EST. 2002

Harley-Davidson

1981-ben fordult a kocka. Az egykori alapítók kifejezésre juttatták azon szándékukat,
hogy visszavásárolnák a nevükr?l elnevezett, és munkájuk által világhír?vé tett
üzemet. Több hónapig elhúzódó tárgyalásokat követ?en 1981 júliusában megköttetett
az üzlet, amelyhez 80 millió dollár hitelt kellett felvenniük Harley és Davidson
uraknak. A gyár teljes mértékben visszaszállt az alapítók kezébe, s?t, néhány
AMF szakember is h? maradt a márkához.

Az üzem

A bélyeg azonban még sokáig a márkához tapadt. Áramlott a panasz az ügyfelekt?l,
a keresked?kt?l és a tesztjelentések oldalairól, melyek mind a motorok kidolgozásának
min?ségét és a gépek megbízhatóságát kifogásolták. A kritikát el kellett ismerni,
és sürg?sen tenni kellett valamit a márka hírnevéért. El?ször újjászervezték
a vezérkart, majd 1500 f?t elbocsátottak, átdolgozták a termelési módszereket,
és bevezették a min?ségellen?rzést.

1984 a szenzáció éve: Softail Evo motorral

A várva várt áttörést az 1984-es év hozta meg az "Evo" motor család
bevezetésével. A 45 fokos szögben elhelyezett "Lapátfej" motort el?ször
1340 ccm-re növelték. A számtalan apró módosítás és a min?ség ellen?rzés eredményeképpen
a motor elérte a japán gépek által diktált min?ségi színvonalat. Megszületett
és útjára indult a Softail.

Twin Cam B 88

Minden jel szerint sikerült a Harley-Davidson-nak visszanyerni régi hírnevét,
de még sokáig nem eléggé. Az "Evo" motor következ? frissítésére még
sokáig várni kellett: a "Twin Cam 88 B" kapta meg el?ször a következ?
motorgenerációt 2000-ben. Az 1449 ccm motor immár 63 lóer?t teljesített, de
persze a gép ett?l még hozta tradícionális formáját, amely nagyban hozzájárult
a 2000-es év 200.000 darabos értékesítési sikeréhez. A Harley-Davidson újra
divatba jött.

Deuce 2000

Az igazi szenzáció azonban 2001-ig váratott magára. Ekkor minden el?zetes beharangozás
nélkül egy olyan Harley-Davidson látott napvilágot, melynek formája is bátran
elrugaszkodott a tradicionális modellek dizájnjától. Ezen kívül a V-motor szöge
is 60 fokosra módosult, megjelent a befecskendez?, valamint hengerenként négy
szelepet alkalmaztak a tervez?k. A gyár modelljeinek történetét nézve valóságos
palotaforradalom következett be.

2003-as V-Rod

A Harley-Davidson motoroknak úgy t?nik, nem kell többé a japán vagy az európai
gépekhez hasonlítani magukat. Éppen ellenkez?leg, manapság sokan hozzájuk igyekeznek
hasonlítani. Az els? száz év története nem volt megpróbáltatásoktól menetes,
mégis a történet sikeresnek mondható. A Harley-Davidson több értelemben is h?
maradt önmagához, ezért mai hírneve és 100 éves története szorosan összefonódott
egymással. És ez az, amit nem könny? utána csinálni.

ugrás fel