EST. 2002

Hayden a leggyorsabb Phillip Islanden

A Phillip Island-i MotoGP tesztsorozat utolsó napján id?eredmények tekintetében fölényes sikert aratott a HRC együttesét er?sít? Nicky Hayden, aki közel két tizedet mért csapattársára, Dani Pedrosára. A sejtések szerint többr?l van szó a pilóták szimpla ‘megtáltosodásánál’: sokkal valószín?bb, hogy a gyári alakulat mérnökei a zárónapon elkezdték pályára tenni az RC212V-ben rejl? valódi er?t. Ahogy Takanori Okuma, a fejlesztés vezet? mérnöke és Carlo Florenzano sportmenedzser is elmondták, a korábbi téli teszteken a Honda reális teljesítményének körülbelül 80%-át adta le.

A tézist meger?síteni látszik, a tény, hogy Checa az LCR privát motorján nem tudott kimagaslóan javítani, a Gresini-féle duó, Elias és Melandri pedig csak a kilencedik illetve tizedik helyen zártak, Nakano számára meg még annál is keservesebb az élet. (Macióék már önmagában attól is gyorsulhatnak, ha a Bridgestone elkészül a 16′-os gumikkal.)

A repsolos kett?s mögött zárták a végs? felvonást a ducatisok: Loris Capirossi és Casey Stoner megint szinte azonos tempót produkáltak, ám a fiatal ausztrálnál még mindig gyorsabb egy leheletnyivel Capirex. Alex Hofmann a Pramac D’Antin csapat GP7-ével az ötödik helyre volt jó, vagyis a zárónapon hamarabb tudott fordulni a szigeti aszfaltcsíkon, mint az el?z? két napon ragyogóan motorozó Alex Barros.

Chris Vermeulen napi hatodik helyével megmentette a Suzuki becsületét: a kékek remekeltek Sepangban, ám Ausztráliába érve rendre az id?tabella hátsó felében foglaltak helyet – ennek oka minden bizonnyal a Bridgestone gumik teljesítmény-eltérése a két pályán. Folytatás február ötödikét?l, éppen az említett délkelet-ázsiai ringen.

A harmadik nap a Szigeten – nem hivatalos id?eredmények

1. Nicky Hayden, Repsol Honda: 1’29.52
2. Dani Pedrosa, Repsol Honda: 1’29.70
3. Loris Capirossi, Marlboro Ducati: 1’30.14
4. Casey Stoner, MarlboroDucati: 1’30.20
5. Alex Hofmann, D’Antin Ducati: 1’30.21
6. Chris Vermeulen, Rizla Suzuki: 1’30.34
7. Alex Barros, D’Antin Ducati 1’30.43
8. Carlos Checa, LCR Honda: 1’30.46
9. Toni Elias, Gresini Honda: 1’30.56
10. Marco Melandri, Gresini Honda: 1’30.80
11. John Hopkins, Rizla Suzuki: 1’30.80
12. Shinya Nakano, Konica Minolta Honda: 1’30.97
13. Kenny Roberts Jnr, KR212V: 1’31.10

ugrás fel