Egy kis szerencse – sokszor csupán ennyi különbözteti meg a gy?zteseket a vesztesekt?l; a jegyzetteket a futottak még kategóriától. Az Adrenalin H-Moto Team versenyz?jének, Gy?rfi Alennek (22) a most hétvégén megrendezett olasz Superstock vébéfutamon azonban mindene volt, csak szerencséje nem.
A meglehet?sen viszontagságos 2009-es, és a tanulással eltelt tavalyi szezont maga mögött hagyva Gy?rfi Alen idén a Superstock 1000 bajnoki sorozatban kezdte meg a visszazárkózást a nemzetközi élmez?nyhöz. A nyugodt anyagi hátteret az Adrenalin H-Moto Team biztosítja számára, és a fiatal motoros ezt egyre jobb szerepléssel hálálja meg. A motorversenyzés Mekkájában, Assenben, bemutatkozó versenyén a 22., míg a másik legendás helyszínen, Monzában parádés el?zéseket bemutatva a 16. helyen végzett. A 15. még kap egy pontot…
Gy?rfi Alen az STK1000-ben: keresd a #40-es Fireblade-et!
Hatalmas várakozással tekintettek Alenék az olasz rundra, f?leg, hogy ezúttal nem kellett pályát tanulni, Alen már körözhetett Misanóban 2008-ban: „Szabadkártyásként vehettem részt a gyorsasági motoros-világbajnokság 250-es kategóriájában, igaz, nem sok köszönet volt benne.” – emlékezett vissza Alen a ’08-as versenyre. „Olyan gyenge volt a motorom, hogy még a 125-ösök is jobb id?kre voltak képesek nálam, így az id?mér?n nem tudtam kvalifikálni magam a versenyre. De minden rosszban van valami jó, most úgy vághatok neki az el?ttem álló versenyhétvégének, hogy ismerem a pályát, így a szabadedzéseken csak a lehet? legjobb beállításokra kell figyelnem” – fogalmazott Gy?rfi még a misanói verseny el?tt.
A hétvége els? napján, pénteken aztán Alen bele is kezdett: 1:43,282-es id?t motorozva a 31. helyen jegyezték, ami még nem ok a nagy örömre, viszont minden felmenetel javulást hozott, egészen pontosan 1,8 másodpercet: „A motoron változtattunk a szabadedzéshez képest, ez jó iránynak bizonyult, hisz’ a délel?tti id?mön 1,8 másodpercet sikerült javítanom. Sajnos az új szett gumikkal csak három gyors kört tudtam megtenni. A helyezésem ugyan nem dobott fel, de még van egy (szombati) szabadedzés és egy id?mér?, amin javítani tudok.”
A pontszerzés lett volna a cél Misanóban, ráadásul nem is elérhetetlen, de egy túlbuzgó szabadkártyás nem így gondolta és kiütötte Alen alól a motort
„Az adatok kiértékelése után tovább változtatunk a beállításokon, hogy szombaton jobban tudjak kigyorsítani a kanyarokból. A h?t?rendszerünk, amit most fejlesztettünk, viszont kifejezetten jól vizsgázott ebben a melegben. Most közelebb vagyunk id?ben a többiekhez, ráadásul annyira s?r? a mez?ny, hogy kéttized javítással akár négy helyet is léphetnék el?re a rajtlistán. De optimista vagyok, ennél sokkal többet kellene fejl?dnöm. Jól éreztem magam a motoron, bízom benne, hogy szombaton javítok a rajtpozíciómon. A második szabadedzésen a célom az 1:42-es id? eleje, és onnan már nem lesz elérhetetlen akár az 1:41-es id? sem” – értékelte pénteki napját Gy?rfi Alen.
Az Adrenalin H-Moto Team els? embere, Kelemen Krisztián sem volt borúlátó a pénteki eredmények miatt: „A hosszú utazást követ?en már a reggeli szabadedzésre regenerálódni tudott Alen, holott a monzai esés miatt még mindig érzi a nyakát. Pontosan tudjuk, hogy ez az év a tanulásról szól, de Misanóra fejl?dött annyit Alen, hogy itt már elég gyorsan megtanulta a ring vonalvezetését, a délutáni id?mér?n már nem nulláról kellett indulnia. A többszöri beállítási finomítások meghozták az eredményt, hiszen a több mint másfél másodperces javulás mögött komoly teljesítmény áll. Ha ezt tartani tudjuk, akkor akár a huszadik hely közelébe kerülhetünk a rajtrácson” – fogalmazott a menedzser.
Az es?s id?mér?n a 8. leggyorsabb volt
A szombati nap valósága azonban egy kicsit más eredményeket hozott Alennek, még ha az els?, délel?tti szabadedzés jól is telt. A csapat péntek éjjel még a Honda CBR futóm?-beállításain számos módosítást hajtott végre, aminek meg is lett az eredménye, Alen ismét faragni tudott addigi legjobbjából: „Megérte az éjszakázás, közel egy másodpercet gyorsultam a pénteki id?mhöz képest, ráadásul mindezt úgy, hogy használt gumikkal edzettem! – elevenítette fel a szombat délel?tt történéseit Gy?rfi Alen. „Az els? napi adatok kielemezése alapján a pálya els? és utolsó szektorára koncentráltam els?sorban, ugyanis itt volt a legnagyobb a lemaradásom a középmez?nyhöz képest.”
A 22 éves versenyz? 14 kört teljesített a szabadedzésen, és 1:42,290-es id?vel a 27. helyen végzett, de érezte, ha további egy másodpercet tudna faragni, akkor elérhetné a 20. rajtpozíciót is. Azonban sokadszor bizonyosodott be, hogy ember tervez, az id?járás pedig végez, a ringet délutánra elérte az es?, így végül a pénteki id?mér?n kialakult rajtsorrend alapján startolt a Superstock is. A vizes id?mér?n Alennek az volt az els?dleges feladata, hogy információkat gy?jtsön a vizes Pirellik tulajdonságairól, mert ilyen gumikkal még sosem motorozott. Folyamatosan gyorsulva és maximálisan koncentrálva sikerült végrehajtania a feladatot, ráadásul úgy, hogy az es?s kvalifikáción résztvev?k közül a 8. legjobb id?t érte el!
Még a vébén sem jut mindenkinek boksz és marad a sátor, de legalább az eserny?slány els?osztályú!
„Minden rosszban van valami jó, így most csak annak tudok örülni, hogy es?s körülmények között is kipróbálhattam a motorom és az abroncsokat. Teljes vizes programot futottam az es?ben, és a most szerzett tapasztalatok biztos segíteni fognak majd a versenyen. Amikor az els? körök után bekoptak a gumijaim, egész gyors körökre voltam képes, és ellentétben a legtöbb ellenfelemmel, nekem végig sikerült a motoron maradnom. Abban bízom, hogy a rajtot jól elkapom, és sikerül a legjobb húsz között végeznem. A titkolt remélt pontszerzéshez nagy bravúrra és sok szerencsére is szükségem lesz” – jelentette ki a szombati nap után Gy?rfi Alen.
Amikor vasárnap reggel leintették a Superstock bemelegít? (warm-up) edzését, az Adrenalin H-Moto csapat még ?szintén reménykedett abban, hogy Alen a viszonylag rossz rajtpozíciója ellenére akár még a pontszerzésre is képes lesz: „A warm-up tíz perce alatt futottam egy bizakodásra okot adó id?t, az 1:43,045 a huszonkettedik helyre volt jó. Száraz körülmények között ez volt a legjobb helyezésem itt Misanóban, így a versenynek bizakodva készülhettem” – foglalta össze a 22 éves motoros.
Az edzésen még akadtak vízfoltok a pályán, de a futamra ezek felszáradtak. Alen pontosan tudta, csak akkor van esélye a bravúrra, álma beteljesítésére, ha már a rajt után közvetlenül képes lesz több helyet el?re lépni. „Nem véletlenül bíztam a jó rajtban, hiszen a piros lámpák kialvását követ?en az els? kanyarkombináció után a 26. helyre léptem el?re. Ráadásul egy nyolcas bollyal sikerült lépést tartanom, azaz minden adva volt ahhoz, hogy jól szerepeljek” – idézte fel a rajt utáni pillanatokat Alen.
Ám nagyon hamar véget ért az álmodozások kora a versenyz? és csapata számára, ugyanis alig kezdte meg a második körét, a negyedik kanyarban már vége is ért számára a verseny: „A szabadkártyával induló Anastasia egyszer?en kiütötte alólam a motort féktávon. Mivel a lehet? legrövidebbet fékeztem, tudtam, hogy itt nem kerülhet veszélybe a helyezésem, de a következ? pillanatban már azt éreztem, hogy egyszer?en kiütötte alólam a Hondámat, esélyem sem maradt a folytatásra. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy sem nekem, sem a motoromnak nem történt komoly baja. Pedig úgy éreztem, akár a csodára is képes lehettem volna… Nagyon remélem, hogy idén ez volt az utolsó peches versenyem. Magamban már le is zártam ezt a hétvégét, és mostantól a jöv? heti, Arragonban megrendezésre kerül? futamra koncentrálok” – fogalmazott a Misanóból kissé keser? szájízzel távozó Alen.
A Superstock 1000-es következ? futamára június 19-én, jöv? vasárnap Arragonban kerül sor.
A futam végeredménye:
1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 16:36,317
2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 16:36,497
3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000RR) 16:41,570
4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 16:46,985.
…
Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) kiesett a 2. körben.
A bajnokság állása:
1. Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 70 pont
2. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 53 pont
3. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 48 pont
4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 29 pont
…
Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot
Legutóbbi hozzászólások