EST. 2002

Háttér: a 800-as valenciai összteszt

Néhány villáminterjú a MotoGP-s pilótákkal, akik épp leszálltak a 800-as motorokról. Rossi például a 990-es Yamahával éppúgy ment, mint az új géppel. De miért is? ‘Hogy megfejtsem, hogyan sikerült elvesztenem a vébét. Még nem jöttem rá.’ Köze van a motor melegedéséhez, szélárnyékban? ‘Igen, az egyetlen maláj verseny kivételével. Laguna Secában és Motegiben egyformán fennállt a probléma.’

Hogy érzed magad egy elbukott világbajnoksággal a hátad mögött? ‘Mondjuk úgy, sokkal motiváltabb leszek. Ha rajtam múlna, két hét múlva kezdhetnénk a szezont. Egyébként jól vagyok, a vasárnap estém persze elég szomorú volt. Mostanra megnyugodtam, két napja itt vagyok Valenciában, pihentem egy kicsit. Elég z?rzavaros hétvége volt rengeteg emberrel.’

Hogyan viselkedett a 800-as Yamaha? ‘Nagy figyelmet szentelünk az el?bb említett melegedési jelenségnek, éppen ezért megpróbáltam Stoner és Capirossi mögött is menni egy kis ideig. A motor rendben van, gyors, de a többiek sem viccelnek. Másrészr?l ezen a pályán az ezresek sem adják ki teljesítményüket száz százalékig. Azt hiszem, Brnóban máshogyan alakulnának a dolgaink.’ Van változás Brnóhoz képest, ahol el?ször tesztelted a prototípust? ‘Motorszinten javult, és van két váz, ami közül választhatunk: az egyik hasonlít a mostani ezreséhez, a másik eltér? tömegelosztású.’

A teszt nagy visszatér?je Alex Barros, aki szerint elég jól mentek a dolgok. ‘Ez volt az els? napunk, megpróbáltuk az alapbeállításokat megtalálni. Vannak reménykelt? pontok, vannak, amiken még dolgoznunk kell, de hát ezért vagyunk itt. Jó volt az els? kapcsolatfelvétel a Bridgestone gumikkal is. Még persze van hová fejl?dni: a legjobb köröm 1’33’6 volt, ezen egy mp-t legalább szeretnék faragni. A csapatban minden a legnagyobb rendben, emberi a légkör, tetszik a munkafelfogás.’

Loris Capirossi meglehet?sen elégedettnek t?nt a GP07-tel. ‘Fogjuk rá, hogy elégedett vagyok, de még rengeteg munkánk lesz’ mondta az idei kiírás bronzérmese. ‘Egészen más vezetési stílust kíván meg ez a motor, az ezrest teljesen el kell felejteni. A reggeli órákban jól mentem, de aztán kijöttem enni, és amikor visszaültem a motorra, pocsékul teljesítettem. Úgy vezettem, mintha a régi lenne. Pedig nem az. Ehhez hozzá kell szokni.’ De azért látsz fejl?dést, ugye? ‘Hatalmas teljesítménye van, de még nem vagyunk rendben. Egy csomó dolgot ki kell még próbálnunk.’

Mégis, miben más ez az új vezetési stílus? ‘A 800-assal a kanyarbemeneti sebességet kell kihasználni. Mikor befordulsz a kanyarba, engedned kell a féket és aztán adni a gázt, ahogyan a régi 500-asokkal kellett. Egyel?re próbálok egyenletesen körözni, nem az id?re megyek rá. Összességében pedig szépen fejl?dik a motor.’

A 800-as tesztnap összefoglalója

Érdekes kalandon van túl Marco Melandri, aki els? ízben szerzett tapasztalatokat a Bridgestone gumikkal szerelt Hondáról (az RC211V-r?l). Ráadásul betegen. ‘Egy enyhe ételmérgezést kaptam, ezzel küzdök ma, de hát dolgozni meg kell az új gumikkal. Dupla melót csinálok: el?bb a gumik, aztán a motor, a kett? között a saját beállításaim. Kihagyom a következ? malajziai tesztelést, majd Jerezben ott leszek november végén.’

Hogy tetszenek a Bridgestone-ok? ‘Egyel?re rendben van minden, látom a szerel?kön, hogy rendkívül motiváltak és jó velük az együttm?ködés, remekül dolgoznak alánk, odafigyelnek a kéréseinkre.’ És a pályán? ‘Nagyon sokat változtat a Hondán a Bridgestone gumi. Másak a kanyarbemenetek, ez valószín?leg az eltér? profil vagy a szerkezet merevsége miatt lehet. Folyékonyabb a vezetés, majdnem olyan, mint 2005-ben. Azóta nem motoroztam így.’ Mit szólsz a többiekhez? ‘Úgy látom, a 800-asok mind nagyon gyorsak. De az új Honda, amit én Jerezben próbálhatok majd ki, tíz évet öregített a többieken.’

Casey Stonert korábbi (illetve jogilag még jelenlegi) csapatf?nöke, Lucio Cecchinello engedte tesztelni a Desmosedici GP7-et. A fiatal ausztrál állítása szerint ráérzett a Ducatira: összesen hetvenhét kört ment, a leggyorsabbat 1’33’41 alatt.

ugrás fel