EST. 2002

Gy?rfi Alen: imolai el?zetes

Eljött a régóta várt pillanat, és a vasárnapi futammal kezdetét veszi a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozata, amelynek mez?nyében ismét ott találhatjuk Gy?rfi Alent, hazánk egyetlen gyorsasági motoros Európa-bajnokát. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je immár egy év tapasztalatával a háta mögött vág neki a 2012-es szezonnal. A 22 éves motoros úgy véli, tökéletesen sikerült a felkészülése, a motorjával eleget tudott tesztelni, ezért készen áll a rajtra. A csapattulajdonos, Kelemen Krisztián és Alen f?szerel?je, Nagy Gy?z? egyaránt elérhet?nek tartja, hogy a versenyz? az idénynyitón nemcsak bekerüljön a pontszerz?k közé, hanem stabilan felvegye a versenyt a középmez?ny tagjaival.

Györfi Alen ismét nekivág egy szezonnak, és ezúttal is a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának mez?nyében bizonyíthatja tehetségét. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je tavaly túlesett a tanulóévén, így idén már valamennyi pályán úgy vághat neki a futamoknak, hogy minimum a pontszerzés a célja. Tavaly már majdnem sikerült ezt éppen itt Imolában elérnie, ám a tempója hiába javult fel az els? szabadedzés köridejéhez képest – a péntek délel?tti tréningen 1’56.647-t motorozott, míg a vasárnapi futamon már 1’53.424-t ért el –, a versenyen végül bukott másfél körrel a vége el?tt. Pedig Alen az 5 szektorra lebontott imolai pálya els? szektorában a negyedik legjobb eredményt érte el, igaz ez leginkább a magas végsebességének (267,9km/h) volt köszönhet?, hiszen a pálya többi szektorában a mez?ny második felében helyezkedett el (2. szektor: 19.; 3. szektor: 22.; 4. szektor: 16.; 5. szektor: 23.). Most mindenképpen javítani szeretne, célja a rajtrácson bekerülni a 14-20. hely valamelyikére, míg a futamot mindenképpen pontszerz?ként zárná. Remélhet?leg minél el?rébb…

„Nagyon vártam már ezt a hétvégét, mert hiszek abban, hogy a remekül sikerült téli felkészülésemnek és a jól felkészített Hondámnak köszönhet?en sokkal jobban szerepelek majd, mint tavaly. Mentálisan és fizikailag is felkészülten várom a rajtot. Mindenképpen szeretném megszerezni els? bajnoki pontjaimat, és ennek érdekében a szerel?immel kielemeztük a tavalyi adatokat, a pálya vonalát, és megtaláltuk a remélhet?leg eredményre vezet? taktikát. Remélem, képes leszek valóra váltani az álmaimat, és ehhez megteszem az els? lépéseket Imolában” – fogalmazott a 22 éves motoros.

Alen csapattársa és f?szerel?je, Nagy Gy?z? – ? az Alpok Adria és a Magyar Bajnokság futamain indul Superstock 600-ban – úgy véli, amit lehetett, azt kihozták a felkészülésb?l és a motorból.

„A teszteken egyértelm?en el?re léptünk, így minden esély megvan arra, hogy Alen az idei fejlesztésekkel és a tavalyi adatokat felhasználva mindenképpen odaérjen a pontszerz? helyek valamelyikére. A teszteken sikerült az általunk legjobbnak gondolt beállításokat megtalálni, amiket már csak a szabadedzéseken kell finomítanunk a minél jobb imolai szerepléshez” – állította a f?szerel?.

A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team tulajdonosa is abban bízik, hogy 2007 Európa-bajnoka az idei szezonban is kitesz magáért, és folyamatos pontszerzéssel bizonyítja a tehetségét.

„A tavalyi év a tanulásé volt, és valamennyi pályán szerezhettünk tapasztalatokat anélkül, hogy Alennel szemben teljesíthetetlen elvárásokat támasztottunk volna. Ám idén mindenképpen pontszerz?ként kell zárnia valamennyi futamot, így már a szezon els? versenyén is a legjobb 15 között kell végeznie. A motor felújítása és a szezonra való felkészítése jól sikerült, teszteltünk éppen eleget, ezért optimistán várjuk az idei els? versenyt” – jelentette ki Kelemen Krisztián.

A hétvégi Superstock 1000-es imolai futam menetrendje

Március 30., péntek  

08.45-10.15: motorok technikai átvétele 

11.00-11.30: els? szabadedzés

14.45-15.15: els? id?mér? edzés

Március 31., szombat

09.00-09.30: második szabadedzés

17.05-17.35: második id?mér? edzés

Április 1., vasárnap

09.00-09.10: bemelegítés

10.30: verseny (12 kör* – 59,232 Km)

A futamot az Eurosport2 él?ben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a Facebookon.

Imola (Olaszország)

2012. április 1.

Pálya neve: Autodromo Enzo & Dino Ferrari

Pálya hossza: 4936 m

Pole pozíció: a pálya bal oldalán

Maximum lejtés: 9.10%

Maximum emelkedés: 9.38%

Bal kanyarok száma: 13

Jobb kanyarok száma: 9

Irány: az óramutató járásával ellentétes

Célegyenes hossza: 350 m

2011 – verseny: A szeptember 25-én rendezett futamot az olasz Danilo Petrucci nyerte honfitársa, Davide Giugliano és a szintén olasz Niccoló Canepa el?tt. A verseny leggyorsabb köre (1’50.299) a második helyen célba ért Davide Giugliano nevéhez f?z?dik, ahogyan a hétvége legjobb ideje is (1’50.016).

2011 – pole pozíció: 1’50.016 – Davide Giugliano (Althea Racing)

2011 – a versenyben elért legnagyobb sebesség: Lorenzo Zanetti (BMW) 276,3km/h

ugrás fel