EST. 2002

Gyorsasági OB, 1. forduló: Kispataki versenye

Szöveg: Viktor management Fotó: motorinfo.hu

A történet ott kezd?dik, hogy a Magyar Suzuki Zrt. a válságra hivatkozva beszüntette több éves igen sikeres együttm?ködésünket, a Full-Gas Racing Team sem tudta tovább szponzorálni Viktor pályafutását. Az eddigieket mindkét cégnek köszönjük. Új lehet?ségek után kellett nézni, de a mai helyzetben egyetlen import?r sem tudott Viktor számára versenygépet biztosítani.

A vásárlásra messze a legkedvez?bb lehet?séget a Honda Hungary ajánlotta. Terveinkben is Honda motorkerékpár t?nt a legcélszer?bbnek, miután Viktor a hosszú távú VB-én is ezzel a márkával versenyzett. Most már csak azt a támogatót kellett megtalálnunk, aki hajlandó megvásárolni Viktor számára a Hondát. Sok-sok tárgyalás és biztosnak hitt ígéret kútba esett, mikor is az utolsó pillanat után a Prop-Tech szerviz és tuning m?hely jó lehet?séget látott a sokszoros magyar bajnok támogatására. Tulajdonképpen a gép három héttel az els? bajnoki futam el?tt csomagoltuk ki a Honda Dream segítségével és a motorkiállításon már optikailag kész is volt. A kevés tesztlehet?ség ellenére Viktor már az els? tesztnapon pozitívan vélekedett a technikáról.

Az OB szabad edzésén használt gumival is biztató 1.52-es körid?t motorozott, maga mögé utasítva az igen népes 36 f?t számláló mez?nyt. A mért edzésen 1.51.549 köridejével nemcsak a pole-t szerezte meg, hanem a tavalyi legjobb idejét is megjavította egy tizeddel. Mindehhez hozzá tartozik, hogy összesen öt mért kört motorozott, amib?l három 1.51-es id?t tudott teljesíteni. A második rajthelyet a már tavaly is Hondával versenyz? Juhász Dávid teljesítette 1.52.564-el, harmadik Egedi Sándor a Ducatival 1.54.931-el.

Kispataki Viktor

A rajt el?tt kicsit izgultunk, mert Viktor hiába vívta ki a "rajt bandita" nevet (tavaly minden egyes rajtját elvitte), ezzel a motorral még egyetlen egyszer sem volt lehet?sége rajtolni. Ehhez képest nem sikerült rosszul, Dávid mögött másodiknak fordult a rajt után. Az els? körben végig tolta Dávidot, a célegyenes végén féktávon meg is szerezte a vezet? helyet. A taktika ezúttal nem a pályarekord hajszolása volt, hanem a biztos futamgy?zelem, ami az új géppel már egy kiemelked? teljesítmény lett volna. Ráadásul mintás gumit használtunk az els? kerekén, hátul pedig mindkét edzésen, ill. a versenyen is más méret? és típusú Pirelli abroncsot tudtunk csak szerezni. Az új SC1-es 200-as Pirelli gumi jól vizsgázott, mert Viktor a második körben megfutotta a nap legjobb köridejét 1.51.528-al, ami ha csak pár századdal is, de idáig a Hungaroringen a legjobb eredménye.

Juhász két körig tartotta Viktor tempóját, de aztán versenyz?nk elkezdte körönkénti egy másodperces el?nye gy?jtését. A nyolcadik körben az eredményjelz? már biztos hat másodperces el?nyt mutatott, a harmadik-negyedik helyezett pedig már több mint húsz másodperces hátránnyal vívta a maga csatáját. A kilencedik körben megtörtént, ami Viktor pályafutása során még sosem, elnémult a motor. A nagy számok t?rvénye szerint már nekünk is kijárt egy m?szaki hiba, de pont most?! Az utólagos vizsgálat eredménye szerint az egyes henger injektor csatijának biztonsági patentje nem akadt be és három nap motorozás után meglazult. A motorvéd? elektronika azonnal intézkedett és leállította a gépet. Oda a biztos gy?zelem, ami kudarc, de a mutatott teljesítmény els?re mind a csapat mind a versenyz? részér?l biztató.

Kispataki Viktor

Viktor kiesése után a gy?zelmet Juhász Dávid szerezte meg, aki szintén kit?n?t motorozott.
A ducatis Egedi és a BMW-s Sárkány – Viktor nagy el?nye miatt nem látva kiállását – az utolsó körben a dobogós helyért folytatott küzdelemben összeakadtak, aminek bukás lett a vége. Így a már nagy hátrányban lev? Vida Tibor és Györfi Alen állhatott fel a dobogó második és harmadik fokára.

Nem szeretjük azt a magyar szokást, hogy minden versenytudósítás végére gépiesen felsoroljuk a támogatókat, ezt egyetlenegy külföldi tudósításban sem lehet látni, hiszen a motoron és a felszerelésen mindenhol láthatóak a támogatók logói. Ez esetben mégis kivételt kell tennünk, hogy megemlítsük azokat az "?rült motorsport rajongókat", akik igazából nem üzleti érdekb?l, hanem sportszeretetb?l támogatják Viktort, hogy a tavalyi kit?n? eredményei után idén is rajthoz tudjon állni.

Edzés onborad, benne az 1:51.5-ös kör

Köszönet a Prop-tech szerviz és tuning m?helyb?l Csunderlik Csabának, Gabócának, Szikinek, Kövér Csabinak, Márknak és Zsoltnak. Bódis Sanyi bácsinak a legjobb a kipufogóért, Dúzs Péternek az idomokért, Hunya Lászlónak és a SHOX Motoros Áruháznak, Fehér Atillának és a Motorradnak, Vavró Krisztiánnak, a Tokió Racing Klubnak, Bérczi Dávidnak a motor piros-ezüst retro fényezéséért, Fehér Csabának és Keresztes Imrének, Erd?s Tamásnak, hogy az egyetlen 200-as Pirellit a rendelkezésünkre bocsátotta, valamint utoljára de nem utolsó sorban Viktor egyesületének, a Mami SZKI csapatának.

Az egész nem jöhetett volna létre a legnagyobb motorsport "bolond" nélkül, aki egy csokorba gy?jtötte a fent említetteket. ?t Szabó János "Bregyonak" hívják.

Reményeink szerint Viktor a következ? futamokon már élvezheti a Takarékbank és a Motul támogatását is.

ugrás fel