Sokan vádolják a Harley-Davidsont azzal, hogy túlzottan konzervatív, rugalmatlan, nem képes kitörni az önmaga felállította sémarendszerekb?l. A milwaukee-i gyár alighanem meglepi a kritikusokat merész húzásával: a sportos vonalú csupaszok piacára készül betörni egy, a dirt track világából ihletet merít? motorral. A különös, poros oválpályákon versenyz? gépek viadalait nyilván annyian nem követik mifelénk, az Öreg Kontinensen, ám az óceán túloldalán a dolog képes úgy lázba hozni a közönséget, mint kevés más.
Az XR 1200 név visszautalás lehet a több mint két évtizedes XR1000-es vasra, de felidézi a versenypályák könyvébe eleddig jópár bejegyzést tev? XR 750-t is. Amúgy maga a motor teljesen új, semmi köze az el?dökhöz: még a tank is új tervezés, pedig az tényleg nem t?nik annak. Ez a tartály egy airboxot foglal magában, vagyis nem a tradicionális darab. Az új farokidom inkább zömök benyomást kelt, ezt azonban még fogyókúrára foghatják, miel?tt a modell szériagyártása megkezd?dik.
A blokk rengeteg újdonságot tartogat: elektronikus befecskendezéses (downdraft szelepes) egység, melynek jobb oldaláról elt?nt a mozdíthatatlannak hitt légsz?r?. De hogy senkinek ne legyen hiányérzete, a figyelmet egy látványos, krómozott, felfelé mered?, kétcsöves kipufogórendszer katalizálja. Ami a járm? legnagyobb teljesítményét illeti, csak egy intervallumot hozott nyilvánosságra a HD, eszerint a potenciál 85 és 90 lóer? közé esik.
Az alumínium leng?villától elkezdve az öntött felniken át a (figyelem!) sportos Dunlop Qualifier (120/70ZR18 illetve 180/55ZR18) abroncsokig rengeteg a Harley habitusától alapvet?en azért eltér? újítás. A gumikat a Dunlop spontán fejlesztetette az XR 1200-nak. Említést érdemel a 43 mm szárátmér?j?, felfordított Showa teleszkópvilla.
Hogy mi lesz az egyel?re prototípusként bemutatott modell sorsa, még nem világos, az amerikaiak egyel?re a közönség reakcióit szondázzák. Könnyen elképzelhet?, hogy a HD 2008-as kínálatában már ott leljük az XR-t.
Legutóbbi hozzászólások