A Harley-Davidson 29 különálló modellel támad 2012-ben Európában. A számos új, vagy átdolgozott cruisertípus mellett a legnagyobb dobásnak az a Twin Cam 103 névre keresztelt er?forrás tekinthet?, amit a jöv? szezontól megkap minden Softail és Túra Hádé, a Blackline-t kivéve.
Az új, 1690 köbös er?forrás 134 Nm nyomatékot ad le, ez körülbelül 6 százalékkal több, mint az el?z?, Twin Cam 96-é volt. Az új 103-ast a többletteljesítmény miatt speciális hajtókarokkal, a megbízható m?ködés (hidegindítás) miatt pedig automatikus dekompresszorral szerelik. A 103-asságot természetesen az oldal- és gyújtásdeknin, továbbá a légsz?r?n is megtalálható jelzések… ööö, jelzik.
Switchback ‘utcai’ stílusban, leszerelt szélvéd?vel és dobozokkal
(klikk a képre, Switchback-galéria nyílik!)
Az új Dyna Switchbacket a wall-martos (ami kb. az amerikai Tesco – Szerk.) akciókon felcseperedett generáció kedvéért úgy reklámozzák, mint „két motor egyben.” Lényege, hogy nagy szélvéd?jét, és a két kemény, „bagger” stílusú oldaldobozt (14 kg-os tárolókapacitással és gyújtáskulccsal nyitható zárakkal), könnyedén levehessük, így a Switchbacket pillanatok alatt alakíthatjuk túra hádéb?l utcai hádévá. A modern technika leny?göz? vívmányai, igaz..?
Amúgy a Switchback a legkönnyebb túramotor a H-D palettáján, 330 kg-os menetkész tömege 43 kg-mal könnyebb, mint a Road Kingé. „Az els? rész geometriája, a kerekek, a speciális gumik, valamint a fordított villa mind hozzájárulnak a könny? vezethet?séghez” – ezt maga Brian Scherbarth, a Harley-Davidson mérnöke mondta el róla, a hatsebességes, overdrive-szer?en kiosztott váltóm? csak segít ebben.
A roppant túrahádék között els?osztályú kezelhet?séget ígérnek a Switchbacknek
Az új modellt úgy tervezték, hogy a Switchback klasszikus, stílusos formáját meg?rizze oldaltáskával vagy nélküle is, amelyet a nyújtott, 17,8 literes tankja és lenyúló sárvéd? ívei csak még jobban kiemelnek. A nem túl magas, hátrafelé ívelt, hajlított kormány, valamint az el?retolt lábtartók és a kétszemélyes túraülés akár egész napos motorozásra is alkalmassá tehetik az ABS-szel gyárilag szerelt túramotort.
A 2012-es modellév jubileumi sarkában csücsül az új, 10. évfordulós V-Rod – bizony, jöv?re már idestova egy évtizede lesz, hogy legördült az els? Revolution-blokkos gyorsuló m?vész a milwaukee-i gyártósorokról. A jubileum tiszteletére az évfordulós modell mellé felfrissített Night Rod Special és V-Rod Muscle változatok is érkeznek.
Túrafelszereltséggel: a dobozok 15 kilót bírnak, zárhatók, és könnyedén ledobhatók
A V-Rod 10th Anniversary Editiont csak és kizárólag a jubileum évében, 2012-ben fogják gyártani. Az eredeti, tízéves típus ezüstösségét visszhangozó fényezéssel és azonos szín? vázzal készül, a blokkon, a kipufogón és a m?szerfalon külön krómozott és polírozott plakettek, elemek jelzik, ez bizony nem egy hétköznapi V-Rod.
A „tízéves” modellt ezeken felül egy új formára hajlított, teljesen lekrómozott, egyenesen hátra ível? dupla kipufogó, az eredetiknél darabonként 1,4 kilóval könnyebb, ötküll?s martalu kerekek, egy új, LED-es lámpás hátsó idom, új kormány és m?szerfal, valamint egy egyedi varrással megbolondított, kétszintes ülés teszi még egyedibbé.
Tízéves a V-Rod: a jubileumi kiadás csak 2012-ben lesz kapható, az eredeti modellt idéz? fényezésben és ’10th Anniversary’ plakettek sokaságával
(klikk a képre, V-Rod Anniversary-galéria nyílik!)
A Rodok szülinapját az új hátsórésszel, könnyített kerekekkel, átalakított üléspozícióval, valamint új lábtartókkal és kormánnyal felszerelt, 2012-re átfésült Night Rod Special hivatott még ünnepelni. Az újrahangolt els? és hátsó futóm? könnyed kormányzást ígér, a teljesítményre éhes er?gép – ahogy neve is sugallni hivatott – kizárólag fekete színben érkezik, de a gyár azt ígéri, így adja a leginkább hamisítatlan Harley-élményt.
Számos új, vagy egy kicsit átrajzolt alkatrész tetszeleg a Night Rodon, a teljesség igénye nélkül ilyen például az új, sportosabb farokidom (szintén LED-es lámpával), az új, fekete tükrök, lábtartók és pedálok, vagy a sima Rodot is díszít? új, szépen varrott kétszintes nyereg és a könnyebb, mart kerekek.
A Night Rod Special a legveszedelmesebb mindközül: csupafekete és csupa er?
A Rodokat ugyanaz az 1250 köbcentis, 125 lóer? és 111 Nm leadására képes vizes, 60 fokos V-kettes hajtja, típustól függ?en ezüst, vagy fekete színre fényezve, a Night Rod Specialt ezeken felül a csupafekete díszít?elemekr?l, vagy a légsz?r? és a hátsó sárvéd? „versenymatricázásáról” ismerhetjük fel. Természetesen a Rod-család legújabb tagja, az alig páréves Muscle is kapott a 10-ik évfordulóból, mégpedig egy szép, 10th Anniversary emblémát.
A gyári, szériamodellek csinosítását megkönnyít? virtuális tuningm?hely, a H-D1 immár az összes gyári kiegészít?t tartalmazza, hádénk személyre szabása a konfigurátorral sosem volt ilyen könny?, mondják, aki viszont még ehhez is lusta vagy – a cikikusságot félretéve, inkább mondjuk úgy – még többre vágyik, annak ott a CVO!
Az a bizonyos új V-Rod-farokidom, az új lámpával
(klikk a képre, Night Rod Special-galéria nyílik!)
A Custom Vehicles Operations a Harley-Davidson egyedi motorgyártó részlege, a CVO-modellekhez prémium kategóriás kiegészít?k és egyedi fényezések társulnak, amelyek nagy része megtalálható a H-D kiegészít? és alkatrész katalógusában. A CVO modelleken azonban sokszor már a megjelenés el?tt felt?nhetnek olyan extrák, amelyek csak kés?bb kerülnek sorozatgyártásra.
A 2012-es CVO Road Glide Custom a „hot-rod” cápa orrú modell, vázra rögzített fejidommal és karcsú alakjával hódít. Csúcsmin?ség? Harman/Kardon audió rendszere CD/AM/FM/WB rendszer? és csatornánként 100 Watt teljesítményt ad a fejidomba rögzített magas és mély hangszóróknak, a jobb oldaltáskában található a hozzá csatlakoztatható 8GB Apple iPod Nano is.
A CVO Road Glide Custom egyedi megoldásai a sötétített szélterel?nél kezd?dnek, és a kontrasztosan krómozott, egyedi Agitator kerekeken át a kétrészes, levehet? háttámlás ülésen, az egész motor fényezésén végigvitt vonalakon, és az alacsony kialakítású, CVO-grafikás üzemanyagtankra szerelt m?szerekig folytatódnak. A Road Glide-on felül három újfényezés? CVO-t is kapunk, ezek: a CVO Street Glide, a CVO Softail Convertible és a CVO Ultra Classic Electra Glide.
A CVO modellekr?l, pontosabban azok egyedi, különleges kiegészít?ir?l b?vebb felvilágosítást a www.harley-davidson.com weboldalon találhattok, a 2012-es modellek leghamarabb ?sz végén érkeznek meg Magyarországra.
Legutóbbi hozzászólások