez tavaly is így volt, úgyhogy gondoltam, hogy idén sem lehet nagy baj, ha elindulok, legfeljebb motorozok egy jót.
A legnagyobb példányszámban eladott autós-motoros újság, az Autó Motor logója is felkerült a Suzukira, így [motorinfo.hu] és Autó Motor színekben indultam a versenyeken, a Hungaroring Motorsportiskola motorján. Péntek délután már az id?mérésekre készültünk. Délután kivittem a kis motyómat -mert ugye ide semmi más nem kell-, felöltöztem és rápattantam a bemelegített 26-os számú motorra, amit tavaly Rizi használt. Ez el?jelnek nem volt rossz, mivel tavaly ez a rajtszám nyer? volt. (Amíg öltözünk, a szerel?k az összes motort kitolták a boxutcába, és ott várták a vezet?iket bemelegítve.) Komolyan mondom, hogy így egyik kategóriában sem várják a versenyz?ket. Ezért is jó ez a sorozat, semmit nem kell csinálni, csak ráülni és húzni a gázt! Az pedig, hogy ki a leggyorsabb, csak azon múlik, hogy mennyire ügyes. Egyforma motorok, egyforma gumik, csak a versenyz?k mások. Itt mindenki megmutathatja, mit tud err?l a szakmáról. Nem véletlen, hogy tavaly is az igazi versenyz?k voltak rettenetesen gyorsak, de a többiek is jól szórakoztak.
A motorok idén is újak voltak. A Suzuki GSXR 600-asokon annyi a változtatás a gyáriakhoz képest, hogy van rajtuk egy garnitúra üvegszálas idom, Lucas fékcs? és fékbetét szett, egy kipufogódob, LSL bukógombák, és az idei promótálni való dolog a Hungaroring Motorsport iskolától, a Motoros Akadémia matricái. A tapadásról idén is a Michelin 2CT Pilot Sport típusú gumijai gondoskodnak. Ez is egyforma mindenkinek, csak hogy mennyire tapad, az ebb?l az id?eredményb?l látszik: a leggyorsabb kör a hétvégén 2.00,9 volt, ami Magda Attila nevéhez f?z?dik. Attila egy másik kategóriában 1.56-okat tud menni versenygumikkal, spéci futóm?vel és gyorsabb motorral, ami 4-5 másodperc különbséget jelent a két típus között, de azért jól lehet menni ezekkel is..
Az els? id?mér? edzésen teljesen széria beállításokkal sikerült mennem egy 2.07-es id?t, amit persze nem vártam így els?re, de azért kicsit csalódott is voltam a tavalyi 2.03 helyett. A szerel?knek mondtam, hogy kicsit szeretnék keményíteni az els? futóm?vön a következ? id?mér?re. ?k meg is csinálták, amit kértem, majd a következ? edzésen sikerül egy 2.05-ös kört összehoznom, ami a hetedik starthelyre volt elegend?. Másnap innen vártam az indulást. Szerencsére én is a Factory Racing csapatához tartozom, ezért ?k delegáltak mellém egy igazi Playmatet. Szilvike jól ment a sárga Dainese-mhez. 🙂
|
A két bemelegít? kör után, (azért kett? kör, hogy a gumik elérjék az üzemi h?fokot) fölálltunk a rajtrácsra, és iszkiri. Elég jól elkaptam a rajtot, vagy legalábbis úgy éreztem, de az egyenes végén, ahogy a videón is látszik, elég sokan megel?ztek. Az élen Benner, Magda, Székely, Bitter csatázott, amíg láttam ?ket. Közvetlenül el?ttem Kurta Jani, -aki kés?bb elesett, de célba ért- és Bodnár László volt. A Superbike magazinos Szabó Henrik megint nagyon jól kapta el a rajtot és összetettben a hatodik helyen futott célba. A másik Szabó a Gábor, még elég fiatal, de úgy pattintott el nekem a célegyenes végi féktávon, hogy öröm volt nézni. Kívülr?l. De nem nekem. Komolyan elgondolkoztam, hogy ennyire öreg lennék már? Á dehogy, ezzel vigasztaltam magam és rátapadtam Bodnár Lacira, akinek a motorján, a hátsó idomon volt a kamera.Gondoltam, hogy ha már ott van, akkor egy kicsit a kamerának motorozok, legalább lesz mit mutogatni majd az unokáimnak. A pálya föls? részén gyorsabb voltam Lacinál, ? pedig az alsó részeken. Próbáltam meglépni amikor megel?ztem, de a célegyenesre fordító kanyarban majdnem átugrottam a kormányt úgy, mint Talmácsi Gerg? tavaly, ezért kicsit visszavettem a tempóból és a biztos célba érésre koncentráltam. A legjobb id?m 2.05,071 volt, ami jobb az edzésen elért id?mnél, így bizakodva várhattam a következ? napi rajtot.
Vasárnap mi kezdtük a versenyeket, délben. Ezen a napon is tíz kört kellett teljesíteni. A rajtom most még jobb volt, mint szombaton, de a végén megint mindenhonnan megel?ztek. Dodor úgy torpedózott, hogy belülre érkezett egészen a szegély mellé. Már láttam, hogy borulunk, mit Elias a MotoGP-n, de nem. Megúsztuk. Viszont ment el?ttem egy fél kört, amikor megcsúszott a motorja és megel?ztem. Innent?l kezdve Hoffmeister Zolit üldöztem. Három körön keresztül. Elég kemény a srác, nem nagyon akarta hagyni, hogy megel?zzem. De hát ez is a normális egy versenyen. Mire megel?ztem addigra mindenki elt?nt a képb?l, így kicsit unatkozva értem be a célba a kilencedik helyen, úgy, mint egy nappal azel?tt.
Következ? futam május végén, a Pannónia Ringen. Remélem, addigra megjön a versenyz?k esze, és ebbe a kategóriába is sokkal többen neveznek, és ott már többen leszünk!!!
Dainese: www.karasna.hu
Hungaroring Motorsport Iskola (HMI): www.motoring.hu
Eredmények
|
|
1 futam, 2. futam Amat?rök:
|
Legutóbbi hozzászólások