EST. 2002

Gy?rfi Alen: „Erre az eredményre már lehet építeni”

Az amerikai westernfilmek kopár tájait idéz? környezetben épült, szupermodern aragoni pályán a hétvégén rendezték meg a Superbike világbajnokság, és ezen belül a Superstock 1000 újabb futamát.

A sorozat egyetlen magyar versenyz?je, Gy?rfi Alen a péntek délel?tti szabadedzést kizárólag a pályavonal megismerésének szánta: „Elképeszt? h?ségben kellett motoroznunk, már reggel kilencre 25 fokig ment fel a h?mér? higanyszála. Egy biztos, es?t?l nem kellett tartanunk, így a száraz pályára szánt beállításokkal gyakorolhattam. A délel?tti harminc perc alatt meglátszott az, ki volt már itt tesztelni: aki ismerte ezt a nehéz pályát, az úgy ment el az els? bálozók mellett, mintha egy másik bolygóról érkeztek volna. Ráadásul az edzés második felében nem találtuk el a futóm? és az áttételek optimális beállítását, így a korábbi id?mön már nem tudtam javítani. Ez nem boldogított, de legalább tudtam, min kell változtatni” – elevenítette fel a péntek délel?tti gyakorlást Alen, ahol a 25. id?t motorozta.

Alen a délutáni id?mér?n sem panaszkodhatott az id?járásra: a leveg? h?mérséklete elérte a 35 fokot, az aszfalton 55-öt mértek, a h?ség miatt a délel?tti beállítások már nem sokat értek. De még így is hat tizedet tudott javítani a szabadedzéshez képest Alen: „A nagy meleg ugyan befolyásolta a teljesítményem, de ha ?szinte vagyok önmagammal, akkor be kell valljam, nem emiatt nem tudtam jelent?sen javítani a délel?tti id?mön.

A hat tized ugyan nem kevés, de korábban sokkal jobb id?kre voltam képes annál, mint amit az els? edzésen futottam. Most vagyok a legjobban lemaradva a középmez?nyt?l, és úgy érzem, nem a tapasztalatlanságom számlájára írhatom mindezt.” – fogalmazott kicsit keser?en a 22 éves versenyz? még péntek délután, a 26. ideiglenes rajtkockával a zsebében. Persze ezután nem temetkezett önsajnálatba a csapat, az adatok kielemzését követ?en egy komoly változtatási csomagot dolgoztak ki szombatra.

„Ez nemcsak az els? és a hátsó geometriát érinti, hanem az áttételezéseket is.” – magyarázta Alen. „Rá kellett jönnöm, hogy szükség volt ezekre, hisz pályafutásom során még egyszer sem mentem ilyen karakterisztikájú ringen. Nagyon nehezíti az optimális beállítások eltalálását, hogy egyrészt legalább ötven méteres szintkülönbség van a pálya bizonyos részei között, másrészt egy nagyon gyors és hosszú egyenes mellett több olyan szakasza is van, ahol hihetetlenül agresszív a kigyorsítási szakasz. Egy biztos, nagyon tetszik a pálya, és nagyon bízom abban, hogy a változtatások hatására sikerül a huszadik rajtkockát célba vennem a második id?mér?n.”

Szombaton végül nem lett meg a huszadik hely, de nem is volt teljesen eredménytelen a munka: Alen a szombati id?mér?kön majd két másodpercet javított pénteki legjobbján, és a 25. rajtkockából indulhatott a vasárnapi versenyen. „A futóm? geometria változtatásával és az áttétel ismételt módosításával már délel?tt éreztem, hogy el?re tudok lépni, akár több másodpercet is gyorsulhatok. Szerencsére a szél egész nap folyamatosan fújt, ezért a h?mérséklet optimális keretek között maradt délutánra” – elevenítette fel az id?mér?re való készül?dését a motorversenyz?. Az id?mér? els? mért körében rögtön megfutotta a hétvégén elért legjobb id?jét, ami 1 másodperccel jobb volt, mint pénteki legjobbja, holott ekkor még a használt abroncsok voltak a Hondán.

„Az edzés els? hat körében már nem tudtam tovább faragni az id?mön, de értékes tapasztalatokat gy?jtöttem egy négyes bolyt követve. A bokszban a kerékcsere mellett még kértem egy kisebb változtatást a futóm?ben a minél jobb id? elérésének érdekében. A friss gumikon szintén 6 kört tettem meg, és az utolsó körben sikerült még egy jelent?set lefaragnom az id?mb?l, amit még tovább tudtam volna javítani, ha nem tartanak fel” – fogalmazott Alen. „Ha a futam alatt képes leszek 2.05.-ös id?ket motorozni, akkor elérhetem a célom, és megszerezhetem az els? pontjaimat” – tette hozzá bizakodva a magyar versenyz?.

A vasárnap délel?tti warm-upon a 21. leggyorsabb id?vel zárt Alen: „A bemelegít? edzés után tovább tudatosult bennem a motor iránti bizalom, mert a beállításoknak köszönhet?en a kanyar bemeneti ívein is biztonságosan tudtam fékezni, ezáltal jobbak lettek a kigyorsításaim. Mivel ezeknek köszönhet?en a warm-upon szokásomhoz híven megjavítottam az addigi legjobb id?met, nagyon bíztam egy jó versenyben” – árulta el a javulásának titkait Alen, aki bizakodva várta a rajtot – nem is kellett csalódnia önmagában, hiszen Alen végül jó körid?ket teljesítve a 20. helyen végzett a futamon.

 

A 25. pozícióból indulva fokozatosan jött fel a verseny alatt Hondájával, és csapata legnagyobb örömére képes volt arra, hogy 2:05-ös köröket teljesítsen, ami újabb nagy el?relépés volt a pénteki és a szombati eredményeihez képest. „A rajtot ismét sikerült jól elkapnom, az els? kanyarig két sort tudtam el?re jönni, de el?ttem megint történt egy lökdös?dés. – elevenítette fel az els? kör történéseit a 22 éves magyar versenyz?. „A versenyben maradásért a megszerzett jó pozíciómat fel kellett adnom, mert fél? volt, ha ragaszkodom a már megszerzett helyemhez, úgy járhatok, mint Misanóban, amikor kiütötték alólam a motort. Így az els? kör végére a 22. helyre sikerült el?relépnem.”

Alen végül a 20. helyen végzett, bizonyította, hogy újoncként is képes a középmez?nnyel azonos teljesítményt nyújtani. Pedig ha nem kapja el a hév a 22 éves versenyz?t, talán még el?rébb is végezhetett volna: „Egy négyes boly tagjaként a 2:05,586 legjobb id?m megfutása után ráközelítettem az el?ttem lév? versenyz?re. Már csak 1,3 másodperc választott el t?le, amikor a fal el?tti balos kanyarba túl agresszíven akartam bemenni, és lesodródtam a pályáról” – mondta.


„Sajnos ezzel öt másodpercet veszítettem, és visszaestem két helyet. Megint sikerült felzárkóznom az el?ttem haladókra, a végén megközelítettem egy lengyel versenyz?t, az utolsó körben a hosszú egyenes végi féktávon meg is el?ztem, azonban a célra ráfordító kanyarban megcsúszott a motor hátulja, és ennek köszönhet?en a végén 5 századmásodperccel a lengyel mögött, a 20. helyen sikerült célba érnem. Úgy érzem, hogy sikerült fejl?dnöm az elmúlt napokban, a motor beállításaiban is sokat tanultam ezen a hétvégén, és ezeket kamatoztatnom kell e következ? versenyeken. De erre az eredményre már építhetek a következ? futamokon” – fogalmazott Alen.

Ez így legyen, hisz az Adrenalin H-Moto Team pontosan azt a célt t?zte ki a magyar versenyz? elé az els?, tanuló évében, hogy folyamatosan fejl?dve a középmez?nyt érje utol, és esetleg harcoljon a bajnoki pontokért.

„Egy nagyon nehéz és dolgos versenyhétvégén vagyunk túl. Összességében sikeresnek mondható a versenyünk, ha nincs az a két hiba, akkor optimális esetben a 17-18. hely megszerzésére lehetett volna képes Alen.” – jelentette ki Kelemen Krisztián csapatf?nök-menedzser.  „A középmez?ny végén tartunk, és sokat kell még dolgoznia mindenkinek a csapatban, hogy sikeresek legyünk. Bízom benne, hogy a brnói futamon el?rébb léphetünk, és annak ellenére bízom a pontszerzésben, hogy ez nem elvárás Alennel szemben ebben az évben.”

A Superstock 1000-es következ? futamára július 10-én, az Automotodrom Brnón kerül sor. Hajrá Alen!

A futam végeredménye:
1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 24:25,762
2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 24:26,840
3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 24:28,547
4. Niccolo Canepa (olasz, Lazio Motorsport, Ducati 1098R) 24:28,552

20. Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 25:24,966

A bajnokság állása:
1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 95 pont
2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 69 pont
3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 68 pont
4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 40 pont

Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

ugrás fel