EST. 2002

Három új Triumph cruiser 2014-re

A Triumph Motorcycles három új modellel b?víti cruiser kínálatát a 2014-es modellévre. A „kisebb”, 875 köbcentiméteres kategóriát a sikeres America és Speedmaster típusok mellett jöv?re a túrás kiegészít?kkel felszerelt America LT er?síti tovább, a világ jelenleg gyártott legnagyobb henger?rtartalmú (1699 cm3) soros kéthengeres blokkja által hajtott ThunderBird-család pedig két új taggal – a Commander és LT változatokkal – gyarapszik.

America LT

Az LT, mint „Light Touring” változata az Americának h? nevéhez: az alap America felszereltségéhez képest gyárilag a túrázás kényelmét növelni hivatott kiegészít?kkel kerül a szalonokba.

Triumph Cruiser 2014 

Alapjait a jól ismert America szolgáltatja, így a váz, az er?forrás és a felfüggesztések változatlanok a kiválóan kezelhet? és élvezetes alapmodellhez képest, azonban a gyári Triumph Accessories katalógusból a legkedveltebb termékek alapáron járnak az America LT-hez; ezek:

–        Pár mozdulattal eltávolítható, nagyméret? szélvéd? plexi

–        Igazi b?rb?l készült oldaltáskák

–        Utas „Sissy Bar” háttámla, párnázott deréktámasszal

Az America LT-t a karakteres hangjáról könnyen felismerhet?, és a motor kellemesen lendületes menetteljesítményeiért felel?s klasszikus, soros kéthengeres Triumph er?forrás hajtja. A 875 köbcentiméteres, 270 fokban elfokolt f?tengely? motorblokk 61 lóer?s teljesítmény-, és már 3300-as f?tengelyfordulatnál elérhet? 72 Nm nyomaték leadására képes. A DOHC vezérlés? er?forrás légh?téses bordákkal vadított külalakja a hatvanas-hetvenes évek Triumph-jait idézi, de odabent a lehet? legmodernebb.

Triumph Cruiser 2014 

Acélcs? gerincváza megegyezik az Americáéval, míg a sportos, mégis könnyed kezelhet?séget 41 mm-es csúszószár átmér?j? KYB teleszkópvilla és a szintén KYB gyártmányú, el?feszítésben állítható hátsó rugóstagok szavatolják. A biztonságos lassítást elöl 310-, míg hátul 285 mm átmér?j?, Nissin gyártmányú féktárcsák biztosítják, az izmos cruiser megjelenést a kiváló min?ség? krómon és fényezésen felül pedig a széles, hátul 170-, elöl 130 mm széles gumiabroncsok hangsúlyozzák. 

Az új Thunderbird modellek megkapták az eddigi Thunderbird Storm-változatának nagyobb, 1700 köbcentiméteres er?forrását, a kényelem és mindennapi használhatóság növelése érdekében pedig egy teljesen új tervezés? vázra épülnek fel.

Triumph Cruiser 2014 

Az ergonómia és kezelhet?ség még további növelése érdekében a Triumph mérnökei egy új vázat konstruáltak a vadállati nyomatékáról elhíresült nagy kéthengeres Triumph-nak: az új Thunderbird Commander és Thunderbird LT egy hátul alacsonyabb kialakítású, elöl pedig megváltoztatott kormánygeometriával rendelkez?, némileg hosszabb vázra épülnek fel, ami így nem csak a kényelem, de a kezelhet?ség oltárán is áldoz.

A Triumph mérnökei az áttervezett vázzal a váznyakot kitolták el?re, az ülésrésznél nyert térrel együtt mindez még több helyet biztosít a motorosnak. Mindez ráadásul egy új, nagyobb, dupla vastagságú szivaccsal ellátott, s emiatt hosszabb távokon sokkal komfortosabb nyereg kiképzését tette lehet?vé anélkül, hogy az ülésmagasság (700 mm) változott volna.

Triumph Cruiser 2014 

A váznyak geometriaváltozása során a Triumph az új, 140/75-17 méret? els? abroncsok érdekében a kezelhet?séget befolyásoló paramétereken is változtatott, hogy a szélesebb gumi és kormány, valamint a némileg megváltozott súlyeloszlás mellett megmaradjon a Thunderbird legendásan könnyed és engedelmes kezessége. Az új, 140-es els? abroncs „mögött” a hátsó maradt 200/50-17 méret?, azonban a Thunderbird LT számára a Triumph és az Avon közösen kifejlesztette a világ els? és ez idáig egyetlen fehér oldalfalú radiális abroncsát.

Triumph Cruiser 2014 

Thunderbird LT

A Thunderbirdök futóm?ve továbbra is maradéktalanul megfelel a legsportosabb követelményeknek is; mindkét modellen elöl 47 mm-es csúszószár átmér?j? Showa teleszkópokat, hátul pedig 5-fokozatú rugóel?feszítés állítási lehet?séggel rendelkez? Showa rugóstagokat találunk. A fékezés feladatait a Nissin rendszerei látják el, kiegészülve a Triumph – a szériafelszereltség részét képez? – ABS blokkolásgátló rendszerével. A fékek elöl s hátul egyaránt 310 mm-es féktárcsákból, s elöl négy-, míg hátul egydugattyús féknyergekb?l állnak.

Triumph Cruiser 2014 

Mindkét új modellt az eddigi Thunderbird Storm 1700 köbcentis, folyadékh?téses, benzinbefecskendezéses soros kéthengeres er?forrása mozgatja. A két 850 köbös henger a DOHC szelepvezérlés, a csúcsmodern injektor rendszer és a 270 fokra fokolt f?tengely közbenjárásával 5400-as fordulaton 94 lóer?t, míg már csupán 3550-nél nem kevesebb, mint 151 Nm (!) nyomatékot szabadít az aszfaltra. Mindezt a tolóer?t egy progresszív gázkarral uraljuk, átvitelér?l egy hatfokozatú váltó gondoskodik, míg a szekunderhajtás feladatát – a minél stressz mentesebb együttélés érdekében – bordásszíjra bízták a mérnökök.

Thunderbird LT

A 2014-es Triumph Thunderbird LT – mint Light Touring – minden motorozást életünk meghatározó élményévé képes varázsolni. Lélegzetelállító ereje, utánozhatatlan stílusa és méreteihez képest meglep?en könnyed kezelhet?sége egy igazi prémiumkategóriás cruisert eredményezett, amely kényelmes, élményekkel telített utazásokra invitál.

Triumph Cruiser 2014 

A Triumph egyedi, gyorszáras plexifelfogatásának köszönhet?en az LT nagyméret? túra szélvéd?plexije pillanatok alatt eltávolítható, ha éppen ne lenne szükség az általa biztosított kiváló szélvédelemre, míg az alapáron a típushoz biztosított, igazi b?rb?l készül? oldaltáska rendszer ?rtartalmát a jobb kihasználhatóság érdekében még tovább növelték. A szimpla fényszóró két oldalára helyezett kiegészít? lámpatestek, a krómozott, cserélhet? csúszóbetéttel ellátott lábtartó deszkák, az állítható sarokváltókar és a típusegyedi, klasszikus küll?s kerekek teszik teljessé az LT túrás felszereltségét. 

Thunderbird Commander

A 2014-es új Thunderbirdök „fenegyereke” a Commander (parancsnok) nevet kapta, méghozzá nem véletlenül. Jellegzetes, dupla fényszóróival, az LT változat krómos csillogásához képesti gonoszabb, feketébb megjelenésével és összetéveszthetetlen motorhangjával igazán képes megmozgatni bennünk a fenegyereket…

Triumph Cruiser 2014 

Az épített cruiserek világát idézi a Commander kormányán belül elvezetett kábelezés, a kizárólag erre a típusra jellemz? egyedi jelvények, vagy az Art Deco stílusú hátsó lámpaegység az újfajta, fénydiódás irányjelz?kkel. Az LT küll?sei helyett a Commander sportosabb, öntött kerekeken gurul, az igényes és csúcsmin?ség? kétszín? fényezés árnyalatait pedig minden motorkerékpáron emberi kéz által húzott hajszálfestés választja el.

Triumph Cruiser 2014 

Mindkét új Thunderbird hatalmas, 22 literes tankkal büszkélkedhet, gyújtásrendszerük immobilizeres, az új, LED-es indexek pedig önm?köd?en kapcsolnak ki. A kényelem és biztonság a tankon helyett kapott m?szeregységben még magasabb szintre emelkedett, ugyanis a hagyományos mutatós kilométer óra melletti, LCD-s kijelz? által megjelenített üzemanyagszint, napi kilométerszámlálók és id?mér? óra között immár kényelmesen, a kormányon elhelyezett gomb segítségével váltogathatunk. 

Speedmaster

A plusz egy ráadást a 2014-es Triumph Speedmaster jelenti: Hinckley jöv?re „befeketíti” a 865 köbös cruiserek sportosabb változatát.

Triumph Cruiser 2014 

Az Americákhoz képest vagányabb stílust képvisel? modell öntött kerekeit, kormányát, lámpatestét, valamint többek között a lábtartóit és pedáljait fekete fényezéssel látják el, ezzel még vadabb irányba terelve a Speedmastert, majd, már csak a miheztartás végett, a kipufogórendszert is áthangolják, hogy akárcsak a színeké, a kipufogóhang tónusa is mélyüljön… 

A Triumph America LT, Thunderbird LT és Thunderbird Commander modelljei 2014 tavaszától elérhet?ek.

A 2014-es típusokról b?vebb tájékoztatást a Triumph Budapest (H-1071 Budapest, Damjanich u. 11.-15.) bemutatótermében kaphattok!

ugrás fel