EST. 2002

Gyári tuning a Daytona 675-höz


Bizony nem viccelt a Triumph, amikor kiküldte a csatatérre a 2009-es, mindenben friss Daytonát. Bár a nagy nemzetközi tesztek többségén már a régi modell is lehengerelte a közönséget, idénre még nagyobbat akart durrantani a cég – már a megjelenéskor rebesgettek valamit, opcionális váltóelektronikáról, meg kicsivel szabadabban programozható vezérl?elektronikáról. Hát ez a „kicsivel” most jóval több lett.

A gyártól vásárolható instant er?növelés, mint opció egyáltalán nem egyedülálló. A Yamahánál is egyenesen az iwatai versenyrészlegt?l szerezhetjük be a raktáron lev? tuningalkatrészeket, így otthon, „házilag” is adott a lehet?ség motorunk elszupersportosítására. A Triumph koncepciója ugyanez.

A f? hangsúly az er?növelésen van, futóm?ben felesleges is lenne az erre szakosodott manufaktúrák ellen felvenni a versenyt – az valószín?leg esélytelen. A blokkba azonban alaposan belepiszkálhatunk, a kiegészít?kkel még nemzetközi szinten is vérbeli szupersport er?forrásunk lehet. A kompressziót vékonyabb hengerfejtömítésekkel húzhatjuk fel, de nem hiányzanak az elfokolt, és mélyebb nyitást enged? vezérm?tengelyek sem. Mivel a verseny ECU magasabb fordulatszámtiltást engedélyez, az er?sebb szeleprugókat és könnyebb szelepeket igényel. Olyan apróságok, mint a karbon deklivéd?k, a sportlégsz?r? vagy a könnyebb, a fölösleges vezetékeket nem tartalmazó kábelköteg is megtalálhatók a csomagban. A titán kipufogó dob a neves Arrow cég terméke.

Az opcionális gyorsváltót már tavaly nyár óta ígérik, és íme, valóban beszerezhet?, feláras termékként. Ezzel a kiegészít?vel felváltásoknál nem szükséges elvennünk a gázt, csak nyomunk egyet a váltókaron, és már be is kapcsoltuk a következ? fokozatot. Lábunk ilyenkor egy elektromos kapcsolót m?ködtet, ami a gyújtás megszakításával egy pillanatra tehermentesíti a hajtásláncot. A verseny ECU-val beprogramozható, hogy mennyi ideig szakadjon meg a gyújtás – külön-külön az alacsony-, a közép-, és a magas fordulatszám tartományban. Természetesen a gyári, a gyári tuningos, és az utángyártott versenylábtartókhoz is mind-mind csatlakoztatható az alkatrész.

A verseny computer, az úgynevezett Triumph Race Calibration Softwer platformon keresztül kommunikál a rácsatlakoztatott PC-vel. Számos beállítási lehet?séget adtak a kezünkbe: 500-as fordulatszám/perc léptékben kalibrálható, minden hengerhez külön, teljesen programozható befecskendez? térkép. A gép agyába számos el?re megírt programot tárolhatunk el, így egy mozdulattal váltogathatunk az es?s- vagy száraz pályára szánt beállítások között. A leáttételezésnek megfelel?en bekalibrálhatjuk, hogy a kilométeróra a valós sebességünket mutassa, de lehet?ség van boxutca limit beállítására is. Módosítható, egészen a 15.000-es értékig kitolható fordulatszámtiltás.

A teljesítménynövel? indíttatások mellett gyári, CNC technikával kidolgozott versenylábtartószettel is megajándékozhatjuk magunkat. A versenycsomagot egyben, de külön-külön, darabonként is megvásárolhatjuk.

ugrás fel