EST. 2002

Gyári kémfotókon a Husqvarna 900

UPDATE 06. 17.: A Husqvarna 900-nak már microsite-ja is van! Ez az: http://900.husqvarna-motorcycles.com és a lenti videó az els? azon sok, a motor bemutatásáig (2011. július 1.) szabályos id?közönként kiadott infócsomagok közül, melyek egyre közelebb és közelebb hozzák majd a részleteket.

A Husqvarna-dizájnerek feje, Raffaele Zaccagnini az els? utcai Huskyról:


Aki becsülettel követi a [motorinfo.hu] híreit, annak nem szabad, hogy újdonságként hasson a sorkettes 900-as Husqvarna szupermotó: az elmúlt hónap során el?ször a motorblokkról mutattak képeket és árultak el technikai adatokat, majd a dizájnkoncepciót ismertették meg néhány stilizált rajz és számítógépes grafika segítségével a svédek olaszok bajorok.

A legújabb lenti, egyenesen a gyártól származó (tehát csak idéz?jelesen kém-) fotókon már a sorozatgyártás el?tti teszteken hajtott egyik prototípust láthatjuk, ami mintha még félkész lenne, pedig nem err?l van szó. Attól eltekintve, hogy az idomok fényezetlenek, a kábelezés sem befejezett, és a blokkon is BMW felirat díszeleg még, ez, amit itt látunk, már a kész motor – a bemutató novemberben esedékes az EICMA nemzetközi kétkerek? szuperkiállításon.

Új infónk nincs a vasról, de látni attól még látunk, segít benne a nagyfelbontású kép – klikk a nagyításhoz. Például látjuk a fordított teleszkópokat – Husqvarna lévén vélhet?en a Marzocchitól –, látjuk a radiális felfogatású utcai Brembo féknyergeket és a szintén radiális f?fékhengert, látjuk az F800GS térhálós acélvázát, az F800R 17 colos kerekeit, kétoldalas leng?karját, rajtuk a tapadós sportabroncsokat.

Plusz látjuk ezt a hihetetlen formatervet, ami az újkori (értsd: a BMW-átvétel óta kitalált) Husqvarna-dizájnt jellemzi: az éleket, kiszögeléseket az idomokon, a formák vízszintes orientáltságát, utóbbi oly jellemz? a mai Husky terepmotorokra, lásd Husky-teszt 1, vagy Husky-teszt 2.

S?t még els? sárvéd? és kipufogó tekintetében is a szériaalkatrészeket látjuk, bár utóbbira még elkel egy zárókupak, meg persze a kidolgozás is javulni fog még a sorozatgyártásig, de a szalámivágott-vég? csövön már most látszik, hogy két kilép?nyílást terveztek rá.

Ami azonban nem látszik, de a magyar Husqvarna-import?r elkottyintotta, hogy jó kisszériás szokás szerint a Husqvarna 900-ból (rendes neve még mindig nincs a kéthengeres szupermotónak) készíteni fognak egy jobban felszerelt, versenyesebb R-változatot is, akárcsak az olyan konkurensekb?l, mint a KTM 990 SMR, vagy az Aprilia Dorsoduro Factory. Folyt. köv.!

ugrás fel