Tervez?nk és csapata közel 40 éve foglalkozik motorokkal és b? 10 évvel ezel?tt megálmodta, hogy épít egy saját duál motort. Jim kedvenc er?forrása a HD 1200 sportser blokkja, aminek kiemelked? nyomatéka jó szolgálatot tehet egy terepmotor esetében.
Tény, hogy az általunk is tesztelt blokk rendkívül nyomatékos és mindezek mellett alacsony fogyasztású. Jim hipotézisét er?siti az a tény is, hogy azóta a világ egyik meghatározó quad-gyártója, a Can-Am is Rotax V2 er?forrásokat épit új modelleibe – igen nagy sikerrel.
Tervez?nk vásárolt egy 2003-as sportstert és nekilátott a munkának. Az er?forrás széles körben tuningolható, így akinek nem lenne elegend? a gyári lóer?-mennyiség, az könnyen növelheti azt akár egy 1250 NRHS kittel.
Jim több európai motort is kipróbált a tervezés id?szaka alatt és ezen tapasztalatokat építette be a koncepcióba. Amit sikeresen átvett, az a futóm? fontossága, el?re és hátra is az Öhlins által készített rugóstagokat szerelt be. A kormány túlzott aktivitása ellen Scotts kormánylengés-csillapítót épített az általa készített villahídra.
Változtatott a kerékméreteken a jobb man?verezhet?ség miatt – 140/80-18 hátul, 90/90-21 el?l. A világítást egy 55 wattos halogénlámpa biztosítja, míg hátra egy led-lámpát szereltek a vibrációból adódó esetleges problémák elkerülése végett.
Mindent összevetve az SC3 Adventure fantázianévre keresztelt motoron jól látszik a rengeteg munka és belefektetett energia. A motor súlya megközelít?leg 214 kg, a tank (alulmínium) kapacitása 23 liter, ami a blokk átlagos 5-6 literes fogyasztása mellett igen nagy hatótávolságra enged következtetni.
Jim pár dolgot még át szeretne építeni az SC3-on. Ilyen a supertrapp kipufogórendszer, amely állva motorozáskor nem a legmegfelel?bb, így más elvezetést terveznek – valamint egy teljes koffer-rendszer kivitelezése is a listán szerepel.
Legutóbbi hozzászólások