Gyutai Adrián, a 2014-es Alpok-Adria és IMRC sorozatok Superstock 600 bajnoki esélyese augusztusban, a poznani futamon elesett, és olyan szerencsétlenül sérült a kulcscsontja, hogy a szezon további futamait ki kellett hagynia. Úgy tervezte, októberben az Európa-bajnokságon tér vissza, de azt a futamot sajnos nem rendezték meg, így Adrián el?rehozta visszatérését a szeptemberi slovakiaringi szezonzáró futamra, ráadásként pedig támogatóinak köszönhet?en a múlt hétvégén rajthoz állhatott Mugellóban is, a 2014-es olasz bajnokságon (CIV) a National Trophy 600 kategóriában.
Az id?járás nem fogadta kegyeibe a népes, harminckilenc f?s mez?nyt. A csütörtöki tesztnapon és a pénteki szabadedzéseken szinte kizárólag vizes aszfalton tudtak tréningezni, míg a szombati id?mér?n már feltehették a száraz pályára való abroncsokat. A Tomracing Motorsport Team motorosa a tizedik rajtkockát tudta megszerezni úgy, hogy sosem ment korábban a legendás mugellói pályán.
Harminckilencb?l tizenegyedik az er?s olasz mez?nyben.
„Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, hiszen ilyen er?s versenysorozatban még nem versenyeztem. A hétvége nagyon nehezen alakult a számunkra, hiszen a tesztnapon, a szabadedzéseken és az id?mér?kön összesen két húszperces száraz edzést tudtam menni, ami egy kicsit megnehezítette a pályatanulást. A második id?mér?n már sikerült a magamtól elvárt körid?t megfutnom, amivel a tizedik helyet sikerült megszereznem a rajtrácson a harminckilenc f?s mez?nyben. Úgy éreztem, ha vasárnap minden jól alakul, akkor még két-három helyet el?rébb léphetek a versenyen, hiszen a negyedikt?l csak egy másodpercre voltam elmaradva’ – elevenítette fel a hétvége eseményeit Adrián.
A versenyre nem száradt fel teljesen a pálya, így a remekül sikerült rajtot követ?en a kicsit óvatosabban megtett els? körben visszaesett néhány helyezést, majd felbátorodott, és végül remekül felzárkózva a tizenegyedik helyen intették le, ráadásul az utolsó körben parádés el?zéssel utasította maga mögé egyik olasz vetélytársát. Adrián ezzel a teljesítménnyel nemcsak a legjobb hondás lett a harminckilenc f?s mez?nyben, hanem megmutatta, hogy egy ilyen er?s sorozatban is képes helyt állni.
Nagy az érdekl?dés, de hát ez Olaszország.
„A rajtom jól sikerült, az ötödik-hatodik helyen voltam az els? féktávon, aztán páran megel?ztek az els? körben. Lassan melegedtem be a versenybe, ám a harmadik kört?l kezdve megtaláltam a pálya ritmusát, és sikerült visszaküzdenem magam a tizenegyedik helyre. Rengeteget tanultam ezen a versenyhétvégén, hiszen ilyen kemény és er?s mez?nyben még soha nem mentem. De ez a követend? út számomra, hiszen ha szeretnék magasabb szintre jutni, és ott is eredményesen versenyezni, akkor ilyen közegben kell a lehet? legtöbbet indulnom. Nagyon szeretném megköszönni az egész csapat munkáját, a szponzoraim kitartását, mert nélkülük sehol sem lennék. Most egy pici pihenés következik a f?iskolai tanulmányaim mellett, de december elején elkezdem a felkészülést a következ? szezonra’ – árulta el 23 éves paksi versenyz?.
Menedzsmentje, a Tomracing Motorsport Team eközben azon dolgozik, hogy Adrián jöv?re teljes szezont tudjon menni az Olasz Nemzeti Bajnokság (CIV) National Trophy 600-as kategóriájában.
Legutóbbi hozzászólások