EST. 2002

Gy?rfi X-Boxon készül a Nürburgringre

A hétvégén a legendás Nürburgringen folytatódik a Superbike világbajnokság, melynek keretein belül ismét rajthoz áll Gy?rfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyz?je még érzi ugyan a brnói bukása óta fájó derekát, ám állítja, ez nem fogja hátráltatni abban, hogy megismételje a Silverstone-ban nyújtott teljesítményét, amikor tíz helyet jött el?re a futam alatt. Alen „f?próbája” nem sikerült: ahányszor az Xbox-on nekivágott egy versenytávnak, mindig esés lett a vége.

A motorsport egyik legendás pályáján, a Nürburgringen tér vissza az öthetes nyári szünetet követ?en a Superbike világbajnokság mez?nye. A Superstock 1000-es sorozatban induló Gy?rfi Alen számára igencsak jól jött a pihenés.

„Már Silverstone-ban is csak fájdalomcsillapítókkal tudtam a motoron maradni, mert a brnói esést követ?en nem jött rendbe a derekam. Az azóta elvégzett rehabilitációs torna hatására sokat javult a helyzet, már a cip?met is képes vagyok egyedül felvenni és bekötni. Ráadásul több olyan rendezvényen is részt vehettem, ahol megtapasztaltam, hogy a motorsport iránt elkötelezett emberek mennyire bíznak bennem, és ez hihetetlen er?t ad a folytatáshoz” – árulta el a 21 éves motoros.

Alen ráadásul ismét egy olyan pályán próbálja megszerezni els? bajnoki pontjait, amelyen még egyetlen métert sem tett meg… azaz, dehogyisnem! „Ennyit még sosem töltöttem el az X-boxom társaságában, ugyanis a Nürburgring vonalvezetését legalább a superbike-os videojátékkal memorizálni akartam. Nos, az edzések nagyon jól mentek, a pálya immár nem teljesen ismeretlen számomra, ám nem titkolom, ahányszor nekivágtam egy verseny szimulációnak, mindig bukás lett a vége. Erre szokták mondani, ha a f?próba nem sikerül, majd az el?adás annál jobban fog. Bízom abban, hogy sikerül átmentenem a silverstone-i formám, és ígérem, 150 százalékot fogok teljesíteni az el?ttem álló hétvégén.”


Az Adrenalin H-Moto Team csapatf?nöke, Kelemen Krisztián is bízik versenyz?jében, és abban reménykedik, az idei szezonban végre egyszer már az id?mér?n is sikerül a legjobb húszban végeznie Alennek. „Ha ez meglesz, akkor biztos vagyok abban, hogy az idei esztend? legjobb eredményét produkáljuk majd a Nürburgringen” – jelentette ki a menedzser, aki elárulta, a mostani versenyhétvégével elkezd?dik a 2011-es bajnokság utolsó szakasza, amikor már a jöv? év is egyre gyakrabban kerül szóba.

„Az eddigi tárgyalások egyértelm?en azt bizonyítják, hogy 2012-ben is hasonlóan biztos anyagi háttérrel vághatunk majd neki a bajnokságnak. Hogy csak Alennel, vagy esetleg egy másik magyar versenyz?vel kiegészülve, még nem tudom. Egy biztos, az idei tanulóévet követ?en jöv?re már a középmez?ny eleje lesz a minimális célunk” – árulta el Kelemen Krisztián.

A hétvégi Superstock 1000-es nürburgringi futam menetrendje

Szeptember 2., péntek
10.45-11.15: szabadedzés
14.45-15.15: az 1. id?mér? edzés

Szeptember 3., szombat
09.00-09.30: szabadedzés
17.05-17.35: a 2. id?mér? edzés

Szeptember 4., vasárnap
09.00-09.10: warm up
10.30: a verseny (12 kör, 61,65 km, a futamot az Eurosport2 él?ben közvetíti) 

A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 115 pont, 2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 104 pont, 3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 94,  pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 65 pont, … Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

Amit a Nürburgringr?l tudni érdemes

A pálya neve: Nürburgring
A pálya becenevei: A-ring, vagy „a zöld pokol”
Egy kör hossza: 5137 km
Pole pozíció: baloldal
Kanyarok száma: 17 (6 balos, 11 jobbos)

A Nürburgring a világ egyik legismertebb versenypályája, a németországi Eifel-hegyek közt fekszik. Az eredeti pálya (Nordschleife) a középkori vár, Nürburg körül fut. A pálya három részb?l áll: egyik a Nordschleife, a régi legendás pálya, a másik a Südschleife, ami ma romokban hever, a harmadik a mostani pálya.

A pályát 1925-ben kezdeték építeni és 1927 tavaszára készült el. Akkor a teljes hossza 28,8 km volt. A Nordschleifén történt Niki Lauda ismert balesete 1976-ban, és ez volt az utolsó verseny az eredeti nyomvonalon. Ezután átépíttették egy részét, amelyb?l a mostani pálya lett, az új szakasz 1984-re készült el. 2002-ben átépítették a célegyenes utáni szakaszt, és meghosszabbították a pályát.

A ring külön érdekessége, hogy bárki felhajthat rá, kibérelheti az aszfaltcsíkot egy kis száguldozásra. Ha valaki egy kört szeretne megtenni, annak 24 eurót kell az élményért fizetni, de lehet 4 kört – 89 euro –, 15 kört – 310 euro – és 25 kört – 470 euro – is menni, s?t éves bérlet is váltható 1350 euróért, míg egy 20 perces autóút a jelenlegi, F1-es pályaszakaszon 38 euro ellenében tehet? meg. S?t, egyedi szolgáltatásként a Ring Taxi gyakorlott sof?rjei is körbeviszik a vendégeket.

ugrás fel