Mint arról mi is hírt adtunk, az Egyesült Államok MotoGP Nagydíjat is fogadó versenypályáját, a Laguna Seca-i Mazda Raceway-t 7 millió dolláros költségen átépítik, hogy biztonságosabbá tegyék a helyszínt a júliusi USA GP-re. A célegyenes utáni kanyar bukóterét kiszélesítik, ez lesz a legfontosabb változtatás, hiszen azon a ponton olyan balesetek történtek, amelyek rávilágítottak a kaliforniai ring biztonsági hiányosságaira. De megnövelik a teret a 3-as, 4-es, 6-os és 7-es kanyarok mellett is: ezt a királykategóriás pilóták egyöntet?en kérték. A média képvisel?i is kritikával illették a ‘sajtópalota’ korlátozott befogadóképességét: 2006-ban, ígérik, nem lesz okuk panaszra az újságíróknak, hiszen a régi épületet ledózerolják, s helyébe minden igényt kielégít? hospitality-t építenek.
Eddig rendben is volna minden: a biztonság (no meg a kényelem) mindenek felett. A híres Dugóhúzó kanyar kiszintezése azonban már komoly polémiákat váltott ki az USÁ-ban. Nyugodtan mondhtajuk, hogy ez a lejt?s kanyarkombináció jelenti a legnagyobb kihívást a motorosok számára. ‘El a kezekkel a Dugóhúzózól’ felkiáltással az ügyben felszólalt Nicky Hayden, a 2005-ös Laguna Seca-i MotoGP Nagydíj gy?ztese. Hayden a Cycle News magazinnak elmondta, hogy egyetért az átépítésekkel, kivéve, ami a számára oly kedves kanyart illeti.
A Honda pilótája szerint ezzel elveszne a pálya varázsa és természetessége, a dugóhúzó utáni rész pedig egy banális egyenessé csökevényesedne. Ezzel szemben most a dombtet?re nagy sebességgel érkez? motorosoknak meg kell küzdeniük az els? kerék ‘elrepülésével’, s rögtön ezután brutális kigyorsítás vár rájuk egy lejt?s kanyarban. Laguna Seca ett?l szép.
Legutóbbi hozzászólások