EST. 2002

Hayden és Biaggi, az átigazolási szezon antih?sei

Úgy t?nt a híresztelések alapján, hogy Max Biaggi visszatér a MotoGP-be a vízválasztó 2007-es évadra. Persze erre még most is minden esélye megvan, ahogy arra is, hogy szépen egyesével csukódjanak be el?tte az ajtók, akárcsak tavaly. Nagyon er?sen benne van a pakliban, hogy amint a 800 köbcentis prototípusok nem sokban ütnek el az idei gépekt?l, úgy a rajtrács összetétele se sokban változzon a mostanitól. Azaz Rossi, Capirossi, Pedrosa és kis társaik alkossák a nagy neveket a címért való harcban. ?k hárman biztosan maradnak jelenlegi helyükön: a Doktort betonozta be leghamarabb kenyéradója, a Yamaha, Capirex hosszabbítása augusztus végén vált megmásíthatatlan ténnyé, Pedrosa meg az, akihez aztán tíz körömmel ragaszkodik a Honda még jópár évig.

A kérd?jelek immár a másodpilóták nevei mellett sorjáznak. Akiket nem feltétlenül versenyz?i képességeik raknak némileg háttérbe, nem is a sajtó… a rendszer ilyen. A menedzserek osztanak, szoroznak és a végs? szót a költségek mondják ki. Két óriási kivétel akad, Max Biaggi és Nicky Hayden. Két különböz? történet az övék: az els? egy éve csapat és aktív élsport nélkül, bár állítólag edzésben. A második nagy el?nnyel, 201 szerzett ponttal vezeti a királykategória összetettjét. Tavaly csapattársak voltak a gyári Honda HRC gárdájában, ha úgy tetszik, együtt buktak el Rossival és Yamahájával szemben.

Biaggi ezekben a napokban Olaszországban tárgyalt volna, méghozzá egy, a D’Antin Ducati csapathoz er?s szálakkal köt?d? szponzorral. Ez az utolsó tánc számára: ha nem sikerül eredményesen az ‘interjú’, Massimilanónak nagyon kevés sansza marad 800-as MotoGP-re. Igaz, ez is csak privát motor lenne, de mégis ugyanolyan, mint amit Capirossi vezethet majd (legalábbis a szezon elején, a fejlesztéseket csak a gyári alakulat kapja persze meg), Bridgestone gumikkal. Ámde: az úgymond sorsdönt? tárgyalásra nem kerülhetett sor, mert a pilóta felszívódott. Holléte ismeretlen. Diszpár?.

Ez pedig azt a (cseppet sem ostoba) feltevést látszik meger?síteni, miszerint Max készen állt volna, hogy Ducati-pilóta legyen jöv?re, ám Capirossi gyári csapatban maradásával álmai szertefoszlottak. ? ugyanis a f?csapat tagja akart lenni. Ami pedig a jó Lorist, a Ducati els? számú emberét illeti, ? sosem rejtette véka alá a Biaggi iránt táplált érzéseit, melyekbe oly’ kevés rokonszenv vegyül. Maradt (volna) tehát az outsider-szerep a 3-as rajtszámú exvilágbajnoknak. Ebb?l, a jelek szerint köszöni, nem kér.

De hát mi lesz így Max Biaggival? Megy superbike-ozni ? is? Könnyen meglehet, hogy igen. Méghozzá a Corona égisze alá, vagyis a Suzukihoz. Akkor viszont épp a jelenlegi címvéd? Troy Corser helyére. Ez az utolsó lehet?ség számára, hogy élcsapatban és élbajnokságban motorozzon.

Ami a D’Antin együttest illeti, kapuik sokak számára nyitva állnak. Hofmannt és Toseland-et a Dorna is szívesen látná a MotoGP rajtrácsán, német illetve angol nemzetiségük miatt. Utóbbinak szoros kapcsolata van a spanyol expilótával, és nagy eséllyel helye lesz a csapatban. De szóba kerül Makoto Tamada is, aki a Bridgestone gumikat jól ismeri, szerz?dése pedig lejár. Alex De Angelis a 250-b?l kísérelné meg a nagy ugrást, fiatal, fejl?d?képes, alighanem több helyen is szívesen fogadnák.

Hayden jöv?je szintén ködbe burkolózik. A Hondával kötött megállapodása 2006-ig szól. Megszell?ztették már a hírt, hogy távozóban van a Ducatihoz, Capirossi mellé, de az is el?fordulhat egyes források szerint, hogy a Yamahánál köt ki, ahol régi pajtását, a csínyre mindig kész Valentinót lelné. Csakhogy Nicky Hayden az els? és mindezidáig egyetlen olyan aranyszárnyas pilóta, aki képes lehet vb-cím megnyerésére, amióta Rossi otthagyta a HRC-t. Ráadásul ? ismeri legjobban a Honda féltett, bels? titkait, mivel a MotoGP-s tesztmunkát szinte egymaga végezte, akár egy ipari droid. Jelenlegi RC211V-je már sokban a jöv? évi, 800 köbcentis motor megoldásait alkalmazza (futóm?, áttétel, elektronika). Mindennek tudatában nehéz elképzelni, hogy a Honda elengedné ?t, a Kentucky Kölyköt, aki a legtöbb dobogót szállította az utóbbi években és aki b? másfél évet végigtesztelt a gárdának.

A Honda részér?l az egyetlen megmozdulás az átigazolásokat illet?en (és még ez sem hivatalos), hogy Tamada helyére az egykori HRC-s, jelenleg KTM színekben futó Hiroshi Aoyama érkezhet, ha Makoto elhagyja Luca Montiron együttesét.

ugrás fel