EST. 2002

Harley-Davidson

Véget ért a II. Világháború, a Harley-Davidsonnak újra a piaci értékesítéseib?l
kellett megélnie. 1947 ?szén bemutatják az új 1200-as modellt, amely az "FL"
típusnevet viseli. A modellt 18 éven keresztül folyamatosan gyártják, rengeteg
apró módosítással. Az els? évben még a "Knucklehead" blokkját építik
a vázba, majd mikor a hengerfejet laposra cserélik, megszületik az "FL"
modellek beceneve is: "Panhead". A motor immár kevésbé vibrál, valamivel
csendesebb, és a h? háztartása is sokat javul.

Panhead

A Harley-Davidson történetében el?ször, 1948-as módosítás alkalmával az els?
rugós villák helyére hidraulikus teleszkópok kerülnek. Az új változat a "Hydra-Glide
névre hallgat

Hydra-Gilde

Négy évvel kés?bb, 1952-ben a vásárlók már nem csak lábkuplungos-kéziváltós,
de kézikuplungos-lábváltós gépeket is rendelhettek a Harley-Davidsontól. 1953-tól
hidraulika gondoskodik a szelepek játékának kiegyenlít?désér?l. 1958-ban megújul
a futóm?, megjelennek hátul is a hidraulikus rugóstagok. Ezzel a változtatással
születik meg az új becenév: "Duo-Glide".

Duo-Glide

A "Panhead" 1966-ig maradt a Harley-Davidson modell-kínálatában.
Az utólsó változtatás 1965-ben történik rajta, ekkor kap elektromos önindítót
a berúgó kar helyett. Ehhez a változtatáshoz kapcsolódik az "Electra-Glide"
fantázianév.

Electra-Glide

Panhead "Easy Rider"

ugrás fel